Stavy objednávek

Stavy objednávek slouží pro lepší přehlednost a organizaci vyřizování obchodních případů. Hodnota se zobrazí také na e-shopu v historii objednávky v zákaznickém účtu (více zde).

  • Název - Název stavu objednávky, včetně jazykových mutaci, pokud je máte.
  • Barva - Barva stavu objednávky
  • Automatické operace - Automatické operace, které se provedou při nastavení stavu objednávky
  • Odeslat systémový email - Seznam odchozích e-mailů a dokladů, které jsou vázané na konkrétní stav objednávky.
  • Odeslat SMS - Informace o tom, zda-li má být odeslána SMS.
  • Označit jako vyřešeno - Zda-li má být objednávka nastavena jako vyřešená
  • Označit jako zaplaceno - Zda-li má být objednávka nastavena jako zaplacená
  • Záložka pro vyfiltrování v seznamu objednávek - Nabídne filtraci stavu v seznamu objednávek

Stavy objednávek  se dělí na výchozí a vlastní, kterých si můžete vytvořit libovolný počet.

Výchozí stavy

Šedivě podbarvené řádky v seznamu.

  • Mohou se nastavit na základě konkrétní události v systému. Např. stav Přijatá se nastaví po dokončení objednávky na e-shopu. 
  • V systému se mohou provést události na základě nastavení určitého stavu. Např. po nastavení stavu Storno se vrátí příslušné položky objednávky zpět na sklad.

Stavy po zaplacení platební bránou

U všech implementovaných platebních bran dochází k automatické změně stavu objednávky po zaplacení zákazníkem na stav Platba úspěšná. Alternativami jsou Platba probíhá, Platba selhala a Platba zrušena. Další možnosti výchozích stavů mají služby prodeje na splátky nebo odložené platby. 

Vlastní stavy

Každý e-shop má řadu vlastních logistických a obchodních procesů, na které je navázáno odbavení objednávky. Proto Upgates umožňuje vytvoření libovolného počtu vlastních stavů objednávek.

Nevytvářejte stav nový, pokud podobný již existuje jako výchozí. Na výchozí stavy mohou být totiž navázány systémové události. Např. pokud vytvoříte druhý stav Storno, nikdy automaticky nevrátí položky v objednávce zpět na sklad.

Postup v admistraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Stavy.
  2. Klikněte na tlačítko Nový.
  3. Vyplňte požadované údaje, nastavte barvu a případně i další nastavitelné operace.
  4. Provedené změny Uložte.

    Navázání sys. emailu na stav objednávky

    Pokud chcete, aby se při změně stavu objednávky zákazníkovi automaticky odeslala emailová zpráva, postupujte dle návodu níže. Přednastavená šablona systémového emailu vám ušetří spoustu práce. 

    Systémový email se pošle včetně všech příloh a dokumentů, které mu nastavíte. Takto např. můžete nastavit, že při změně stavu objednávky na Odeslat fakturu se pošle systémový email Faktura za objednávku, ve kterém bude přiložen dokument Faktura

    Postup v administraci

    1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Stavy.
    2. Klikněte na stav, který chcete upravovat nebo založte stav nový (více zde).
    3. Zvolte Systémový email (více zde), který chcete odeslat zákazníkovi po změně stavu objednávky nebo založte nový (více zde).
    4. Provedené změny Uložte.

    Navázání SMS na stav objednávky

    Na základě změny stavu objednávky je možné automaticky odeslat zákazníkovi SMS zprávu. K tomu je potřeba mít aktivovanou marketingovou službu SMS. Více zde.

    Postup v administraci

    1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Stavy.
    2. Klikněte na stav, který chcete nastavit.
    3. Zvolte SMS šablonu (více zde), kterou chcete odeslat zákazníkovi po změně stavu objednávky nebo založte novou (více zde).

    4. Provedené změny Uložte.

    Přidání stavů do seznamu objednávek

    Aby se vám s objednávkami lépe pracovalo, můžete využít záložky, které vám vždy vyfiltrují konkrétní stav objednávek přímo v daném seznamu.

    1. Přejděte do sekce Objednávky / Seznam objednávek.
    2. Klikněte na tři tečky za posledním stavem objednávek a přidejte stav, který potřebujete.

    Pokud sekci s záložkámi vůbec nevidíte, pravděpodobně jste si vypnuli zobrazení všech stavů. To však nevadí, postačí, když přejdete zpět do Nastavení / Objednávky - Stavy a alespoň jednomu stavu nastavíte zobrazení v seznamu objednávek. Poté se vám tečky v seznamu objednávek opětovně zobrazí.

    Automatické označení objednávky "Vyřešeno"

    Nastavení ikony vyřešeno na základě změny stavu objednávky. Více zde.

    Automatické označení objednávky "Zaplaceno"

    Automatické zaškrtnutí pole zaplaceno na základě změny stavu objednávky. Více zde.

    Na této stránce

    Další zdroje informací

    Facebook Forum

    Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

    Přejít do fóra

    Akademie

    Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

    Přejít do akademie

    Novinky z Blogu

    Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

    Přejít do blogu

    Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

    Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

    Zákaznická podpora