Statistiky

Sekce Statistiky

Obsahuje podrobné statistiky nabízející přehledné grafy pro snadnou analýzu dat v čase. Systém provádí výpočty s nebo bez DPH podle toho, jaký způsob je aktuálně použitý (více zde).

Do statistik se zaznamenávají pouze hodnoty z vytvořených objednávek. Např. platby z pokladny, které se nevztahují k žádné objednávce, se nezapočtou do obratu apod.

Pozor! Statistiky jsou pouze orientačním ukazatelem výkonu e-shopu a nemohou tak sloužit jako přesný ukazatel finanční bilance e-shopu.

Dílčí statistiky

  • Doprava a platba - Výskyt jednotlivých doprav a platebních metod v realizovaných objednávkách.
  • Návštěvnost - Napojení na statistiky Google Analytics.
  • Obrat - Jak se vyvíjela hodnota obratu na e-shopu v určitém časovém intervalu.
  • Počet objednávek - Jak se vyvíjel počet objednávek na e-shopu v určitém časovém intervalu.
  • Pokladna - Informace týkající se prodejů přes pokladnu.
  • Produkty - Nejprodávanější produkty na e-shopu a jejich varianty.
  • Zákazníci - Informace o počtech jednotlivých typů zákazníků (firma, kontakt, zákazník), proměrném obratu a počtu objednávek na jednoho zákazníka.
  • Zisk - Jak se vyvíjel zisk na e-shopu v určitém časovém intervalu. Zisk se počítá až od chvíle, kdy u produktu vyplníte nákupní cenu. Nepočítá se zpětně. Nákupní cenu si můžete dodatečně doplnit do detailu objednávky. Upravte konkrétní položku.

Stornované a smazané objednávky se do statistik nezahrnují.

Rozšířené možnosti

Modul statistik vám umožňuje zobrazit také individuální nastavení časového období a dalších vybraných parametrů. Můžete jej využít například pro zobrazení statistik za skutečný kalendářní rok, zahrnout stornované objednávky, odebrat ve výpočtu ceny za dopravu a platbu a podobně.

Rozšířené možnosti jsou k dispozici pro tyto kategorie:

  • Doprava a platba,
  • Obrat,
  • Počet objednávek,
  • Zisk.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Statistiky / požadovaná kategorie.
  2. Klikněte na dlaždici Rozšířené.
  3. Upravte požadované filtrování.

Filtrování statistik produktů a pokladny

Statistiky v kategoriích Produkty a Pokladna lze filtrovat pomocí vybraných parametrů.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Statistiky / požadovaná kategorie.
  2. Klikněte na tlačítko Filtry.
  3. Upravte požadované filtrování.

Finanční transakce v pokladně

Ve statistikách pokladny jsou k dispozici podrobnosti o jednotlivých transakcích podle denního souhrnu a celkové historie pokladny. V záložce Historie transakcí se zobrazuje také uživatel administrace e-shopu, který danou transakci provedl.

Pro zobrazení konkrétních údajů může být potřeba si aktivovat příslušné sloupce.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Statistiky / Pokladna.
  2. Přepněte se do konkrétní záložky:
    • Denní souhrn
    • Historie transakcí
  3. Klikněte na tlačítko Sloupce na řádku s názvy sloupců.
  4. Zobrazte si potřebné sloupce.

Informace ve sloupci Pohyb peněz

V záložce Historie transakcí se ve sloupci Pohyb peněz bude vyskytovat u jednotlivých transakcí některá z následujících možností:

  • Vklad: manuální vklad peněz do pokladny v sekci nastavení dané pokladny. Více zde.
  • Vybrat: manuální výběr peněz z pokladny v sekci nastavení dané pokladny. Více zde.
  • Platba: podle typu platby zvolené v objednávce.
    • Při platbě kartou se jedná o přesnou částku.
    • Při platbě hotově může být přijatá částka vyšší než hodnota objednávky.
  • Vrácení peněz: použije se v případě, že přijatá částka byla vyšší než hodnota objednávky. A došlo k vrácení peněz zákazníkovi.

Tímto sloupcem lze v historii filtrovat konkrétní transakce podle potřeby. Filtrování probíhá podle obecného postupu (více zde).

Rychlé přehledy

Rychlé informace o obratu vašeho obchodu a spoustu jiných údajů o provozu e-shopu najdete v úvodním přehledu administrace. Konkrétní přehledy zahrnují:

  • Obrat
  • Počet objednávek

V rychlém přehledu se zobrazují zelená nebo oranžová čísla:

  • Zelená: 101% a více než průměr (+).
  • Oranžová: 100% a méně než průměr (-).

Sumarizace objednávek

Jak dobře jste na tom s prodejem v určitém časovém období? Kolik máte např. storno objednávek? Vše se dozvíte v modulu objednávek.

Podobné souhrny najdete ve fakturách a dalších dokumentech. Sumarizace objednávek se mění podle toho, jak v seznamu objednávek filtrujete.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Objednávky / Seznam objednávek.
  2. Pod seznamem objednávek zobrazíte jejich sumarizaci. V případě více jazykových mutací, je rozdělena podle měn.

Seznam nejprodávanějších produktů

Seznam nejprodávanějších produktů nalezenete v administraci e-shopu v sekci Produkty / Nejprodávanější.

Pro konkrétnější výběr produktů můžete využít různé filtry, umístěné v pravém horním rohu stránky. Tímto způsobem si můžete například vyfiltrovat nejprodávanější produkty za loňský rok.

Export nejprodávanějších produktů

Zobrazené produkty si lze přímo exportovat do souboru v CSV formátu. V něm jsou pro každý produkt vypsány prodeje za jednotlivé měsíce, což lze využít k dalšímu statistickému zpracování.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Produkty / Nejprodávanější.
  2. Dle potřeby si vyfiltrujte produkty.
  3. V pravém horním rohu klikněte na tlačítko Export.
  4. Automaticky se vygeneruje ke stažení CSV soubor s přehledem produktů.

Nejprodávanější produkty v kategorii

Informace o nejprodávanějších produktech (případně variantách) v konkrétních kategoriích najdete v detailu dané kategorie v oddílu Nejprodávanější.

Data o nejprodávanějších položkách se aktualizují pouze jednou denně o půlnoci. Přepočet můžete spustit ručně kliknutím na Aktualizovat tabulku pod seznamem nejprodávanějších produktů.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Kategorie / Seznam kategorií.
  2. Vyberte konkrétní kategorii, u které chcete zjistit prodeje.
  3. Skutečné prodeje jednotlivých produktů vidíte ve sloupci Ks.

Nejprodávanější varianty

Pokud má produkt varianty, zobrazí se na konci řádku položky ikonka .

Po rozkliknutí se zobrazí vyskakovací okno s prodeji jednotlivých variant produktu.

Export dat

Hromadné zobrazení statistik variant můžete provést exportem objednávek ve formátu CSV, který lze otevřít např. v kancelářském programu Excelu. Jedná se o typ exportu Intrastat - CSV. Více zde.

Zde najdete sloupec s kódem produktu / varianty, název a prodejní cenu. Nezobrazují se zde však položky jako doprava, slevy, aj. Více zde.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora