Věrnostní systém
Věrnostní systém slouží k ocenění stálých zákazníků. Díky němu pravidelní nakupující získávají body, které lze poté následně využít při placení. O jejich hodnotu se celková hodnota objednávky sníží. Zákazník má možnost získat tyto věrnostní body jako odměnu za:
- nákup v určité hodnotě,
- hodnocení produktu a napsání recenze (více zde).
Zobrazení v košíku na e-shopu
Nelze nastavit automatické přičtení bodů za registraci zákazníka v e-shopu, ani výchozí počet bodů po registraci. V tomto případě je potřeba zákazníkovi přidat body ručně.
Získání bodů za objednávku
Počet bodů, které získává zákazník za nákup, může být stupňován podle velikosti nákupu. Např. za větší nákupy může zákazník získat více bodů než za menší. Tím ho ještě více motivujete.
Body se zákazníkovi přičtou na jeho zákaznický účet až ve chvíli, kdy je objednávka označená jako zaplacená (více zde).
Sbírání bodů se provádí vždy na emailovou adresu. Probíhá tedy i v případě, kdy zákazník není registrovaný. Jakmile se zaregistruje, bude moct nasbírané body využívat.
Postup v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Marketing / Věrnostní program.
- Klikněte na tlačítko + Nový.
- Vyplňte požadovaná pole.
- Spodní hranice objemu nákupu (s DPH) - určuje minimální hodnotu objednávky, kterou musí zákazník mít, aby se modul pro věrnostní body aktivoval a body se mu příčítaly.
- 1bod za každých (s DPH) - určuje za jakou hodnotu získá zákazník 1 bod. Například: za každých 100Kč z objemu nákupu, zákazník získá 1bod.
- Provedené změny Uložte.
Příklad výpočtu získaných bodů v košíku
Výpočet probíhá podle stanovených intervalů. Máme nastavený jeden interval:
1000 a více CZK = 1 bod za každých 100 CZK
Zákazník nakoupil za 1600 CZK.
1600 / 100 = 16 bodů (body se vypočítávají podle intervalu 1000 a více CZK a zaokrouhlují se matematicky).
Celkový počet získaných bodů je 16.
Pokud zákazník nakoupí za částku nižší než 1000 Kč, pak nezíská žádný bod.
Výpočet "Pro nepřihlášené zákazníky" nezahrnuje cenové vzorce.
Zobrazení počtu získaných bodů
V zákaznickém účtu na e-shopu se zákazníkovi zobrazí počet jeho věrnostních bodů. Tuto sumu má možnost administrátor v případě potřeby ručně upravit v detailu zákazníka v oddílu Osobní údaje.
Postup v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Zákazníci / Seznam zákazníků.
- Vyberte konkrétního zákazníka.
- Přejděte do oddílu Osobní údaje.
- V poli Věrnostní systém se zobrazí počet získaných podů. Hodnotu můžete dle potřeby upravit.
- Uložte.
Zobrazení na e-shopu
Maximální počet uplatněných bodů
Získané body se uplatňují v košíku a snižují zákazníkovi jeho konečnou výši objednávky. Zákazníkovi můžete omezit uplatnění bodů následujícími způsoby na maximální procento z celkové ceny - např. 50% z celkové ceny objednávky.
Postup v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Marketing / Věrnostní program.
- Přejděte do oddílu Uplatnění bodů.
- Vyplňte pole Maximálně uplatnit.
- Uložte.
Omezení na určité ceníky
Nechcete, aby zákazníci, kteří mají nějaký speciální ceník, ve kterém už jsou uplatněny slevy, získávali navíc body do věrnostního systému? Například pokud nechcete, aby věrnostní systém používali zákazníci s velkoobchodním ceníkem. Běžný zákazník však body získávat může.
Postup v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Produkty / Ceníky.
- Vyberte konkrétní ceník.
- Přejděte do části Slevy v tomto ceníku.
- Zaškrtněte / odškrtnete pole Věrnostní systém.
Vrácení bodů po stornování objednávky
Věrnostní body jsou navázány na příznak Zaplaceno u objednávky (více zde). Pokud stornujete objednávku, která již má zaškrtnutý příznak Zaplaceno, nedojde k automatickému vrácení bodů zákazníkovi. Je potřeba odškrtnout u dané objednávky (před nebo po stornování) příznak Zaplaceno, aby se body připočetly zpět zákazníkovi.