Jak efektivně využívat Upgates Marketplace? Příručka pro agentury i e-shopery

Upgates Marketplace vznikl jako místo, kde mohou majitelé e-shopů najít správného partnera pro rozvoj a růst svého podnikání. Nezáleží na tom, jestli jde o programátorské práce, grafiku, správu marketingových nástrojů, nebo třeba o účetnictví. E-shopeři získají na Marketplace pomoc ze všech pro ně relevantních oborů. 

Tipy pro agentury

Tipy pro e-shopery

Proto jsme pro vás připravili průvodce, ve kterém popíšeme, jak Marketplace funguje, a to jak z pohledu agentury, tak také klienta. 

Zajímavý akviziční kanál. Jak by měly s marketplace pracovat agentury? 

E-shopový systém Upgates vyvíjíme s maximálním důrazem na flexibilitu. Ne každý klient ale dokáže z Upgates získat maximum. Pak přichází na řadu obrátit se na specializovaného partnera. Aby spolupráce fungovala ke spokojenosti na všech frontách, stačí následovat několik základních pravidel.

  1. Dejte si záležet na nabídkách: vaše nabídky na Marketplace by měly být výkladní skříní vůči klientům Upgates. Měli by se zde dozvědět, čím se vaše agentura zabývá, s čím může klientům pomoci. Pokud dokážete nabídnout zajímavé reference, nebo konkrétní ukázky práce, určitě s nimi v rámci nabídek pracujte. Pracujte s jednotnou grafikou a stylem komunikace. Chápeme, že spousta z vás má vlastní weby, na které byste své klienty rádi dostali. Svou prezentaci v rámci Marketplace byste ale měli postavit tak, aby se i zde e-shoper dozvěděl všechno potřebné pro více informací jej můžete směřovat právě na web.
  2. Důsledně odpovídejte na poptávky: Naši klienti s Marketplace umí pracovat a pravidelně zde hledají agentury k oboustranně prospěšné spolupráci. Agentury proto důrazně nabádáme, aby důsledně odpovídaly na poptávky. Pokud na další zakázky nemáte čas, věnujte e-shoperovi alespoň kousek svého času slušným odmítnutím. Nikdy nevíte, zda férová odpověď nepřinese perspektivní spolupráci v budoucnu. Ponechání poptávky bez reakce je pro klienta nepříjemné. V případě, že zakázku přijmete, zaznamenejte tuto skutečnost do Marketplace.
  3. Komunikujte transparentně: Je nám jasné, že komunikace skrze Marketplace nenahradí email nebo telefonní hovory. S klienty tedy samozřejmě komunikujte, jak uznáte za vhodné. Toto platí především u dlouhodobějších zakázek. Měli byste ovšem být transparentní. Pokud nestíháte, dejte o tom svému klientovi vědět. Snažte se také dodržovat dohodnuté cenové nabídky. A to zvláště v případě, kdy je cena zakázky uvedena přímo u inzerátu. Doporučujeme mít vše podložené. S klientem tedy před zahájením zakázky uzavřete alespoň rámcový dokument s objednávkou. 
  4. Nezapomeňte do Marketplace zaznamenávat důležité milníky zakázky: Jak už jsme řekli, chápeme, že s klienty je efektivnější komunikovat mimo Marketplace. Do portálu ale pravidelně zaznamenávejte významné milníky zakázky. Není jich moc. Stačí dát klientovi vědět, že jste zakázku přijali, případně odmítli. V případě přijetí se zakázka posouvá do stavu “Realizace zakázky”. Až budete mít hotovo, následuje fáze “Čeká na schválení zákazníkem”. Po schválení ze strany zákazníka proces končí staven “Dokončeno
  5. Vyzvěte klienta k zanechání hodnocení: Reference jsou důležitým kritériem, na základě kterého si naši klienti vybírají partnery ke spolupráci. Našim cílem by tedy mělo být získat z dokončených zakázek co nejvíce hodnocení. Hodnocení je k dispozici právě u zcela realizovaných poptávek. Na text hodnocení můžete v případě potřeby reagovat. 

Najděte si správného partnera z mnoha oborů. Jak by e-shopeři měli pracovat s Upgates Marketplace?

Každý e-shoper čas od času potřebuje pomoc zkušeného specialisty. Vy jste odborníci na prodej svého zboží. Existují ale další oblasti, ve kterých se vyplatí nechat se svěřit do péče profesionálů. Ať už jde o programátory, konzultanty, nebo třeba překladatele. A právě od toho je tady nás portál Marketplace. Jedná se o místo, skrze které můžete jednoduše najít profesionální agentury, které vám pomohou přesně s tím, co vás aktuálně trápí. Právě proto jsme pro vás připravili několik užitečných tipů, jak ze spolupráce s agenturami vytěžit maximum.

  1. Vyberte si nejlepší agentury v požadované oblasti: neváhejte jich oslovit více. Agentur na našem marketplace najdete desítky. Pokud tedy nejde o nějakou specialitu, nebojte se agentur oslovit více a získat od nich cenové nabídky a termíny. Ty jsou často uvedeny přímo u nabídek. Zvýšenou pozornost věnujte také dostupným referencím. Ty vám o kvalitě budoucí spolupráce mohou prozradit nejvíce. 
  2. Stanovte si termíny a cenu: pokud jste si s jednou z oslovených agentur padli do oka, nechte si potvrdit cenu a termíny dodání. Tyto důležité údaje byste měli mít písemně podložené. S agenturou tedy uzavřete objednávku služeb. Podobný dokument může vypadat takto:
  3. Počkejte na realizaci a během ní komunikujte: realizace zakázky bude samozřejmě chvíli trvat. Během této doby s agenturou zůstaňte v kontaktu. Laďte detaily a pokud se vám něco nelíbí, vše partnerovi řekněte. Pomůže to k oboustranně spokojenému konci zakázky. 
  4. Zakázku schvalte přes Marketplace: Jakmile bude vše hotovo a agentura vám hotovou práci odešle, implementuje nebo jinak předá, vše si zkontrolujte. Pokud je vše v pořádku, můžete realizaci zakázky v rámci Marketplace schválit. Tím se dokončí. Pokud máte výhrady, ještě je dořešte a zakázku schvalte až poté. 

Nezapomeňte práci agentury ohodnotit: jak už jsme zmiňovali na začátku, reference jsou velmi důležitým kritériem při výběru spolupracující agentury. Pomozte tedy dalším e-shopům tím, že realizovanou zakázku ohodnotíte. Buďte věcní a samozřejmě pravdiví. Agentura může na vaše hodnocení reagovat.