Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.
Jak funguje evidence zákazníků?

Nejcennější informace pro váš marketing a obchod jsou samozřejmě ty o vašich zákaznících. Mít dobře vedenou databázi kontaktů, která se automaticky aktualizuje podle toho, jaké události kontakt na webu provede, je základním úkolem tohoto modulu. Profil kontaktu se vyvíjí v čase a doplňuje se o nové informace. Vše je zohledněno z hlediska GDPR.

Pod každou zprávou nebo událostí, která se dostane z e-shopu do vaší administrace, je "podepsaná" nějaká osoba, která ji vytvořila nebo iniciovala. Text zprávy se zapíše do modulu zprávy, informace o osobě odesílatele do databáze zákazníků. Ta se navíc v čase vyvíjí - doplňuje se o nové informace podle toho, jak s e-shopem zákazník pracuje.

Zákazníky můžete založit ručně (více zde) nebo je můžete také do systému importovat některým z dostupných možností (CSV, XML, API).

Registrace zákaznického účtu

Účet registrovaného zákazníka slouží pro uchování zákaznických informací. Vzniká tak, že zákazník provede registraci nebo si objedná zboží a při tom založí zákaznický účet (více zde).

Rozdíl mezi zákazníkem a kontaktem

V seznamu zákazníků jsou zobrazeny položky, které mají černou nebo bílou ikonku.

  • Bílá ikonka identifikuje zákazníka typu kontakt. Ten je bez zákaznického účtu a tedy zatím nenakoupil. Kontakt se založí např. tak, že napíše do diskuze, vyplní nějaký formulář, požádá o zasílání newsletteru na svůj email nebo si objedná nějaké produkty, ale nevyužije možnosti registrace potřebné pro založení zákaznického účtu.
  • Černá ikonka znamená registrovaný zákazník, který má vytvořený zákaznický účet. Pravděpodobně si již na e-shopu někdy něco objednal.

Skupiny zákazníků

Abyste mohli se zákazníky pracovat hromadně, máte v systému možnost zařadit je do skupin, se kterými se následně dá pracovat z pohledu rozesílání vhodných marketingových kampaní, nastavení typu dopravy a podobně. Více o skupinách zákazníků najdete zde.

Přehledy zákazníků

Přehledy vám nabízí možnost zobrazit si podrobnosti o zákazníkovi. Vidíte zde informace o jeho objednávkách, obratu, přihlášení, IP adresy, ze které se přihlašuje, vzájemnou komunikaci, souhlasy, které vám v rámci e-shopu udělil a podobně (více zde).

Zprávy

S každým zákazníkem můžete následně komunikovat skrze administraci systému v podobě emailové komunikace (více zde).

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna