Traffic odkazuje na anglický výraz pro provoz. V internetovém prostředí ovšem nejde o provoz na rušné ulici, nýbrž o návštěvnost stránek. 

Co je to traffic

Traffic jednoduše označuje návštěvnost webu. V zájmu každého provozovatele webu je samozřejmě zajistit co největší návštěvnost webu. Zdrojem návštěvnosti může být organické vyhledávání optimalizované skrze SEO, či internetové reklamy, tedy nejčastěji PPC. U známých stránek je pak významným zdrojem návštěvnosti přímé zadání, kdy uživatel adresu zná. 

Marketingový specialista dále údaje získané o trafficu vyhodnocuje. Analytické nástroje totiž umožňují zjišťovat, demografické údaje o uživatelích včetně přibližného věku, bydliště či pohlaví. Dále také z jakých zařízení na web přicházejí či jak dlouhou dobu na stránkách tráví.Takto získané údaje jsou pak užitečné pro další optimalizace webu a reklamních kampaní.