Seznam doplňků

Jednotlivé typy plateb, doprav a napojení na externí systémy jsou v administraci e-shopu považovány za samostatné doplňky.

Seznam všech dostupných doplňků můžete najít v administraci v sekci Doplňky / Seznam doplňků. Jednotlivé doplňky jsou rozděleny do kategorií:

Zde si můžete vybrané doplňky jednoduše založit nebo deaktivovat. Zároveň jsou zde uvedeny odkazy na další informace k jednotlivým doplňkům.

Některé doplňky odesílají v rámci svého fungování např. marketingová data z e-shopu. Pro jejich správnou funkčnost je potřeba mít aktivní cookies lištu (více zde), na což systém upozorní v seznamu doplňků.

Aktivace doplňku

Podle typu doplňku je možné provést aktivaci jedním ze čtyř způsobů. Konkrétní doplněk si můžete vyhledat procházením seznamu všech doplňků, anebo si jej vyfiltrovat zadáním názvu.

1. Přidat doplněk

Tento způsob je k dispozici u doplňků, které je možné zakládat opakovaně. Například si můžete založit několik samostatných doprav typu Česká pošta - Balík Do ruky.

Postup v administraci

  1. Přejděte do sekce Doplňky / + Seznam doplňků.
  2. U konkrétního doplňku klikněte na tlačítko Přidat.
  3. Budete přesměrováni na stránku nového doplňku, který jste přidali. Zde si proveďte potřebná nastavení.
  4. Provedené změny uložte.

2. Aktivovat doplněk

Tento způsob je k dispozici u doplňků, které je možné založit pouze jednou a mají svou stránku přímo v administraci Upgates.

Postup v administraci

  1. Přejděte do sekce Doplňky / + Seznam doplňků.
  2. U konkrétního propojení klikněte na tlačítko Aktivovat.
  3. Budete přesměrováni na stránku nového doplňku, který jste aktivovali. Zde si proveďte potřebná nastavení.
  4. Provedené změny uložte.

3. Přejít na doplněk

Tento způsob je k dispozici u doplňků, pro které se vkládá pomocí obecného nastavení např. konverzních kódů, importu, API atd. Je potřebné zadat data (např. konverzní kódy) pro specifické propojení.

Postup v administraci

  1. Přejděte do sekce Doplňky / + Seznam doplňků.
  2. U konkrétního propojení klikněte na tlačítko Přejít.
  3. Budete přesměrováni na obecnou stránku v administraci, kde lze doplnit potřebné údaje.
  4. Provedené změny uložte.

4. Propojení s externí službou

Některé doplňky jsou poskytované třetí stranou, tedy obchodními partnery Upgates. V tomto případě klikněte u doplňku na tlačítko "Více".
Budete přesměrováni na stránku konkrétního doplňku, kde jsou podrobné informace včetně údajů o poskytovateli.

Podmínky před aktivací doplňku

U některých doplňků je potřeba nejdříve splnit stanovené podmínky, aby mohlo dojít k založení propojení.

Po najetí na detail doplňku se ukáže informační panel s konkrétními podmínkami ke splnění. Např. je nutný přechod e-shopu na ostrou doménu atd.

Aktualizace doplňku

Doplňky, které mají tlačítko AKTIVOVAT jsou většinou vytvářeny a spravovány externí agenturou, která doplněk vlastní (nabízí). Tato agentura svůj doplněk průběžně vyvíjí, opravuje a aktualizuje. Většina aktualizací doplňku nevyžaduje žádný zásah z vaší strany. O jejím průběhu se podstatě ani nemusíte dozvědět, pokud agentura ze své pozice nepošle například nějaký newsletter s novinkami.
Avšak může nastat situace, kdy agentura bude svůj doplněk rozšiřovat v takové míře, že bude potřebovat vaši kooperaci.

Například:
Agentura vytvořila doplněk na překlady a umožňuje vám tak překládat produkty, kategorie, atd.
V API komunikaci si u vás při aktivaci doplňku vyžádá přístup k těmto částem Produkty a Kategorie. Postupem času však agentura vytvoří novou funkci, která vám dokáže zpracovávat a expedovat objednávky. K tomu aby s vašimi objednávkami mohla pracovat, potřebuje váš souhlas a přístup k vašim objednávkám.
Agentura na své straně vytvoří novou verzi doplňku a zašle vám žádost o její aktivaci. Vám jako klientovi, který má tento doplněk aktivní, příjde notifikace o aktualizaci doplňku. Abyste zajistili, že doplněk bude i nadále správně fungovat je zapotřebí provést aktualizaci doplňku na novou verzi.

Jak poznat, že doplněk čeká na aktualizaci?

Upozornění na aktualizaci doplňku dostáváte Emailem (email majitele e-shopu), v přehledu e-shopu a také v seznamu doplňků.

Zobrazení v přehledu

Zobrazení v seznamu doplňků


Jak provést aktualizaci nové verze?

  1. Přejděte do sekce Doplňky / Seznam doplňků.
  2. Vyhledejte doplněk, který vyžaduje vaši aktualizaci přes vyhledávání, anebo v sekci aktivních doplňků.
  3. Klikněte na tlačítko "Aktualizovat verzi".
  4. Vyskočí vám pop-up okno, které vás informuje o tom, co doplněk dříve vyžadoval a kam žádá, abyste mu udělili přístup.
  5. Potvrzením pop-up okna přístup udělíte.

Co dělat, když přístup udělit nechci?

Na neudělení přístupu máte samozřejmě právo. Je však poté důležité informovat daný doplněk (agenturu) o tom, že s udělením přístupu do nové sekce nesouhlasíte, a přejete si vysvětlit proč takovou změnu udělali a co se pro vás jako zákaznika mění.

Co když aktualizaci neprovedu?

Pokud nebudete na změnu verze reagovat (neprovedete přechod na novou verzi), tak doplněk bude automaticky 30 dnů od vytvoření verze deaktivován.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora