Slevové kupóny

Jako administrátor můžete vytvořit slevový kupón, který dáte zákazníkům. Ti mají možnost uplatnění slevového kupónu v nákupním košíku formou slevy z objednávky. Hodnota kupónu může být pevná nebo procentuální. Každý z nich má unikátní kód. Pro opakované uplatnění jednoho kupónu můžete vytvořit globální kupón (má jeden společný kód).

Platnost kupónu lze omezit v určitém časovém intervalu od - do. Využití lze také omezit jen na produkty z konkrétní kategorie nebo jen ty, které nejsou v akci. Další možnost omezení je použití od určité velikosti objednávky.

Systém umožňuje aplikovat pouze 1 slevový kupón na 1 objednávku.

Zobrazení na e-shopu

Pole Slevový kupón pro zadání slevového kupónu v košíku je standardně zobrazené vždy.

Tento způsob lze změnit v administraci e-shopu, aby pole pro slevový kupón bylo standardně skryté. V takovém případě je potřeba v košíku nejdříve zaškrtnout pole Uplatnit slevový kupón. Poté se zobrazí pole Slevový kupón.

Skrytí pole pro slevový kupón

V administraci e-shopu je možné nastavit, aby pole pro slevový kupón bylo v košíku ve výchozím stavu skryto.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Slevové kupóny.
  2. Přejděte do oddílu Nastavení.
  3. Zaškrtněte pole Zobrazovat otevřené pole pro kupón v košíku.
  4. Provedené změny uložte.

Vytvoření slevového kupónu

Slevový kupón vytvoříte v administraci následujícím způsobem. Je možné vygenerovat větší počet slevových kupónů najdednou (max. 10 000 kupónů). 

Při vytváření kupónu můžete nastavit také jeho omezení, kdy a kde má být možné jej uplatit. Mějte na paměti, že pro jeho následnou aplikaci zákazníkem musí být splněné všechny nastavené podmínky.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Slevové kupóny.
  2. Klikněte na tlačítko + Nový.
  3. V otevřeném okně nastavte parametry kupónu. 
  4. V poli Počet nastavte množství kupónů, které se vygenerují najednou.
  5. Uložte.

Úprava slevového kupónu

Vytvořený slevový kupón je možné upravit, pokud ještě nebyl dosažen limit počtu jeho použití. V opačném případě jsou pole pro úpravy deaktivovány.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Slevové kupóny.
  2. Zvolte konkrétní slevový kupón.
  3. Ve vyskakovacím okně slevového kupónu si upravte potřebné údaje.
  4. Provedené změny uložte.

Slevový kupón na jeden produkt

Využití slevového kupónu je možné omezit pouze na jeden produkt následujícím způsobem.

Postup v administraci

  1. Vytvořte novou kategorii (více zde). Případně vyberte nějakou kategorii stávající.
  2. Můžete ji skrýt v menu, pokud bude sloužit pouze pro účely skrytí slevového kupónu. Více zde.
  3. Do kategorie vložte daný produkt. Více zde.
  4. Vytvořte slevový kupón. Více zde.
  5. Nastavte mu omezení tak, aby ho bylo možné aplikovat pouze na vybranou kategorii.
  6. Provedené změny Uložte.

Kód slevového kupónu

Systémově vygenerovaný kód slevového kupónu lze dodatečně upravit. Kód musí být unikátní v rámci slevových kupónů.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Slevové kupóny.
  2. Vyberte konkrétní kupón, u kterého chcete změnit kód.
  3. V poli Kód kupónu zadejte vlastní kód.
  4. Uložte.

Během zadávání kódu slevového kupónu zákazníkem nezáleží na velikosti písmen. Můžete si vytvořit slevový kupón s kódem např. Sleva10. Systém kupón přijme, i když zákazník zadá např. sleva10.

Omezení na určité ceníky

Následujícím způsobem můžete povolit / zakázat možnost aplikovat slevový kupón na určitý ceník.

Např. velkoobchodním zákazníků nechcete umožnit použití slevových kupónů, protože pro ně máte slevy z obratu.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Produkty / Ceníky.
  2. Vyberte požadovaný ceník, u kterého chcete povolit / zakázat použití kupónu.
  3. Najeďte do části Slevy v tomto ceníku.
  4. Zaškrtněte / odškrtněte pole Slevový kupón.
  5. Uložte.

Slevové kupóny a produkty v akci

U nastavení slevového kupónu si lze vybrat, jestli jej bude možné uplatnit i na produkty v akci. Jedná se o produkty s aktivním štítkem Akce. Více zde.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Slevové kupóny.
  2. Vyberte konkrétní kupón, ve kterém chcete změnit nastavení u produktů v akci.
  3. Zaškrtněte pole Zahrnout produkty v akci, pokud má být možné kupón využít i na produkty v akci. V opačném případě musí být pole odškrtnuté.
  4. Uložte.

Generování kupónu v emailu

Slevový kupón lze vytvořit buď ručně nebo ho vygenerovat automaticky na základě odeslání emailu ze systému. V něm je umístěn dynamický zástupce (více zde), který generování zajistí.

Jak to funguje?

  1. Po každém úspěšně odeslaném emailu v emailingu (více zde) nebo systémového emailu (více zde) se v seznamu kupónů vytvoří nová položka s unikátním kódem.
  2. Tento kód se ve zprávě odešle zákazníkovi (nahradí v obsahu značku dynamického zástupce).
  3. Zákazník kód vloží do košíku na e-shopu v rámci své objednávky.
  4. V košíku se hodnota slevového kupónu započítá a zákazníkovi se projeví jako sleva z nákupu.

Kde se dá generování použít?

Tam, kde se vyskytuje dynamický zástupce {$discount_voucher}:

  • Emailing - kód lze generovat do šablony emailingu. A to buď v nastavení šablon (více zde) nebo přímo v nové kampani (více zde).
  • Systémové emaily - kód lze generovat do těla emailové zprávy odeslané z administrace.

Po kliknutí na ikonu tužky (viz. obrázek níže) se otevře okno, kde si zvolíte, na základě jaké šablony se bude slevový kód generovat. 

Šablona slevového kupónu

V šabloně si definujete vlastnosti vygenerovaného slevového kupónu.

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Slevové kupóny.
  2. Přejděte do záložky Šablony.
  3. Klikněte na tlačítko + Nový.
  4. Otevře se okno šablony. Obsahuje podobná nastavení jako u běžného slevového kupónu. Více zde.
  5. Vyplňte požadované údaje.
  6. Uložte.

Šablonu můžete využít také jako základ pro ručně vytvářené slevové kupóny. Zobrazují se však pouze tehdy, pokud nějaké šablony existují.

Kupón na dopravu a platbu

Vedle nastavení fixní nebo procentuální hodnoty kupónu lze také nastavit možnost zrušení dopravy a platby. Pokud se takový kupón uplatní v košíku, dojde k vynulování ceny za dopravu a platbu.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Slevové kupóny.
  2. Klikněte na tlačítko + Nový.
  3. V otevřeném okně nastavte Typ Doprava a platba.
  4. Uložte.

Pokud slevový kupón z objednávky manuálně odejmete v administraci, nedojde automaticky k navrácení částky za dopravu a platbu. Je možné ji vložit k dopravě a platbě ručně nebo dopravu a platbu smazat a opět přidat.

Změna zobrazení slevy a kuponu

Vlastní nastavení vzhledu slevových kuponů je možné realizovat prostřednictvím externích agentur. Aktuální nabídku najdete zde.

Import

Pokud nechcete automaticky generovat slevové kupóny z administrace, je možné si vytvořit vlastní kupóny i s kódy v CSV souboru a následně je naimportovat do systému.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Slevové kupóny.
  2. Klikněte na tlačítko Import CSV.
  3. Pomocí pole Vyberte soubor vložte z vašeho počítače soubor CSV .
  4. Klikněte na tlačítko Import.

Struktura CSV

Import slevových kuponů, záhlaví CSV souboru musí vypadat takto:

GLOBAL_YN; VOUCHER_CODE; AMOUNT; USED_FROM; CURRENCY_ID; DATE_FROM; DATE_TO; NOTE; FOR_PRODUCTS_IN_ACTION_YN; CATEGORY; TYPE

Dokumentaci najdete zde.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora