Když se řekne “reklama na sociálních sítích” mnohé nejspíše ihned napadne Facebook. Možná sociální síť, pod kterou spadá také populární Instagram je skutečně s přehledem nejvlivnějším a nejpoužívanějším sociálním médiem u nás. Není ale jediným. Poměrně opomíjenou sociální síti v našich zeměpisných končinách je totiž Twitter

Sociální síť, která uživatelům umožňuje zveřejňování a sdílení krátkých glos, používá v Česku asi 400 tisíc lidí. Ve srovnání s Facebookem jde o pouhou desetinu. Stovky tisíc lidí však rozhodně nejsou zanedbatelnou skupinou. Twitter je navíc velmi oblíbený mezi nejrůznějšími odborníky. Ti zde sledují novinky ve svém oboru a aktuální dění. Je však potřeba říct si, zda by se na Twitteru mohla nacházet i vaše cílová skupina. Pokud ano, byla by škoda nezkusit na ni zamířit reklamou. Také Twitter patří mezi sociální sítě, které svůj obsah monetizují prostřednictvím propagovaného obsahu. Jaké jsou jeho možnosti? Na rovinu se sluší říci, že Twitter vám toho při cílení reklamních sdělení dovolí více než Facebook. 

Pokud jste zvyklí na reklamní prostředí Facebooku, budete se na Twitteru cítit jako doslova v jiném světě. Twitter totiž za sebou nemá skandály, kterými si největší sociální síť světa v minulosti prošla, a proto se nebojí zaměřovat svá cílová publika přesněji. Pojďme si však proces založení reklamní kampaně na Twitteru projít krok za krokem

Reklama na Twitteru umožňuje velmi přesné cílení

Je potřeba počítat s tím, že prostředí twitterových reklam je k dispozici pouze v angličtině. V prvním kroku si zvolíte hlavní cíl kampaně, kterým může být maximální dosah, přísun nových sledujících, nalákání návštěvníků na web nebo třeba co nejvíce přehrání videa. 

Po zadání platebních údajů následuje specifikace samotné kampaně. Stejně jako u Facebooku můžete na své potenciální zákazníky zacílit na základě jejich lokality. V našem případě tedy pravděpodobně půjde Česko nebo případně Slovensko. Dále můžete upřesnit konkrétní jazyk. Tuto možnost ale Twitter doporučuje pouze v případech, kdy chceme cílit na lidi, kteří mluví jiným jazykem než je v dané oblasti běžné. Teoreticky bychom tedy cítil reklamu například na Španěly, kteří žijí v Berlíně. 

Poměrně příznivá je také politika plateb. Na Twitteru můžete platit až poté, co uživatel provede požadovanou akci. U méně úspěšných reklamních kampaní vám tedy může být útěchou fakt, že Twitter vám nebude účtovat žádný poplatek. Například začne sledovat stránku nebo navštíví web. Ceny těchto akcí můžete nechat na automatu nebo je nastavit ručně. 

Skutečně zajímavé jsou však další možnosti cílení, kdy se můžete zaměřit například na uživatele, kteří sledují konkrétní stránky, či lidi, kteří jsou podobní určitým uživatelům. Vedle cílení na sledující konkrétních profilů můžete na Twitteru mířit také na uživatele, kteří probírají nebo je zajímají konkrétní témata. Nabízí se zde také možnost zvolit do reklamního cílení jen lidi, kteří vlastní určitý typ zařízení. Můžete tedy inzerovat například jen těm, kteří mají iPhone nebo naopak smartphone s Androidem. 

V češtině nejspíše bez plné parády

Některých možnostech cílení však nejspíše narazíte na již zmíněnou překážku, kterou je absence české lokalizace twitterových reklam, ze které vyplývá nedostupnost některých možností. I přesto je však Twitter marketingovým kanálem, se kterému můžete dát šanci. Pro začátek třrba s malým rozpočtem. Výborně se pak Twitter může osvědčit v případě, že prodáváte do zahraničí. Reklamní možnosti v angličtině nebo němčině totiž budou rozhodně širší.

Další článek
Co přinese e-shopu Facebook, Instagram a další sociální sítě