Typy dopravy

Existují různé typy doprav podle toho, na jakou adresu a jakým způsobem se má zásilka zaslat příjemci. 

Doručení na adresu zákazníka

Doručení zásilky z e-shopu na konkrétní adresu zákazníka je základní možností dopravy. Takováto doprava se pojmenovává podle názvu dopravce, který bude zásilku doručovat. 

Např. Česká pošta - balík do 1 kg

Jak vyplývá z příkladu výše, zákazník si vybere doručení dopravcem Česká pošta a navíc půjde jen o zásilku do hmotnosti 1 kg. Více viz. omezení dopravy.

Tímto způsobem lze nastavit jakéhokoli dopravce, se kterým máte sjednanou smlouvu.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Dle nápovědy vytvořte novou dopravu nebo upravte nějakou stávající.
  3. Klikněte na pole "+Nový" a vyberte dopravu Vlastní.

  4. Vyplňte požadované údaje dle nápověd v kategorii Doprava. Více zde.
  5. Uložte.

Doručení na vlastní pobočku

Ke každé dopravě lze zadat seznam vlastních poboček, kde je možné si zboží osobně vyzvednout.

Nejedná o službu konkrétní specializované sítě poboček typu ČP balík na poštu, Uloženka, Zásilkovna atd. Tu si nastavíte dle nápovědy zde.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Dle nápovědy vytvořte novou dopravu nebo upravte nějakou stávající.
  3. Přejděte do oddílu Popis.
  4. V možnostech Typu dopravy vyberte Vlastní.
  5. Přejděte níže do oddílu Pobočky.
  6. V poli Pobočky klikněte na tlačítko "+ Nová".
  7. Vyplňte požadované informace o pobožce.
  8. Uložte.

Zobrazení na e-shopu

Zobrazení při výběru dopravy v košíku se liší podle počtu zadaných poboček e-shopu:

  • 1 pobočka: zobrazí se pouze tento typ dopravy bez podrobností o pobočce.
  • 2 a více poboček: po výběru tohoto typu dopravy se zobrazí vyskakovací okno s nabídkou poboček a jejich mapou podle adres jednotlivých poboček. Použije se plugin od Google.

Doručení na výdejní místo (síť dopravce)

Upgates umožňuje napojení e-shopu na sítě výdejních míst vybraných dopravců. Jejich seznam najdete zde.

Výdejní místa Zásilkovny se na e-shopu zobrazí ve speciálním výběrovém okně dodaném přímo dopravcem. Není možné ho graficky ani obsahově upravovat. 
U ostatních dopravců se výdejní místa zobrazují ve výběrovém okně dle grafiky e-shopu. Je možné ho graficky upravovat např. pomocí vlastních stylů (více zde) nebo v rozšířených možnostech Editoru kódu (více zde).

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Vyberte dopravu, u které chcete aktivovat pobočkovou síť. Případně založte dopravu novou pomocí tlačítka + Nový (více zde). 
  3. V oddílu Popis klikněte na pole Typ dopravy.
  4. Vyberte možnost z Napojení na sítě výdejných míst.
  5. Každé napojení má specifické požadavky nastavení. Např. Česká pošta umožňuje aktivovat pobočky Balíkovny (viz. obrázek níže). Jiné pobočkové sítě jako např. Zásilkovna vyžadují pro identifikaci API klíče atd. Po najetí myší na ikonku otazníku se objeví nápověda k danému nastavení.
  6. Pokračujte v nastavení dopravy běžným postupem.
  7. Uložte provedené změny.
Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora