Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.
Seznamy zákazníků

Nejcennější informace pro váš marketing a obchod jsou samozřejmě ty o vašich zákaznících. Mít dobře vedenou databázi kontaktů, která se automaticky aktualizuje podle toho, jaké události kontakt na webu provede, je základním úkolem tohoto modulu. Profil kontaktu se vyvíjí v čase a doplňuje se o nové informace. Vše je zohledněno z hlediska GDPR.

Pod každou zprávou nebo událostí, která se dostane z e-shopu do vaší administrace, je "podepsaná" nějaká osoba, která ji vytvořila nebo iniciovala. Text zprávy se zapíše do modulu zprávy (Zákazníci / Zprávy), informace o osobě odesílatele do databáze zákazníků (Zákazníci / Seznam zákazníků). Ta se navíc v čase vyvíjí - doplňuje se o nové informace podle toho, jak s e-shopem zákazník pracuje.

Zákazník nebo kontakt?

V seznamu zákazníků jsou zobrazeny položky, které mají černou nebo bílou ikonku. Černá ikonka znamená registrovaný zákazník, který má vytvořený zákaznický účet. Pravděpodobně si již na e-shopu někdy něco objednal. Bílá ikonka identifikuje zákazníka typu kontakt. Ten je bez zákaznického účtu a tedy zatím nenakoupil. Kontakt se založí např. tak, že napíše do diskuze, vyplní nějaký formulář, požádá o zasílání newsletteru na svůj email nebo si objedná nějaké produkty, ale zruší možnost založení zákaznického účtu.

Nový zákazníka

Nový zákazník se založí po kliknutí na tlačítko Nový. Detail zákazníka se skládá ze dvou záložek:

Popis

V první záložce popis najdete základní informace o zákazníkovi. Nejdříve se rozhodujete, o jaký typ zákazníka v tomto případě půjde.

V nastavení typu zákazníka si zvolíte, zda se jedná o běžný kontakt, který nemá založený zákaznický účet, nebo o zákazníka se založeným účtem. Zákazníka je třeba ještě specifikovat, zda se jedná o osobu nebo firmu.

Přihlašovací údaje

Následují přihlašovací údaje do zákaznického účtu. Ty má pouze zákazník, který nakoupil s registrací nebo se registroval ve speciálním formuláři na e-shopu. Zde můžete deaktivovat zákazníka, který je např. problémový. Případně zákazníka naopak aktivovat, pokud zapomněl potvrdit aktivační odkaz v registračním emailu. Zákazníkovi můžete v případě potřeby změnit heslo.

Osobní údaje

Najdete zde základní informace o zákazníkovi a jeho specifická nastavení.

Firemní údaje

Zde naleznete údaje o zákazníkem vyplněné firmě. Nastavení se zobrazí pouze u typu Zákazník (Firma). Můžete provést online ověření Plátce DPH nebo vyhledat firmu v databázi ARES.

Fakturační a dodací adresy

V rámci registrace nebo po prvním objednání na e-shopu se nastavují zákazníkovy dodací údaje, zejména fakturační adresa. V případě, že se dodací adresa liší od té fakturační, vyplní zákazník (nebo administrátor) také ji. Dodacích adres může být neomezený počet. Adresy si zákazník může změnit ve svém zákaznickém účtu (profilu).

Přehledy

Přehledy jsou další záložkou modulu zákazníci. Zde najdete statistické informace o zákazníkovi, jeho objednávky, přehled komunikace, v jakých emailingových kampaních byl osloven a s jikým sdílením svých osobních údajů souhlasil v rámci GDPR.

Diskuse
Často se ptáte