Správa systému
Aktuální provoz datacenter
Informace o aktuálním provozu datacenter našeho poskytovatele cloud řešení Akamai najdete níže v oddíle Regions. Případně můžete přejít přímo na stránku https://status.linode.com
- EU-West (London) - pro servery s1, s3, s6.
- EU-Central (Frankfurt) - pro ostatní servery.
Aktuální provoz serverů
Číslo serveru, na kterém se nachází váš e-shop zjistíte podle návodu zde.
Označení serveru | Status |
---|---|
s0 | V provozu |
s1 | V provozu |
s2 | V provozu |
s3 | V provozu |
s4 | V provozu |
s5 | V provozu |
s6 | V provozu |
s7 | V provozu |
s8 | V provozu |
s9 | V provozu |
s10 | V provozu |
s11 | V provozu |
s12 | V provozu |
s13 | V provozu |
s14 | V provozu |
s15 | V provozu |
s16 | V provozu |
s17 | V provozu |
s18 | V provozu |
s19 | V provozu |
s20 | V provozu |
s21 | V provozu |
s22 | V provozu |
s23 | V provozu |
s24 | V provozu |
s25 | V provozu |
s26 | V provozu |
s27 | V provozu |
s28 | V provozu |
s29 | V provozu |
s30 | V provozu |
s31 | V provozu |
s50 | V provozu |
s51 | V provozu |
s52 | V provozu |
s53 | V provozu |
s54 | V provozu |
s55 | V provozu |
Pravidelná denní údržba
V době od 0:00 do 4:00 hodin, kdy e-shop není ve špičce, probíhají následující události, které za určitých okolností mohou zapříčinit mírné a krátkodobé zpomalení chodu serveru.
- Běžná každodenní údržba databází na serveru.
- Vytváření automatických záloh dat pro případ technických potíží (více zde).
- Provádění pravidelných importů dat, která probíhají jednou denně (více zde).
Plánovaná nahodilá údržba
Samotný systém Upgates je třeba čas od času aktualizovat a modernizovat. S dostatečným předstihem naplánujeme nezbytnou odstávku na ranní hodinu, kdy není prodej na e-shopu významný.
Technická podpora vás bude o omezení informovat na email majitele a technika s dostatečným časovým předstihem, abyste si v danou dobu např. vypnuli reklamní kampaně. Tyto emailové adresy si vyplňujete v sekci Můj účet / Peněženka a finalizace.
Výpadek e-shopu
Během provozu e-shopu může ve výjimečných situacích dojít k výpadku jeho dostupnosti, např. z těchto důvodů:
- DDoS útok (více zde),
- Vysoká návštěvnost na e-shopu (nad obvyklým průměrem).
Zobrazení na e-shopu
V takovém případě uvidíte namísto e-shopu tuto chybovou stránku:
Vytížení v důsledku návštěvnosti
Pokud majitel e-shopu plánuje spustit rozsáhlou reklamní kampaň (televize, portály s vysokou návštěvností atd.), je vhodné nás o tom informovat 72 hodin předem. Řeším obvykle bývá přesun e-shopu na samostatný server (více zde).
V případě, že dojde k enormnímu vytížení na standardním hostingu a budou tím ohrožení ostatní e-shopy na serveru, budeme muset váš e-shop v souladu s obchodními podmínkami vypnout. Více zde.
Pozor! Navýšení kapacit je omezeno možností serveru (max. 32 jader). Vždy vás budeme v ticketu informovat dopředu, jaké možnosti, pro vámi chystanou kampaň, dokážeme poskytnout.
Přechod na samostatný server
E-shop můžeme přesunout na samostatný server, který nabídne lepší možnosti pro zvládnutí náporu nakupujících. Majiteli e-shopu zpracujeme individuální nabídku na provoz serveru se zvýšenou kapacitou. Doporučíme nejvhodnější dle z našich dosavadních zkušeností. Náklady na server si hradí zákazník v plné výši sám.
Obdobné doporučení dáme zákazníkovi v případě přirozeného růstu e-shopu, kdy je vhodné přejít na vlastní server.
Migrace e-shopu na samostatný server
Po odsouhlasení individuální nabídky na samostatný server si dohodneme migraci e-shopu mimo špičku. Ve většině případů může migrace proběhnout do 2-3 pracovních dnů, v čase od půlnoci do 7 hodin ráno. Součástí tohoto procesu je také nutnost změnit DNS záznamy u domény.
V průběhu migrace dojde k výpadkům e-shopu. Konečná částka za migraci je zpoplatněna podle hodinové sazby práce (viz ceník) a složitosti přesunu (typicky 2-5 hodin).
V případě dalšího velkého růstu e-shopu je možné, že postupem času bude potřeba znovu navýšit kapacitu serveru.
Technické potíže
Pokud dojde k technickým potížím na naší straně, využijte některou z možností kontaktování technické podpory. Více zde.
Hosting
Pro správu vašeho e-shopu nepotřebujete pořizovat žádný dodatečný hosting. Pokud přecházíte na Upgates a už nějaký hosting používáte (např. na něm provozujete své open source řešení), můžete jej po přechodu přestat platit. Veškerý provoz, optimalizaci a servis serverů je v ceně měsíčního pronájmu a řeší jej technická podpora Upgates.
Jak zjistit aktuální verzi systému?
Aktuální verzi systému Upgates můžete zjistit ve své adminsitraci anebo na stránce s přihlášením.
Zobrazení na přihlášení
Zobrazení v administraci
V patičce každé stránky v administraci najdete copyright spolu s číslem verze