Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Uživatelům, kteří mají přístup do administrace e-shopu můžete nastavit vlastní účty a konkrétní oprávnění (uživatelské role). Tak zabezpečíte svůj e-shop proti nechtěným změnám méně zkušených uživatelů.

Přidání uživatele

Pokud máte externího správce nebo třeba zaměstnance, který by měl e-shop spravovat, začněte vytvořením jeho uživatelského účtu v administraci. Kromě základních údajů, které budou sloužit pro komunikaci uživatele administrace se zákazníkem e-shopu (Jméno, Email pro komunikaci, Podpis) je třeba nastavit uživateli přihlašovací údaje pro přístup do administrace a uživatelskou roli. Tato role definuje oprávnění k používání administrace v plném nebo jen omezeném rozsahu. Více informací o uživatelských rolích najdete zde.

Tarif Bronze neumožňuje nastavit více uživatelů, proto se mu sekce Nastavení / Administrace / Uživatelé nezobrazí. 

Postup v administraci 

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Administrace / Uživatelé.
  2. Klikněte na tlačítko "Nový".
  3. Vyplňte požadované údaje.
  4. Klikněte uložit.
  5. Otevře se nové vyskakovací okno, ve kterém musíte zadat ještě své vlastní heslo do administrace (tzn. heslo administrátora, který nové uživatele přidává). Vše je z důvodu ochany.
  6. Klikněte Ověřit.

Uživatelské role

  • Majitel (uživatel, který e-shop založil) má automaticky povolena všechna administrátorská práva. Spravuje jako jediný moduly Peněženka a finalizace, Historie peněženky a Přehled faktur. Moduly najdete v levém menu administrace v sekci Můj účet.
  • Administrátora může spravovat jakýkoli obsah administrace mimo ten, který přísluší pouze Majiteli.
  • Dále můžete definovat neomezený počet vlastních uživatelských rolí s různě omezenými právy pro zakázání, zobrazení a úpravu konkrétních modulů administrace.

Roli poté nastavíte konkrétnímu uživateli.

Přidání uživatelské role

Uživatelům, kteří mají přístup do vaší administrace můžete nastavit konkrétní roli, která definuje práva nakládat s obsahem administrace.

Příklad: Pokud chcete dát přístup do administrace grafikovi, můžete mu povolit práva pro modul Grafika / Designer. Pokud si ale budete chtít vše před překlopením na ostrou doménu nejdříve sami zkontrolovat, nedávejte mu práva na modul Grafika / Finalizace.

Postup v administraci 

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Administrace / Uživatelé.
  2. Zvolte záložku Uživatelské role.
  3. Klikněte na tlačítko "Nová".
  4. Vyplňte požadované údaje.
  5. Klikněte uložit.

Tvorba a úprava práv uživatelů

Možnosti uživatelských práv

Každá uživatelská role má nastavená určitá práva, jak může uživatel zacházet s konkrétním modulem.

  • Zakázat - uživatel nemá přístup do modulu.
  • Zobrazit - uživatel má přístup do modulu, ale nemůže v něm nic upravovat.
  • Upravit - uživatel má přístup do modulu a může v něm cokoli zobrazit a upravovat.

Změna hesla uživatele

Modul Uživatelé

Majitel e-shopu a uživatelé s oprávněním administrátor mají možnost změnit heslo ostatním uživatelům pomocí následujícího postupu:

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Administrace / Uživatelé.
  2. Klikněte na požadovaného uživatele.
  3. Vepište nové heslo pro daného uživatele do polí Heslo a Potvrzení hesla.
  4. Klikněte uložit.
  5. Při změně hesla uživatele je z bezpečnostních důvodů vyžadováno také heslo administrátora, který změnu provádí.
  6. Klikněte Ověřit.

Přihlášený uživatel

Uživatel, který si chce změnit vlastní heslo, si jej může změnit ve svém účtu administrace (Můj účet / Profil). Více zde.

Nepřihlášený uživatel

Před vstupem do administrace si můžete vygenerovat heslo nové. Více zde.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna