Google: Ušetřete za inzerci v Nákupech díky CSS
Předběhněte konkurenci díky nižším cenám za proklik. Díky členství v Google CSS programu můžete začít čerpat výhody a inzerovat v Google Nákupech se slevou až 20 %. Přečtěte si, jak na to.
Právě teď je nejlepší čas
Online prodej zažívá boom nejen v Česku, ale po celém světě. To pro obchodníky sice znamená více potenciálních zákazníků, ale zároveň také přibývá konkurence. Aby si zákazníci k vašemu e-shopu snadno našli cestu, vyplatí se investovat do PPC reklamy ve vyhledávačích. U nás patří mezi nejpoužívanější Seznam a Google.
V rámci vyhledávače Google využívá velká část prodejců Google Nákupy a jde o důležitou součást jejich marketingové strategie. Díky nim uvidí vaše produkty lidé, kteří je aktivně hledají a mají o nákup zájem. V horní části výsledků vyhledávání okamžitě uvidí obrázek produktu, název produktu, cenu a název e-shopu, díky čemuž mají dostatek informací ještě před tím, než na reklamu kliknou. Google nákupy jsou proto jednou z nejkonverznějších kampaní.
Jak do toho zapadá CSS program?
S pomocí CSS programu vytěžíte z Google Nákupů ještě více. CSS (Comparison Shopping Services) je web, který shromažďuje nabídky e-shopů. Po kliknutí na konkrétní nabídku přejde uživatel přímo na stránky prodejce. Pokud inzerujete v Google Nákupech, tak už využíváte CSS partnera - Google Nákupy.
Od roku 2017 však nemusíte využívat jenom jeho. Google musel reagovat na rozsudek Evropské komise a výsledkem je právě zmíněný Google CSS program, který je otevřený pro všechny cenové srovnávače, které splňují podmínky a fungují ve státech, které spadají do EHP a Švýcarska.
Výhodou CSS programu je to, že ostatní CSS partneři mohou inzerovat v Google Nákupech až o 20 % levněji. V praxi to znamená, že s jiným CSS programem v aukci převálcujete konkurenci, která má stejné max. CPC, ale využívá CSS Google. Získáte tedy buď stejné množství prokliků za nižší cenu, nebo konečná útrata zůstane stejná, ale získáte za ni mnohem více prokliků.
Co se změní po přechodu do CSS?
Kromě toho, že začnete využívat levnější ceny za proklik se pro vás téměř nic nezmění. Google Ads i Merchant Center budou vypadat stále stejně, také optimalizace kampaní bude probíhat standardním způsobem. Jediné dva vizuální rozdíly, kterých si budete moct všimnout, jsou takové, že v pravém horním rohu v Merchant Center nebude uvedeno CSS: Google Shopping, ale CSS služba, kterou jste si zvolili a v Google Nákupech se nebude zobrazovat Z webu Google, ale Z webu CSS partnera.
Jak se do programu CSS zapojit?
Pro zapojení do CSS stačí CSS partnerovi poskytnout pouze název a ID Google Merchant Center. Rozhodně není zapotřebí poskytovat kompletní přístup k účtu.
Jak si vybrat partnera?
CSS partneři se liší v tom, jak si účtují poplatky, jestli se specializují na určitý typ zboží apod. Ideální je využití testovacího období zdarma a zjistit, jak vám partnerství vyhovuje. Například marketingová agentura BESTETO nabízí službu CSS Kvinono do konce října zdarma. Pokud se rozhodnete, že pro vás není zajímavé pokračovat ve využívání programu a jeho výhod v placeném režimu, CSS se dá kdykoliv vypnout