Správa systému

Aktuální provoz datacenter

Informace o aktuálním provozu datacenter našeho poskytovatele cloud řešení Akamai najdete níže v oddíle Regions. Případně můžete přejít přímo na stránku https://status.linode.com

  • EU-West (London) - pro servery s1, s3, s6.
  • EU-Central (Frankfurt) - pro ostatní servery.

Aktuální provoz serverů

Číslo serveru, na kterém se nachází váš e-shop zjistíte podle návodu zde.

Označení serveru Status
s0 V provozu
s1 V provozu
s2 V provozu
s3 V provozu
s4 V provozu
s5 V provozu
s6 V provozu
s7 V provozu
s8 V provozu
s9 V provozu
s10 V provozu
s11 V provozu
s12 V provozu
s13 V provozu
s14 V provozu
s15 V provozu
s16 V provozu
s17 V provozu
s18 V provozu
s19 V provozu
s20 V provozu
s21 V provozu
s22 V provozu
s23 V provozu
s24 V provozu
s25 V provozu
s26 V provozu
s27 V provozu
s28 V provozu
s29 V provozu
s30 V provozu
s31 V provozu
s50 V provozu
s51 V provozu
s52 V provozu
s53 V provozu
s54 V provozu
s55 V provozu

Pravidelná denní údržba

V době od 0:00 do 4:00 hodin, kdy e-shop není ve špičce, probíhají následující události, které za určitých okolností mohou zapříčinit mírné a krátkodobé zpomalení chodu serveru.

  • Běžná každodenní údržba databází na serveru.
  • Vytváření automatických záloh dat pro případ technických potíží (více zde). 
  • Provádění pravidelných importů dat, která probíhají jednou denně (více zde).

Plánovaná nahodilá údržba

Samotný systém Upgates je třeba čas od času aktualizovat a modernizovat. S dostatečným předstihem naplánujeme nezbytnou odstávku na ranní hodinu, kdy není prodej na e-shopu významný.

Technická podpora vás bude o omezení informovat na email majitele a technika s dostatečným časovým předstihem, abyste si v danou dobu např. vypnuli reklamní kampaně. Tyto emailové adresy si vyplňujete v sekci Můj účet / Peněženka a finalizace.

Výpadek e-shopu

Během provozu e-shopu může ve výjimečných situacích dojít k výpadku jeho dostupnosti, např. z těchto důvodů:

  • DDoS útok (více zde),
  • Vysoká návštěvnost na e-shopu (nad obvyklým průměrem).

Zobrazení na e-shopu

V takovém případě uvidíte namísto e-shopu tuto chybovou stránku:

Vytížení v důsledku návštěvnosti

Pokud majitel e-shopu plánuje spustit rozsáhlou reklamní kampaň (televize, portály s vysokou návštěvností atd.), je vhodné nás o tom informovat 48 hodin předem. Řeším obvykle bývá přesun e-shopu na samostatný server (více zde).

V případě, že dojde k enormnímu vytížení na standardním hostingu a budou tím ohrožení ostatní e-shopy na serveru, budeme muset váš e-shop v souladu s obchodními podmínkami vypnout. Více zde.

Pozor! Navýšení kapacit je omezeno možností serveru (max. 32 jader). Vždy vás budeme v ticketu informovat dopředu, jaké možnosti, pro vámi chystanou kampaň, dokážeme poskytnout.

Přechod na samostatný server

E-shop můžeme přesunout na samostatný server, který nabídne lepší možnosti pro zvládnutí náporu nakupujících. Majiteli e-shopu zpracujeme individuální nabídku na provoz serveru se zvýšenou kapacitou. Doporučíme nejvhodnější dle z našich dosavadních zkušeností. Náklady na server si hradí zákazník v plné výši sám.

Obdobné doporučení dáme zákazníkovi v případě přirozeného růstu e-shopu, kdy je vhodné přejít na vlastní server.

Migrace e-shopu na samostatný server

Po odsouhlasení individuální nabídky na samostatný server si dohodneme migraci e-shopu mimo špičku. Ve většině případů může migrace proběhnout do 2-3 pracovních dnů, v čase od půlnoci do 7 hodin ráno. Součástí tohoto procesu je také nutnost změnit DNS záznamy u domény.

V průběhu migrace dojde k výpadkům e-shopu. Konečná částka za migraci je zpoplatněna podle hodinové sazby práce (viz ceník) a složitosti přesunu (typicky 2-5 hodin).

V případě dalšího velkého růstu e-shopu je možné, že postupem času bude potřeba znovu navýšit kapacitu serveru.

Technické potíže

Pokud dojde k technickým potížím na naší straně, využijte některou z možností kontaktování technické podpory. Více zde.

Hosting

Pro správu vašeho e-shopu nepotřebujete pořizovat žádný dodatečný hosting. Pokud přecházíte na Upgates a už nějaký hosting používáte (např. na něm provozujete své open source řešení), můžete jej po přechodu přestat platit. Veškerý provoz, optimalizaci a servis serverů je v ceně měsíčního pronájmu a řeší jej technická podpora Upgates.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora