Věrnostní systém

Věrnostní systém slouží k ocenění stálých zákazníků. Díky němu pravidelní nakupující získávají body, které lze poté následně využít při placení. O jejich hodnotu se celková hodnota objednávky sníží. Zákazník má možnost získat tyto věrnostní body jako odměnu za:

  • nákup v určité hodnotě,
  • hodnocení produktu a napsání recenze (více zde).

Zobrazení v košíku na e-shopu

Nelze nastavit automatické přičtení bodů za registraci zákazníka v e-shopu, ani výchozí počet bodů po registraci. V tomto případě je potřeba zákazníkovi přidat body ručně.

Získání bodů za objednávku

Počet bodů, které získává zákazník za nákup, může být stupňován podle velikosti nákupu. Např. za větší nákupy může zákazník získat více bodů než za menší. Tím ho ještě více motivujete. 

Body se zákazníkovi přičtou na jeho zákaznický účet až ve chvíli, kdy je objednávka označená jako zaplacená (více zde). 

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Věrnostní program.
  2. Klikněte na tlačítko + Nový.
  3. Vyplňte požadovaná pole.
    • Hodnota 1 bodu (s DPH) - za nákup v hodnotě spodní hranice objemu nákupu dostane zákazník 1 bod.  
    • Spodní hranice objemu nákupu (s DPH) - určuje minimální hodnotu objednávky, kterou musí zákazník mít, aby se modul pro věrnostní body aktivoval a body se mu příčítaly. 
  4. Provedené změny Uložte.

Příklad výpočtu získaných bodů v košíku

Výpočet probíhá podle stanovených intervalů. Máme nastavený jeden interval:
1000 a více CZK = 1 bod za každých 100 CZK

Zákazník nakoupil za 1600 CZK.
1600 / 100 = 16 bodů (body se vypočítávají podle intervalu 1000 a více CZK a zaokrouhlují se matematicky).

Celkový počet získaných bodů je 16.

Pokud zákazník nakoupí za částku nižší než 1000 Kč, pak nezíská žádný bod.

Zobrazení počtu získaných bodů

V zákaznickém účtu na e-shopu se zákazníkovi zobrazí počet jeho věrnostních bodů. Tuto sumu má možnost administrátor v případě potřeby ručně upravit v detailu zákazníka v oddílu Osobní údaje.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Zákazníci / Seznam zákazníků.
  2. Vyberte konkrétního zákazníka.
  3. Přejděte do oddílu Osobní údaje.
  4. V poli Věrnostní systém se zobrazí počet získaných podů. Hodnotu můžete dle potřeby upravit.
  5. Uložte.

Zobrazení na e-shopu

Maximální počet uplatněných bodů

Získané body se uplatňují v košíku a snižují zákazníkovi jeho konečnou výši objednávky. Zákazníkovi můžete omezit uplatnění bodů následujícími způsoby na maximální procento z celkové ceny - např. 50% z celkové ceny objednávky.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Věrnostní program.
  2. Přejděte do oddílu Uplatnění bodů.
  3. Vyplňte pole Maximálně uplatnit.
  4. Uložte.

Omezení na určité ceníky

Nechcete, aby zákazníci, kteří mají nějaký speciální ceník, ve kterém už jsou uplatněny slevy, získávali navíc body do věrnostního systému?  Například pokud nechcete, aby věrnostní systém používali zákazníci s velkoobchodním ceníkem. Běžný zákazník však body získávat může.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Produkty / Ceníky.
  2. Vyberte konkrétní ceník.
  3. Přejděte do části Slevy v tomto ceníku.
  4. Zaškrtněte / odškrtnete pole Věrnostní systém.

Vrácení bodů po stornování objednávky

Věrnostní body jsou navázány na příznak Zaplaceno u objednávky (více zde). Pokud stornujete objednávku, která již má zaškrtnutý příznak Zaplaceno, nedojde k automatickému vrácení bodů zákazníkovi. Je potřeba odškrtnout u dané objednávky (před nebo po stornování) příznak Zaplaceno, aby se body připočetly zpět zákazníkovi.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora