Vyskakovací okno neboli pop-up. Jde o poměrně oblíbený marketingový nástroj, prostřednictvím kterého můžete dát návštěvníkům dát vědět například o slevě, zajímavé nabídce nebo zde umístit výzvu k registraci. 

Co je to vyskakovací okno? 

Základní definicí pop-up okna je to, že se vždy zobrazí v popředí stránky a její další obsah tedy zakryje. Proto není vhodné to s vyskakovacími okny přehánět. Lepší bude používat tento nástroj pouze v případě, kdy návštěvníkům takto předáte skutečně atraktivní nabídku. Například slevu na první nákup. Rozhodně by se na stránek nemělo objevovat vyskakovacích oken více hned za sebou. Toto žádný pozitivní vliv mít nebude a zákazníky naopak otráví tak, že odejdou. 

Existuje také další typ vyskakovacího okna, které se zobrazuje v případě, že uživatel chce nějakou akci ukončit. Říká se mu exit pop-up a v internetovém prostředí se příliš nepoužívá. Pokud chce návštěvník ze stránek odejít, asi nemá cenu snažit se tomu zabránit vyskakovacím oknem, kde se zeptáte, zda chce uživatel skutečně odejít. Opět to nemá cenu a jde o záležitosti, která návštěvníka spíše otráví, což zvyšuje šanci, že se na vaše stránky už nevrátí. Exit pop-up má své místo třeba u aplikací, kde chceme udělat něco zásadního. Třeba vymazal fotky, zrušit účet a tak dále.