Zásilkovna

Profil doplňku

Více zde.

Nastavení dopravy Zásilkovna

Tento návod slouží pro aktivaci přepravní služby Zásilkovna.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Najeďte na tlačítko + Nový.
  3. Ve vysouvacím menu klikněte na možnost Zásilkovna pro vytvoření nové dopravy.
  4. Budete přesměrováni na stránku s detailem nové dopravy.
  5. Zaškrtněte políčko Aktivní pro zobrazování dopravy zákazníkům.
  6. Ujistěte se, že je v menu Typ dopravy zvolena hodnota Zásilkovna.
  7. Zaškrtnutím polí v části Zobrazit v jazyku nastavíte, pro které jazykové mutace bude doprava dostupná.
  8. Vyplňte název dopravy.
  9. V oddílu Popis vložte do pole Zásilkovna klíč API váš klíč pro Zásilkovnu. Tento klíč naleznete ve svém uživatelském účtu v administraci Zásilkovny. Slouží pouze pro načtení sítě poboček dle nastavení ve vašem uživatelském účtu Zásilkovny.
  10. Vyplňte dle potřeby další nastavení pro tuto dopravu.
  11. Uložte.

Nastavení dopravy Packeta

Postupujte dle obecného postupu pro přidání dopravy Zásilkovna. Více zde.

Dostupnost dopravy omezte na slovenský jazyk, případně na další jazyky dle potřeby.

Nastavení doplňku Zásilkovna

Pro odesílání dat objednávek mezi e-shopem a Zásilkovnou je potřeba aktivovat doplněk Zásilkovna. Ten umožní přidávat do Zásilkovny nové objednávky, tisknout štítky atd.

Postup v administraci

  1. Přidejte si doplněk Zásilkovna pomocí obecného postupu. Více zde.
  2. Budete automaticky přesměrování na stránku doplňku Zásilkovna.
  3. V oddílu Hlavní vyplňte do pole Heslo API své heslo pro API z uživatelského účtu Zásilkovny.

    Toto heslo naleznete po přihlášení do svého uživatelského účtu v administraci Zásilkovny. Klikněte na název svého účtu a zkopírujte údaj z řádku Heslo API.
  4. V oddílu Rozšířené si můžete zvolit v nabídce Stav po přidání objednávky konkrétní stav, který se nastaví objednávce po jejím přidání do Zásilkovny.
  5. Uložte.

Nastavení konkrétního dopravce

V nově založené dopravě typu Zásilkovna je jako výchozí dopravce přednastavená samotná Zásilkovna. U dříve založených doprav typu Zásilkovna je potřeba dodatečně nastavit dopravce. Dodatečné nastavení nebo změnu dopravce provedete následujícím postupem:

  1. V administraci e-shopu přejděte do sekce Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Přejděte do detailu konkrétní dopravy typu Zásilkovna.
  3. Na stránce této dopravy se přesuňte do oddílu Rozšířené.
  4. V nabídce Dopravce si zvolte konkrétního dopravce dle své potřeby. Podrobnosti ohledně jednotlivých dopravců vám poskytne podpora Zásilkovny.
  5. Uložte.

Přidání objednávky do Zásilkovny

Objednávka musí mít přiřazenou dopravu typu Zásilkovna, aby ji bylo možné odeslat do Zásilkovny.

V seznamu objednávek

Přidat objednávky do Zásilkovny můžete v sekci Objednávky / Seznam objednávek:

  1. V seznamu označte potřebné objednávky. Více zde.
  2. V menu Upravit hromadně zvolte v části Zásilkovna možnost Přidat.
  3. Klikněte na tlačítko Odeslat.
  4. Otevře se vyskakovací okno s podrobnostmi ke všem přidaným objednávkám.

    Ve sloupci Historie se můžete prokliknout do historie dané objednávky.

V detailu objednávky

Přidání konkrétní objednávky do Zásilkovny lze provést i z jejího detailu:

  1. Otevřete si detail konkrétní objednávky.
  2. Přejděte do oddílu Zásilkovna.
  3. Klikněte na tlačítko + Přidat do Zásilkovny.
  4. Otevře se vyskakovací okno s údaji z dané objednávky. Konkrétní údaje se mohou lišit podle zvoleného dopravce a také jestli zasíláte objednávku do zahraničí.
  5. Pokud máte vyplněné všechny potřebné údaje, můžete si je nechat ověřit kliknutím na tlačítko Zkontrolovat. Tento krok je volitelný.
    Veškeré údaje se odešlou do Zásilkovny pouze ke kontrole. Následně se zobrazí potvrzení o správnosti údajů. Případně se zobrazí podrobnosti ohledně chyby, pokud některý údaj nesplňuje potřebné kritéria.
  6. Přidání objednávky provedete kliknutím na tlačítko Odeslat.
  7. Zobrazí se záznam s číslem balíku a dalšími podrobnostmi k této přidané objednávce.

Potíže u přidání objednávky do Zásilkovny

Během přidání objednávky do Zásilkovny se může objevit upozornění, že došlo k problému. Detaily k této chybě naleznete rovněž v historii objednávky.

V detailu objednávky přejděte do záložky Historie, kde si zobrazte odpovídající upozornění.

Stornování přidané objednávky

Pokud objednávku přidáte do Zásilkovny, pak ji lze pouze stornovat. Nelze smazat celý záznam objednávky.

Na konci řádku konkrétního balíku klikněte na ikonu křížku a následně potvrďte zrušení.

Tisk štítků

V administraci e-shopu si můžete k jednotlivým balíkům vytisknout i štítky.

V seznamu objednávek (hromadně)

Hromadný tisk štítků provedete v sekci Objednávky / Seznam objednávek:

  1. V seznamu označte potřebné objednávky. Více zde.
  2. V menu Upravit hromadně zvolte v části Zásilkovna možnost Hromadné štítky.
  3. Klikněte na tlačítko Odeslat.
  4. Zobrazí se vyskakovací okno s volbou rozměru papíru a umístění štítků.
  5. Po vybrání se vygeneruje dokument se štítky k vytištění.

V případě tisknutí pouze štítků od externích dopravců se vytisknou všechny štítky ve formátu externích dopravců. Pokud mezi těmito objednávkami bude některá typu Zásilkovna bez externího dopravce, pak budou všechny štítky k tisku ze Zásilkovny.

V detailu objednávky (jednotlivě)

V detailu vybrané objednávky přejděte na oddíl Zásilkovna. U konkrétního balíku klikněte na konci jeho řádku na ikonku PDF.

Vygeneruje se dokument s tímto štítkem k vytištění.

Nezobrazují se konkrétní pobočky

Z naší strany se jedná pouze o zobrazování obsahu, který se kompletně načte ze Zásilkovny. Proto nemáme možnost vyřešit problémy se zobrazením konkrétních poboček. Je potřeba v této věci kontaktovat podporu Zásilkovny.

Omezení zobrazovaných poboček

V administraci e-shopu není k dispozici omezení pro zobrazování pouze vybraných typů poboček Zásilkovny. Tento způsob omezení si můžete nastavit ve svém uživatelském účtu na stránkách Zásilkovny v sekci Informace o uživateli / Nastavení povolených poboček.

Název odesílatele v CSV exportu Zásilkovny

V exportním CSV souboru pro Zásilkovnu se do pole odesílatel automaticky generuje doména e-shopu. Tento způsob nelze změnit v administraci e-shopu.

Odesílatele je potřeba si upravit ve svém uživatelském účtu v administraci Zásilkovny, sekce Odesílatelé. Odtud jej Zásilkovna může používat i pro jiné případy. Po importu do Zásilkovny pak bude tento odesílatel automaticky zvolen.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora