Většina ze zhruba 40 tisíc českých online obchodů si řeší skladování a logistiku eshopu interně. Nejmenším se zboží vejde do pár polic v garáži, další expedují zboží z vlastní kamenné prodejny. Ti největší investují do logistiky stamiliony a optimalizaci doručení zboží klientům se u nich věnují celé týmy odborníků. Co mají ale dělat středně velké e-shopy s měsíčním počtem zásilek ve stovkách, tisících až desetitisících kusů prodaného zboží? Mají investovat do logistiky, řešit sklad pro eshop, vybavení, systémů a řízení procesů kolem doručení zásilek z e-shopu klientům, nebo se porozhlédnout po externím dodavateli tzv. fulfillment služeb? 

Sklad pro eshop

V následující tabulce si můžete porovnat, jaké otázky musí v logistice řešit e-shop a jak to vypadá, když je přenechá k řešení logistickému partnerovi. 

Vlastní logistika Outsourcing / Fulfillment
Pronájem skladové plochy

Platím celou pronajatou plochu skladu

Platím pouze takovou plochu, kterou aktuálně využívám

Naskladňování a kontrola zboží

Vše řeším ve svém skladu sám

Na základě avíza zajistí kontrolu a naskladnění logistický partner

Mzdy zaměstnanců

Platím měsíční mzdy, bez ohledu na počet zakázek, nemocnost, dovolené apod.

Platím jen za práci na zásilkách

Obalový materiál

Nakupuji předem sám

Platím zpětně jen za to, co bylo použito

Doprava

Mám samostatné smlouvy s dopravci

Využívám hromadného nákupu logistického partnera

Při sezónní špičce

Musím krátkodobě nabrat další lidi, zajistit techniku, prostory atd.

Vše zajistí logistický partner

Zpracování dobírek a reklamací

Musím řešit vlastními silami

Zajišťuje logistický partner

Manipulační technika

Musím koupit nebo si pronajmout drahou manipulační techniku, regály, čtečky, tiskárny apod.

Zajišťuje logistický partner

Informační technologie

Musím mít a udržovat vlastní skladový systém 

Zajišťuje logistický partner

A jak to vychází cenově? 

V zásadě se dá předpokládat, že náklady na sklady, obalový materiál, dopravu a práci budou obdobné jako u vlastního skladu. Rozdíl je v tom, že se nestaráte o sezónní špičky, nečekané výkyvy poptávky způsobené například pandemií, prostě máte volné ruce pro marketing, obchod a další rozvoj vašeho podnikání. 

Outsourcing logistiky si volí čím dál tím více e-shopů

Dlouholetý poskytovatel logistiky pro e-shopy a partner UPgates, společnost ComGate, poslední dobou registruje zvýšený zájem o své služby. Kvůli stoupající poptávce nedávno navýšila své kapacity ve skladu v Praze - Horních Počernicích. Fulfillmentové služby ComGate v Praze, Týništi nad Orlicí a Bratislavě využívá přes 200 e-shopů. 

Pokud budete uvažovat o outsourcingu logistiky, můžete si různé poskytovatele porovnat zde. Doporučujeme také abyste se neomezili pouze na e-mailovou komunikaci a cenovou nabídku, ale osobně se setkali s poskytovatelem. Zeptejte se na informační systém a komunikační rozhraní, vytvořte si osobní dojem. Jedná se o zásadní rozhodnutí, které může způsobit bolesti hlavy, nebo naopak nakopnout vaše podnikání.

Další články v této kategorii

Podceňovaný reklamní kanál? Zkuste inzerci na Twitteru
Dokumentace šablon k rozšířeným možnostem editoru kódu
Doba čínského nákupního šílenství končí. Jste připraveni na nové zákazníky?
9 kroků pro úspěšnou expanzi e-shopu a získání zákazníků na zahraničním trhu
Jak zvýšit obrat e-shopu pomocí affiliate marketingu
Jak mít pořádek na zákaznické péči a jak propojit podporu s vaším e-shopem na UPgates
B2B eshop představuje skvělou příležitost
10 způsobů, jak zaručeně naštvat zákazníky e-shopu
Polský e-commerce trh jako velká příležitost pro tuzemské e-shopy
Maďarský e-commerce trh a proč byste se o něj měli zajímat?
Je cena zboží hlavní faktor nákupu?
Vydělávání na internetu dnes nemusí být žádná věda
Má v dnešní době smysl tvořit eshop levně / eshop zdarma?
Vyplatí se právě vám pronájem e-shopu? Zde najdete jasnou odpověď!
V čem začít podnikat na internetu aneb trendy online podnikání
Komunikace se zákazníky: co automatizovat a co ne?
Jak připravit internetových obchod na Vánoce?
Nakupujeme na smartphonu
Už jste slyšeli o obchodním modelu Brick and Click? Neomezujte se jen jedním prodejním kanálem
Platba dobírkou: Pro e-shopy často nechtěná nutnost
Přejděte na nové konverzní kódy gtag.js od Google!
Srovnání platebních bran pro rok 2021
Obory, které díky koronaviru nestíhají odbavovat objednávky
Vlastní sklad a logistika eshopu, nebo outsourcing?
Jak vybrat správné eshop řešení pro vaše podnikání
Platební brána ComGate nově umožňuje opakovat neúspěšnou platbu
COVID-19 a kredit zdarma do Google Ads pro malé a střední podniky
Jak vidí budoucnost internetových obchodů PayPal?
Silnější ověřování plateb zákazníků internetových obchodů