To, že bude rok 2020 rekordním bylo zřejmé už od jeho počátku. Nikdo, ani Asociace pro elektronickou komerci (APEK), však nečekal až tak rapidní růst. Jak jsme zmiňovali v průběhu minulého roku již několikrát, vlivným hybatelem byl koronavirus. Ten změnil nákupní trendy po celém světě a donutil mnoho podnikatelů začít šlapat do online prodeje a e-shopu. Obraty české e-commerce v roce 2020 byly ve výši 196 miliard korun. Je tak logické, že APEK pro rok 2021 předpokládá, že tržby e-commerce překročí hranici 200 miliard korun. 

Minulý rok pak výkonný ředitel APEK, Jan Vetyška, ohodnotil následovně:„Česká e-commerce v oblasti prodeje zboží zažila velmi úspěšný rok, i když koronavirová krize se e-shopům také nevyhnula. Přesto je však zřejmé, že internetové obchody v tomto náročném období uspěly. Provozovatelé se v řadě kategorií dokázali bleskově vyrovnat s nárůsty obratů až ve výši stovek procent a také dopravci svou část zvládli velmi dobře. Bez této flexibility by byla celá situace na trhu, ale i v domácnostech, které na on-line prodejce spoléhají, znatelně horší.“.

Jaké zboží se v roce 2020 prodávalo nejvíce?

  • potraviny
  • léky
  • drogistické zboží
  • zboží denní spotřeby
  • elektronika a technika zjednodušující práci z domova

Jak moc se nakupovalo online a proč?

E-commerce se na maloobchodním prodeji v roce 2020 podílela z 16%. V průzkumu pak 51% Čechů uvedlo, že online nakupovali i zboží navíc. A dalších téměř 24% to má kvůli koronaviru v plánu. Stojí za tím právě následky krize. Tedy to, že jsou lidé více doma na home-office nebo distační výuce v případě studentů. To všechno vedlo například k růstu prodejů webkamer a notebooků, navýšení prodejů zábavního průmyslu (streamovací služby, herní konzole aj.) nebo například cvičebních pomůcek a nástrojů. Čím více byli lidé doma, tím častěji tíhli k doplňování vybavení své domácnosti. 55% respondentů pak uvedlo, že větší počet online nákupů plánují i do budoucna. 

Více informací můžete vidět v infografice od APEK:

Další články v této kategorii

Podpořte Jasmínku nákupem obrázku z charitativního e-shopu
Dokumentace šablon k rozšířeným možnostem editoru kódu
Doba čínského nákupního šílenství končí. Jste připraveni na nové zákazníky?
Exkluzivní nabídka pro e-shopy UPgates: získejte od Heureky bonus až 2000 Kč
Google připravil dva nové nástroje, které vám pomohou při zahraniční expanzi
Jaké změny DPH čekají e-shopy od 1.7.2021?
Konečně to můžeme říct: naše nápovědy jsou hotové!
Historie e-commerce. Jak to všechno začalo?
Zájem o oblečení z udržitelných materiálů meziročně roste
Češi vítají udržitelné e-shopy. Někteří jsou dokonce ochotni připlatit si za ekologičtější dopravu
Nenechte si ujít výsledky studie Český košík roku 2020
Souhrn roku 2020 v e-commerce
Na Black Friday opět padaly prodejní rekordy
Provizní systém nově rozšířen také pro majitelé e-shopů UPgates
Black Friday a velká soutěž o pronájem zdarma do konce roku
V září se zvýšil počet e-shopových zásilek až o 50%
1. místo v kategorii Pronájem internetových obchodů 2020!
Novinky v modulu Designer
Glami Fashion (Re)search
Přechod z fyzických k internetovým nákupům se dle IBM uspíšil o 5 let
Pro většinu krize. Pro e-shopy žně
Mikulášská nadílka UPgates
24. června. Den daňové svobody roku 2020!
Jak mění COVID-19 nákupní trendy?
E-shopy úspěšně čelí omezením v rámci boje s koronavirem
Czech On-line Expo 2020
Česká e-commerce v roce 2019