Facebook: Před spuštěním reklamy si zkontrolujte nastavení
Marketingový účel PPC kampaně
Pokud spouštíte novou reklamní kampaň na Facebooku, je nezbytné si předem ujasnit, jaký bude její obchodní cíl, a podle toho vybrat správný marketingový účel. Facebook umožňuje při vytváření reklamy výběr z mnoha typů marketingových účelů, rozdělených do třech kategorií – Povědomí, Zvažování a Konverze. Jednotlivé marketingové účely se navzájem liší v možnostech nastavení optimalizace pro doručování reklam a také v zobrazení statistik. Podle zvoleného marketingového účelu se algoritmus Facebooku bude snažit zobrazovat vaši reklamu tak, aby co nejlépe splnila zadaný obchodní cíl.
Pokud je vaším cílem dostat na stránku co nejvíce lidí, zvolte marketingový účel „Návštěvnost“, pokud vám jde o zvýšení konverzí, zvolte účel „Konverze“.
Přestože už asi máte jasno, jaký typ marketingového účelu chcete použít, nikdy neuškodí vrátit se zpět a zkontrolovat, jestli jste opravdu zadali ten účel, který jste chtěli. Mohlo by se zdát, že je to zbytečné, ale ne nadarmo se říká „Dvakrát měř, jednou řež“. Kontrola vás nic nestojí a může vám v budoucnu ušetřit hodně peněz.
Nastavení sady reklam
Kromě kontroly správného nastavení marketingového účelu nezapomeňte zkontrolovat i sady reklam, jestli zvolenému účelu odpovídají. Ověřte si, zda máte správně nainstalovaný měřicí pixel na cílové stránce a jestli máte v reklamní sadě správně nastaveny události a typy konverzí, kterých chcete dosáhnout.
Optimalizace doručování reklam
Když u sady reklam vyberete možnost Optimalizace pro doručování reklam, bude se algoritmus snažit, aby pro vás získal co nejefektivněji co nejvíc výsledků.
Pokud například zvolíte optimalizaci na Nákup, Facebook se bude snažit doručovat vaše reklamy tak, abyste získali maximální množství platících zákazníků za co nejnižší cenu.
Pokud máte nastavené správné události, můžete optimalizovat vaši reklamu pro konkrétní marketingové cíle.
Pokud nemáte specifickou marketingovou strategii, měli byste v rámci optimalizací pro doručování reklam zvolit optimalizaci na konverze. Tato volba zajistí, že Facebook bude zobrazovat vaše reklamy lidem, u kterých je největší pravděpodobnost, že si zakoupí váš produkt.
V případě, že naopak zvolíte optimalizaci pro kliknutí na odkazy, budou vaše reklamy cílené na lidi z okruhu uživatelů, u kterých je kliknutí na odkazy v reklamách nejpravděpodobnější.
Okruh uživatelů
Během nastavování okruhu uživatelů se soustřeďte na to, jakým způsobem cílíte na danou oblast. Základní nastavení je zobrazovat reklamu všem lidem, kteří se nacházejí v dané oblasti. To však často není úplně nejlepší možnost, jelikož se vaše reklama zobrazuje i lidem, kteří lokalitou pouze projíždějí nebo jsou zde na dovolené. Zvažte, jestli je pro vás výhodné zobrazovat PPC reklamu těmto lidem, a popřípadě zvolte jiné nastavení. Vybrat si můžete mimo první možnosti i z osob, které žijí v této lokalitě, osob, které nedávno navštívily tuto lokalitu, nebo lidí, kteří se v brzké době chystají tuto lokalitu navštívit. Správným nastavením se vyhnete zbytečnému utrácení reklamního rozpočtu na lidi, u kterých je pouze malá pravděpodobnost, že si od vás něco koupí.
Automatické nebo ruční umístění
Během nastavování reklamy vám Facebook doporučí, abyste se rozhodli pro automatické umístění. Přestože je to dobrý nápad, jelikož touto volbou dáváte Facebooku možnost zkoušet více umístění a vybrat to nejlepší, které co nejlépe splní obchodní cíl reklamní kampaně, je namístě určitá opatrnost, obzvláště pokud máte v plánu použít Audience Network. Při volbě manuálního umístění můžete využít všech možností, které poskytuje automatické umístění, ale navíc ještě můžete použít různé vylučovací seznamy.
Sledování výkonů kampaně
Abyste si zajistili maximální efektivitu PPC kampaní na Facebooku, neobejdete se bez pečlivého měření výkonu a důkladné analýzy dat. Nejjednodušší cestou je samozřejmě použití analytického nástroje ve Správci reklam. Můžete zde podrobně sledovat každý prvek reklamní kampaně, cesty uživatelů k nákupu a návratnost investic do PPC reklamy.
Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEO, PPC reklamu, Emailing a obsahový marketing.