Zásilkovna
Co doplněk přináší
- Propojení se Zásilkovnou
- Tvorbu zásilek do prostředí Zásilkovny z administrace
- Tisk štítků zásilek z administrace
- Zpětný propis stavů zásilky
- Vazba stavu zásilky Zásilkovny a stavu objednávky
- Zásilkovna widget
Zásilkovna je logistická služba, která umožňuje rychlé a pohodlné doručování zásilek nejen mezi e-shopy a zákazníky, ale i mezi jednotlivci. Nabízí širokou síť výdejních míst a automatů, kde si zákazníci mohou své balíky vyzvednout, nebo je poslat dál.
Co budete potřebovat
Před aktivací doplňku u nás, je zapotřebí vyřídit si podpis smlouvy u Zásilkovny. Bez přístupu do jejich prostředí nezískáte od Zásilkovny identifikační klíč, kterým Upgates a Zásilkovnu propojíte.
Jak doplněk aktivovat?
Jakmile máte s Zásilkovnou již vše vyřízeno, můžete se pustit do samotné aktivace doplňku
Aktivaci provedete velmi jednoduše:
- Ve své adminsitraci e-shopu přejděte do sekce Doplňky
- Vyhledejte Zásilkovna
- Klikněte na tlačítko Aktivovat a následně potvrďte.
- Otevře se vám nová stránka (Detail doplňku Zásilkovna).
- Zde vyplňte Heslo API
Toto heslo naleznete po přihlášení do svého uživatelského účtu v administraci Zásilkovny. Klikněte na název svého účtu a zkopírujte údaj z řádku Heslo API. - Změny nezapomeňte následně uložit, tlačítkem Uložit.
Zpětný propis stavů zásilek
Zpětný propis stavů Zásilek je pro vás velmi důležitý. Z toho důvodu, jsme nastavili několik optimalizací, které vám pomohou sledovat stav zásilky na několika místech. Není tak zapotřebí pro tuto informaci chodit do Zásilkovny.
Automatická změna stavů objednávek
Stav zásilky v Zásilkovně může automaticky měnit stav vaší objednávky. S propojení vlastních stavů objednávky a vlastními emaily, tak můžete docílit kompletní automatizace, kdy bude zákazník vždy plně informován o tom, v jakém stavu se jeho zásilka nachází a vy se tak nemusíte o nic starat.
Propojení stavů zásilek a stavů objednávky provedete va vašem doplňku Zásilkovny.
- V administraci si rozklikněte sekci Doplňky
- Vyhledejte Zásilkovnu klikněte na název doplňku
- Vyhledejte sekci Rozšířené a nastavte příslušné stavy
-
- Stav po přidání objednávky - nastavuje konkrétní stav, který se nastaví objednávce po jejím přidání zásilky do Zásilkovny.
- Stav po doručení - nastavuje konkrétní stav, který se nastaví objednávce po dočení zásilky Zásilkovnou
- Stav po vrácení - nastavuje konkrétní stav, který se nastaví objednávce při vrácení zásilky
Propis stavů zásilek do seznamu objednávek
V seznamu objednávek lze přidat nový sloupec Zásilkovna stav, který vám pomůže rychleji zjistit, v jakém stavu se zásilka nachází.
Nastavení dopravy Zásilkovna
Jakmlie máte doplněk aktivní a propojen, je zapotřebí nastavit vytvořenou dopravu.
Postup v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
- Najeďte na tlačítko + Nový.
- Ve vysouvacím menu klikněte na možnost Zásilkovna Z-Box, anebo Zásilkovna Výdejní místo pro vytvoření nové dopravy.
- Budete přesměrováni na stránku s detailem nové dopravy.
- Zaškrtnutím polí v části Zobrazit v jazyku nastavíte, pro které jazykové mutace bude doprava dostupná.
- Překontrolujte, že má dopravy správný Název, popřípadě jej změňte podle vašich potřeb.
- Ujistěte se, že v poli Typ dopravy je zvolena hodnota Zásilkovna.
- Zásilkovna klíč API do tohoto pole patří váš klíč pro Zásilkovnu.
Tento klíč naleznete ve svém uživatelském účtu v administraci Zásilkovny. Slouží pouze pro načtení sítě poboček dle nastavení ve vašem uživatelském účtu Zásilkovny.
Následně skopírovanou hodnotu vložte do pole Zásilkovna klíč API - Vyplňte dle potřeby další nastavení pro tuto dopravu.
- Pokud jste s nastavením spokojeni. Nahoře na stránce dopravy zatrhněte pole Aktivní. Tím zobrazíte dopravu na e-shopu
- Následně provedené změny Uložte.
Nastavení dopravy Packeta SK
Postupujte dle obecného postupu pro přidání dopravy Zásilkovna. Více zde.
Dostupnost dopravy omezte na slovenský jazyk, případně na další jazyky dle potřeby.
Nastavení konkrétního dopravce
V nově založené dopravě typu Zásilkovna je jako výchozí dopravce přednastavená samotná Zásilkovna. U dříve založených doprav typu Zásilkovna je potřeba dodatečně nastavit dopravce. Dodatečné nastavení nebo změnu dopravce provedete následujícím postupem:
- V administraci e-shopu přejděte do sekce Nastavení / Objednávky / Doprava.
- Přejděte do detailu konkrétní dopravy typu Zásilkovna.
- Na stránce této dopravy se přesuňte do oddílu Rozšířené.
- V nabídce Dopravce si zvolte konkrétního dopravce dle své potřeby. Podrobnosti ohledně jednotlivých dopravců vám poskytne podpora Zásilkovny.
- Uložte.
Přidání objednávky do Zásilkovny
Objednávka musí mít přiřazenou dopravu typu Zásilkovna, aby ji bylo možné odeslat do Zásilkovny.
V seznamu objednávek
Přidat objednávky do Zásilkovny můžete v sekci Objednávky / Seznam objednávek:
- V seznamu označte potřebné objednávky. Více zde.
- V menu Upravit hromadně zvolte v části Zásilkovna možnost Přidat.
- Klikněte na tlačítko Odeslat.
- Otevře se vyskakovací okno s podrobnostmi ke všem přidaným objednávkám.
Ve sloupci Historie se můžete prokliknout do historie dané objednávky.
V detailu objednávky
Přidání konkrétní objednávky do Zásilkovny lze provést i z jejího detailu:
- Otevřete si detail konkrétní objednávky.
- Přejděte do oddílu Zásilkovna.
- Klikněte na tlačítko + Přidat do Zásilkovny.
- Otevře se vyskakovací okno s údaji z dané objednávky. Konkrétní údaje se mohou lišit podle zvoleného dopravce a také jestli zasíláte objednávku do zahraničí.
- Pokud máte vyplněné všechny potřebné údaje, můžete si je nechat ověřit kliknutím na tlačítko Zkontrolovat. Tento krok je volitelný.
Veškeré údaje se odešlou do Zásilkovny pouze ke kontrole. Následně se zobrazí potvrzení o správnosti údajů. Případně se zobrazí podrobnosti ohledně chyby, pokud některý údaj nesplňuje potřebné kritéria. - Přidání objednávky provedete kliknutím na tlačítko Odeslat.
- Zobrazí se záznam s číslem balíku a dalšími podrobnostmi k této přidané objednávce.
Potíže u přidání objednávky do Zásilkovny
Během přidání objednávky do Zásilkovny se může objevit upozornění, že došlo k problému. Detaily k této chybě naleznete rovněž v historii objednávky.
V detailu objednávky přejděte do záložky Historie, kde si zobrazte odpovídající upozornění.
Stornování přidané objednávky
Pokud objednávku přidáte do Zásilkovny, pak ji lze pouze stornovat. Nelze smazat celý záznam objednávky.
Na konci řádku konkrétního balíku klikněte na ikonu křížku a následně potvrďte zrušení.
Tisk štítků
V administraci e-shopu si můžete k jednotlivým balíkům vytisknout i štítky.
V seznamu objednávek (hromadně)
Hromadný tisk štítků provedete v sekci Objednávky / Seznam objednávek:
- V seznamu označte potřebné objednávky. Více zde.
- V menu Upravit hromadně zvolte v části Zásilkovna možnost Hromadné štítky.
- Klikněte na tlačítko Odeslat.
- Zobrazí se vyskakovací okno s volbou rozměru papíru a umístění štítků.
- Po vybrání se vygeneruje dokument se štítky k vytištění.
Pop-up okno s tiskem štítků se může rozdělit na dvě sekce a to v případě, kdy v hromadné editaci, byly zakliknuté objednávky, které Zásilkovna rozlišuje jako externí dopravce.
Takovéto zásilky mají Zásilkovou předdefinovaný formát (A6), který je nutné dodržet. Takové zásilky nelze vytisknout najednou a je tedy nutné je vytisknout samostatně v druhé záložce.
V detailu objednávky (jednotlivě)
V detailu vybrané objednávky přejděte na oddíl Zásilkovna. U konkrétního balíku klikněte na konci jeho řádku na ikonku PDF.
Vygeneruje se dokument s tímto štítkem k vytištění.
Zásilkovna widget
Pokud budete využívat propojení Zásilkovny, budou moct vaši zákazníci využívat, při výběru pobočky / boxu, Zásilkovna Widget.
Pro jeho zobrazení nemusíte nic složitě nastavovat. Jeho zobrazení se provede zcela automaticky
FAQ - Nejčastější dotazy
Nezobrazují se konkrétní pobočky
Z naší strany se jedná pouze o zobrazování obsahu, který se kompletně načte ze Zásilkovny. Proto nemáme možnost vyřešit problémy se zobrazením konkrétních poboček. Je potřeba v této věci kontaktovat podporu Zásilkovny.
Omezení zobrazovaných poboček
V administraci e-shopu není k dispozici omezení pro zobrazování pouze vybraných typů poboček Zásilkovny. Tento způsob omezení si můžete nastavit ve svém uživatelském účtu na stránkách Zásilkovny v sekci Informace o uživateli / Nastavení povolených poboček.
Název odesílatele v CSV exportu Zásilkovny
V exportním CSV souboru pro Zásilkovnu se do pole odesílatel automaticky generuje doména e-shopu. Tento způsob nelze změnit v administraci e-shopu.
Odesílatele je potřeba si upravit ve svém uživatelském účtu v administraci Zásilkovny, sekce Odesílatelé. Odtud jej Zásilkovna může používat i pro jiné případy. Po importu do Zásilkovny pak bude tento odesílatel automaticky zvolen.