Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.
Princip evidence zákazníků

Nejcennější informace pro váš marketing a obchod jsou samozřejmě ty o vašich zákaznících. Mít dobře vedenou databázi kontaktů, která se automaticky aktualizuje podle toho, jaké události kontakt na webu provede, je základním úkolem tohoto modulu. Profil kontaktu se vyvíjí v čase a doplňuje se o nové informace. Vše je zohledněno z hlediska GDPR.

Pod každou zprávou nebo událostí, která se dostane z e-shopu do vaší administrace, je "podepsaná" nějaká osoba, která ji vytvořila nebo iniciovala. Text zprávy se zapíše do modulu zprávy, informace o osobě odesílatele do databáze zákazníků. Ta se navíc v čase vyvíjí - doplňuje se o nové informace podle toho, jak s e-shopem zákazník pracuje.

Rozdíl mezi zákazníkem a kontaktem

V seznamu zákazníků jsou zobrazeny položky, které mají černou nebo bílou ikonku. Černá ikonka znamená registrovaný zákazník, který má vytvořený zákaznický účet. Pravděpodobně si již na e-shopu někdy něco objednal. Bílá ikonka identifikuje zákazníka typu kontakt. Ten je bez zákaznického účtu a tedy zatím nenakoupil. Kontakt se založí např. tak, že napíše do diskuze, vyplní nějaký formulář, požádá o zasílání newsletteru na svůj email nebo si objedná nějaké produkty, ale zruší možnost založení zákaznického účtu.

Diskuse
Často se ptáte

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna