Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.
Princip systémových emailů

Emailové zprávy zasílané zákazníkovi ze systému administrace. Jsou většinou reakcí na událost provedenou zákazníkem nebo administrátorem e-shopu. Např. zákazník provede objednávku, registraci, zeptá se na něco v kontaktním formuláři, necházi vygenerovat zapomenuté heslo, změní se stav objednávky atd.). 

Šablony emailů

Systémové emaily lze použít také jako šablony pro manuální zasílání zpráv uživatelem administrace. Např. z detailu objednávky nebo zákazníka. Pokud tedy posíláte opakující se emailové zprávy, vytvořením systémové šablony si zefektivníte práci.

Přednastavené šablony

Přednastavené systémové emaily se odešlou automaticky ze systému kdykoli se provede určitá událost na e-shopu. Např. zákazník objedná, registruje se, požádá o změnu hesla atd.

  • Objednávka přijata - Zákazník objednal a založil si při tom zákaznický účet.
  • Objednávka přijata (bankovní převod) - Zákazník objednal s výběrem platby bankovním převodem a založil si při tom zákaznický účet.
  • Objednávka přijatá bez registrace - Zákazník objednal a nechtěl vytvoření zákaznického účtu.
  • Objednávka přijata bez registrace (bankovní převod) - Zákazník objednal s výběrem platby bankovním převodem a nechtěl vytvoření zákaznického účtu.
  • Potvrzení newsletteru (Double opt-in) - Po registraci emailu do newsletteru příjde na daný email zpráva s potvrzením aktivace.
  • Registrace zákazníka - Email bude zaslán zákazníkovi po jeho registraci.
  • Registrace zákazníka po objednání - Email bude zaslán zákazníkovi po provedení objednávky v košíku, kdy zákazník souhlasí se založením zákaznického účtu.
  • Souhrn objednávky - Pokud má objednávka nedořešenou dopravu (má vybranou individuální dopravu), pošle se místo šablony Objednávka přijata, šablona souhrnu objednávky.
  • Zapomenuté heslo - Email bude zaslán zákazníkovi na základě jeho požadavku na zaslání zapomenutého hesla.

Diskuse
Často se ptáte