Aktuální provoz datacenter

Informace o aktuálním provozu datacenter našeho poskytovatele cloud řešení Linode najdete níže v oddíle Regions. Případně můžete přejít přímo na stránku https://status.linode.com

  • EU-West (London) - pro servery s1, s3, s6.
  • EU-Central (Frankfurt) - pro ostatní servery.

Aktuální provoz serverů

Číslo serveru, na kterém se nachází váš e-shop zjistíte podle návodu zde.

Označení serveru Status
s0 V provozu
s1 V provozu
s2 V provozu
s3 V provozu
s4 V provozu
s5 V provozu
s6 V provozu
s7 V provozu
s8 V provozu
s9 V provozu
s10 V provozu
s11 V provozu
s12 V provozu
s13 V provozu
s14 V provozu
s15 V provozu
s16 V provozu
s17 V provozu
s50 V provozu

Pravidelná denní údržba

V době od 0:00 do 4:00 hodin, kdy e-shop není ve špičce, probíhají následující události, které za určitých okolností mohou zapříčinit mírné a krátkodobé zpomalení chodu serveru.

  • Běžná každodenní údržba databází na serveru.
  • Vytváření automatických záloh dat pro případ technických potíží (více zde). 
  • Provádění pravidelných importů dat, která probíhají jednou denně (více zde).

Plánovaná nahodilá údržba

Samotný systém UPgates je třeba čas od času aktualizovat a modernizovat. S dostatečným předstihem naplánujeme nezbytnou odstávku na ranní hodinu, kdy není prodej na e-shopu významný.

Technická podpora vás bude o omezení informovat na email majitele a technika s dostatečným časovým předstihem, abyste si v danou dobu např. vypnuli reklamní kampaně. Tyto emailové adresy si vyplňujete v sekci Můj účet / Peněženka a finalizace.

Výpadek e-shopu

Během provozu e-shopu může ve výjimečných situacích dojít k výpadku jeho dostupnosti, např. z těchto důvodů:

  • DDoS útok (více zde),
  • Vysoká návštěvnost na e-shopu (nad obvyklým průměrem).

Zobrazení na e-shopu

V takovém případě uvidíte namísto e-shopu tuto chybovou stránku:

Vytížení v důsledku návštěvnosti

Pokud majitel e-shopu plánuje spustit rozsáhlou reklamní kampaň (televize, portály s vysokou návštěvností atd.), je vhodné nás o tom informovat 48 hodin předem. Řeším obvykle bývá přesun e-shopu na samostatný server (více zde).

V případě, že dojde k enormnímu vytížení na standardním hostingu a budou tím ohrožení ostatní e-shopy na serveru, budeme muset váš e-shop v souladu s obchodními podmínkami vypnout. Více zde.

Přechod na samostatný server

E-shop můžeme přesunout na samostatný server, který nabídne lepší možnosti pro zvládnutí náporu nakupujících. Majiteli e-shopu zpracujeme individuální nabídku na provoz serveru se zvýšenou kapacitou. Doporučíme nejvhodnější dle z našich dosavadních zkušeností. Náklady na server si hradí zákazník v plné výši sám.

Obdobné doporučení dáme zákazníkovi v případě přirozeného růstu e-shopu, kdy je vhodné přejít na vlastní server.

Migrace e-shopu na samostatný server

Po odsouhlasení individuální nabídky na samostatný server si dohodneme migraci e-shopu mimo špičku. Ve většině případů může migrace proběhnout do 2-3 pracovních dnů, v čase od půlnoci do 7 hodin ráno. Součástí tohoto procesu je také nutnost změnit DNS záznamy u domény.

V průběhu migrace dojde k výpadkům e-shopu. Konečná částka za migraci je zpoplatněna podle hodinové sazby práce (viz ceník) a složitosti přesunu (typicky 2-5 hodin).

V případě dalšího velkého růstu e-shopu je možné, že postupem času bude potřeba znovu navýšit kapacitu serveru.

Technické potíže

Pokud dojde k technickým potížím na naší straně, využijte některou z možností kontaktování technické podpory. Více zde.

Hosting

Pro správu vašeho e-shopu nepotřebujete pořizovat žádný dodatečný hosting. Pokud přecházíte na UPgates a už nějaký hosting používáte (např. na něm provozujete své open source řešení), můžete jej po přechodu přestat platit. Veškerý provoz, optimalizaci a servis serverů je v ceně měsíčního pronájmu a řeší jej technická podpora UPgates.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna