Pro optimalizaci obsahu pro vyhledávače se i v našich končinách vžil název SEO. 

Co je to SEO

Jde o dlouhodobou a vytrvalou snahu získat obsah na webových stránkách na přední pozice v internetových vyhledávačích, což zvyšuje šanci úspěchu u cílových zákazníků. Existují základní principy, kterými se SEO specialisté při optimalizaci stránek řídí. Háček je ale v tom, že do podrobného fungování internetových vyhledávačů veřejnost nevidí. SEO optimalizace se tedy provádí především na základě předpokladu fungování vyhledávačů, které se navíc neustále vyvíjejí. 

Cílem provozovatelů největších vyhledávačů je totiž zobrazovat uživatelům skutečně relevantní obsah. Do toho úkolu jsou zvláště v posledních letech masivně zapojovány pokročilé technologie umělé inteligence a strojového učení. Základem dobré SEO optimalizace je tím pádem skutečně kvalitní obsah. Algoritmy vyhledávačů totiž relevanci obsahu vyhodnocují na základě stovek nejrůznějších faktorů a tak už dlouho nestačí jen násilné protlačení do největšího počtu klíčových slov do textu.

Významnou součástí SEO je linkbuilding, který je založen především na získávání zpětných odkazů. 

Internetový vyhledávač Google dlouhá léta používá k hodnocení relevance stránek nástroj PageRank. Pravdou je ale i to, že důležitost PageRanku pro zobrazení ve vyhledávání se v posledních letech snižuje. Doplňují jej totiž mnohem pokročilejší nástroje jako je například RankBrain. SEO je součástí SEM.

Další články v této kategorii