V září se zvýšil počet e-shopových zásilek až o 50%
Dle všeho e-shopům již v průběhu září začala hlavní sezóna. Tedy období v roce, kdy jdou jejich produkty na dračku a nestíhají odbavovat zásilky. Pochopitelně bude růst objednávek a počtu zásilek s každým dnem blíže k Vánocům nadále růst. Z informací doručovatelských firem je jasné, že v září bylo zásilek z e-shopů až o polovinu více oproti ostatním měsícům.
Čísla od dopravců
Tiskový mluvčí České Pošty, Ivo Vysoudil, potvrdil růst balíků z e-shopů jak v meziročním srovnání, tak v týdenním. Meziročně vyrostla doprava těchto balíků u České pošty o 11%. I proto plánují v co nejkratší době rozšířit počet Balíkoven téměř na dvojnásobný počet. Tedy na 1 500.
Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny, oznámila 120% meziroční nárůst v měsíci září. Rekordním dnem bylo 22. září, kdy za den Zásilkovna přepravila přes 220 000 zásilek. Denní průměr je přitom 150 000.
Čísla z e-commerce
Expando potvrzuje, že lidé nově nakupující online díky koronaviru, si na tento způsob nákupů zvykli. A praktikují ho dlouhodobě dál. Na podzim agentura eviduje růst internetových nákupů pravidelně. Letos jsou však meziroční růsty nadprůměrné. Pohybují se okolo 30 - 40%.
Marketingový ředitel e-shopu Astratex pak pro ČTK oznámil pro měsíc září růst tržeb o 50%. Aktuální situace pak nahrává doručení do ruky, nikoliv na pobočku. Tuto zkušenost zase zveřejnil Metalshop.