QR platby

QR platbu pomocí QR kódu lze použít pouze u objednávek, u kterých si zákazník zvolil platbu typu Bankovní převod. Vygeneruje se QR kód, který se zobrazí na těchto místech systému:

  1. Objednávka - Dokument vystavený po dokončení objednávky zákazníkem na e-shopu. QR kód se na něm zobrazí pouze tehdy, zvolil-li zákazník platbu Bankovním převodem a zároveň objednávka není označená jako zaplacená.
  2. Faktura - Dokument musí splňovat stejné podmínky jako Objednávka výše.
  3. Systémový email - Email zasílaný zákazníkovi po dokončení objednávky na e-shopu. Pouze ten pro bankovní převod.

QR kód se zobrazuje se stejnou logikou také v případě manuálního vytvoření objednávky v administraci.

Co je to QR kód?

QR kód může být vzhledem k jednoduchosti užívání mylně pochopen. Nejedná se o náhradu platby kartou, která se provádí prakticky okamžitě v řádu několika minut. Jedná se jen o graficky zašifrované informace jako jsou číslo účtu příjemce, částka k úhradě, variabilní symbol atd.

jak vytvořit qr kód pro platbu

Používá se tedy tím způsobem, že zákazník, který chce doklad uhradit si v mobilním zařízení spustí aplikaci své banky a naskenuje QR kód. Tímto krokem se předvyplní všechny potřebné údaje pro provedení platby, kterou následně odešle.

Jedná se tedy stále o běžný bankovní převod, se kterým mohou dle podmínek vaší banky souviset nějaké poplatky, doba zpracování atp. Ale nemusíte u něj ručně přepisovat informace o platbě, proto máte jistotu, že platební údaje přepíšete správně.

Generování QR kódu

Pro správné generování QR kódu je třeba mít v administraci zadané fakturační údaje IBAN a BIC / SWIFT. Z těchto údajů se totiž kód generuje. IBAN najdete ve vašem bankovnictví nebo kontaktujte podporu banky. 

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Základní / Nastavení obchodu.
  2. Klikněte na oddíl Fakturační údaje.
  3. Vyplňte pole IBAN.
  4. Vyplňte pole BIC / SWIFT.
  5. Uložte

Ve vygenerovaném kódu jsou obsaženy všechny potřebné informace pro platbu:

  • číslo účtu
  • číslo banky
  • částka
  • měna
  • variabilní symbol

Generování pro zahraniční účty

Pokud má provozovatel e-shopu účet v české bance, generování QR kódu probíhá bez problémů standardním způsobem.

Generování pro jinou než českou banku může podléhat odlišným standardům, proto je třeba si ověřit, zda vygenerovaný kód funguje. Pokud ne, je třeba QR kód deaktivovat dle postupu níže. Tuto zkušenost máme s bankami na Slovensku a v Polsku.

Aktivace v platbě

Generování QR kódu aktivujete pouze v typu platby bankovní převod. V případě založení nové Platby je třeba Typ nastavit dle obrázku níže.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Platba.
  2. Vyberte platbu typu Bankovní převod. Případně si vytvořte platbu novou a tento typ jí nastavte.
  3. Přejděte do oddílu Rozšířené.
  4. Zaškrtněte pole QR platba. Případně vyberte, pro které jazykové mutace se má aktivovat.
  5. Provedené změny Uložte.

Zobrazení QR kódu

QR kód je ve výchozím stavu již nastaven v dokumentu Objednávka a Faktura. Můžete jej tam najít pod dynamickým zástupcem {!$qr_payment}. Více zde.

Pokud se vám QR kód nezobrazuje, je možné, že máte ještě starou verzi šablony a je třeba ji aktualizovat na nejnovější pomocí odkazu Obnovit. Aktualizací šablon se vám mohou smazat vaše individuální úpravy v šabloně. 

Systémový email

Kód je vkládán podobnou logikou do následujících výchozích šablon systémového emailu. Můžete jej tam najít pod dynamickým zástupcem {$order_payment_qrcode}. Více zde.

  • Objednávka přijata (přihlášený, bánkovní převod)
  • Objednávka přijata (nepřihlášený, bánkovní převod)

Kód pro platbu lze vložit i do vlastního nově vytvořeného systémového emailu.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora