Systémové emaily

Emailové zprávy zasílané zákazníkovi ze systému administrace. Jsou většinou reakcí na událost provedenou zákazníkem nebo administrátorem e-shopu. Např. zákazník provede objednávku, registraci, zeptá se na něco v kontaktním formuláři, necházi vygenerovat zapomenuté heslo, změní se stav objednávky atd.). 

Šablony emailů

Systémové emaily lze použít také jako šablony pro manuální zasílání zpráv uživatelem administrace. Např. z detailu objednávky nebo zákazníka. Pokud tedy posíláte opakující se emailové zprávy, vytvořením systémové šablony si zefektivníte práci.

Přednastavené

Přednastavené systémové emaily se odešlou automaticky ze systému kdykoli se provede určitá událost na e-shopu. Např. zákazník objedná, registruje se, požádá o změnu hesla atd.

  • Objednávka přijata - Zákazník objednal a nechtěl vytvoření zákaznický účet.
  • Objednávka přijata (bankovní převod) - Zákazník objednal s výběrem platby bankovním převodem a nechtěl vytvoření zákaznický účet.
  • Objednávka přijatá bez registrace - Zákazník objednal a založil si při tom zákaznický účet.
  • Objednávka přijata bez registrace (bankovní převod) - Zákazník objednal s výběrem platby bankovním převodem a založil si při tom zákaznický účet.
  • Potvrzení newsletteru (Double opt-in) - Po registraci emailu do newsletteru příjde na daný email zpráva s potvrzením aktivace.
  • Registrace zákazníka - Email bude zaslán zákazníkovi po jeho registraci.
  • Registrace zákazníka po objednání - Email bude zaslán zákazníkovi po provedení objednávky v košíku, kdy zákazník souhlasí se založením zákaznického účtu.
  • Souhrn objednávky - Pokud má objednávka nedořešenou dopravu (má vybranou individuální dopravu), pošle se místo šablony Objednávka přijata, šablona souhrnu objednávky.
  • Zapomenuté heslo - Email bude zaslán zákazníkovi na základě jeho požadavku na zaslání zapomenutého hesla.

Nastavení v administraci

Jednotlivé systémové emaily můžete spravovat v  Nastavení / Emaily / Systémové emaily.

U systémových emailů (např. Objednávka přijata, Objednávka zaplacena, Registrace zákazníka apod.) je nastaveno jméno a email odesílatele pomocí dynamických zástupců. Jejich hodnoty si nastavíte v Nastavení / Základní / Nastavení obchodu

Přeposílání zpráv

Pokud vyplníte pole Skrytá kopie zprávy, pošle se zpráva v kopii na daný email. Slouží tak jako jakási záloha všech odeslaných systémových emailů. Přednastavená pole se nicméně dají dle potřeby změnit.

Text zprávy si vyplňujete v textového editoru. Do přílohy lze vložit dokumenty, např. objednávku nebo fakturu vygenerovanou v detailu objednávky. Dále můžete přiložit běžný soubor z vašeho počítače. Ten se nahraje do správce souborů, odkud se následně použije pro budoucí systémové emaily. Může jím být např. PDF soubor s obchodními podmínkami.

Přílohy systémových emailů - dokumenty nebo soubory

Diskuse