Google: Reklamy v Nákupech - využijte naplno jejich potenciál

Úspěšná kampaň v Nákupech Google není žádná věda, pokud využijete několik základních pravidel a vyvarujete se nejběžnějších chyb. Pokud provádíte audit PPC účtu svého e-shopu, většinou narážíte na ty stejné problémy nebo příležitosti ke zlepšení. V tomto článku se dozvíte, jak vyřešit některé z těchto běžných problémů a využít potenciál vašich reklamních kampaní v Nákupech Google na maximum.

První věc, kterou byste si měli uvědomit, je to, že se reklamy v Nákupech Google od běžných PPC kampaní ve vyhledávání liší. Neobsahují totiž žádná klíčová slova, ale pouze produkty, přičemž každý produkt funguje jako klíčové slovo v rozšířené shodě.

V Nákupech Google jsou dva hlavní způsoby optimalizace kampaní. Prvním z nich je samotný feed, který je motorem celé kampaně. Zdrojový feed musíte neustále aktualizovat, tak aby vždy obsahoval aktuální data a ceny, a byl v souladu s podmínkami Google Ads. Druhým aspektem, který můžete optimalizovat, je cena za proklik.

Pomocí optimalizace ceny za proklik dokážete nejrychleji získat nové zákazníky e-shopu, jelikož spolu se správnou strukturou kampaní v Nákupech Google má obrovský vliv na vaše prodejní výsledky.

Správné strukturování kampaní v Nákupech Google

Základem optimalizace kampaní v Nákupech Google je správná struktura. Měli byste je proto rozdělit do logických segmentů, abyste každý z nich mohli optimalizovat zvlášť.

Nastavení kampaní

Rozdělte produkty vašeho internetového obchodu do různých kampaní, které vám pomohou lépe spravovat rozpočty a umožní vám pomocí úpravy cen za proklik lépe řídit celý reklamní účet. Můžete například vytvořit vánoční nebo velikonoční kampaně pro sezónní produkty e-shopu a v průběhu sezóny jim zvýšit nabízenou cenu za proklik. Mimo sezónu můžete cenu zase snížit, nebo kampaň vypnout.

Můžete také vytvořit kampaně a pomocí vylučujících klíčových slov filtrovat vyhledávací dotazy. Každé z kampaní pak můžete upravovat rozpočet zvlášť podle potřeby.

Nastavení reklamních sestav

Pokud nepoužíváte službu DoubleClick nebo nemáte příliš velký sortiment, například víc než 30 tisíc produktů, reklamní sestavy můžete ignorovat, protože mohou optimalizaci příliš komplikovat. Začněte s jednou reklamní sestavou na kampaň a sledujte, jak funguje. V případě potřeby můžete kampaň rozdělit do reklamních sestav později.

Rozdělení výrobků do skupin

Pomocí rozdělení produktů do skupin dosáhnete podrobnější segmentace, což využijete při optimalizaci cen za proklik. Měli byste však nalézt správnou rovnováhu mezi náklady a výsledným efektem. Spravovat většího množství skupin je samozřejmě pracnější a také dražší.

Nastavení vylučujících klíčových slov

Vylučující klíčová slova jsou klíčem k rychlé optimalizaci kampaní. Proto přidejte již od začátku své obvyklé seznamy vylučujících klíčových slov (např. „Zdarma“), jelikož tím zvýšíte efektivitu kampaně. Nákupy Google, jak už z názvu vyplývá, se obecně používají k nakupování, takže se zaměřte hlavně na vyloučení klíčových slov, které jsou s nakupováním v rozporu.

Nastavení nejvýhodnější ceny za proklik

Nákupy Google mohou být jednou z nejziskovějších součástí vašeho účtu Google Ads. CPC (cena za proklik) zde bývá levnější než u standardních reklam ve vyhledávání a konverzní poměry jsou vyšší. Nabídněte správnou cenu za proklik a uvidíte, jak váš zisk poroste. Zde je návod jak na to:

Základní cena za proklik

Nastavte svou základní nabídku ceny za proklik co nejníže, ale tak abyste kvůli rozpočtu neztráceli podíly zobrazení.

Modifikátory nabídek

Dále použijte modifikátory nabídek u publik, skupin produktů, a dalších segmentů kampaně, abyste zvýšili svůj podíl zobrazení v aukci. Ale jen tam, kde je to důležité. Například pokud zjistíte, že v některou denní dobu nebo den v týdnu se míra konverze zvyšuje, zvyšte v tuto dobu i své nabídky ceny za proklik.

Oddělte důležité produkty

Vytvořte samostatné kampaně pro sezónní produkty, pro které budete chtít měnit rozpočet v průběhu roku, nebo pro důležité produkty, kterým se potřebujete věnovat prioritně.

Přidejte kampaň s velmi nízkými nabídkami na klíčová slova v rozšířené volné shodě, abyste dokázali zachytit i produkty, které se nezobrazují ve vaší hlavní kampani.

Pravidelně kontrolujte přehledy vyhledávacích dotazů

Měli byste přehledy vyhledávacích dotazů kontrolovat alespoň jednou týdně, spíše ale mnohem častěji, obzvlášť ze začátku. Přidání nového výrobku například může způsobit zmatek i v dobře optimalizované kampani. Pokud zjistíte větší množství vyhledávacích dotazů s vysokým objemem prokliků, ale bez konverzí, je nejlepší přidat tyto výrazy jako vylučovací klíčová slova, jelikož vám zbytečně ukusují z rozpočtu.

Optimalizujte nabídky

Zde je několik tipů pro optimalizaci cenových nabídek, které vám pomohou zvýšit efektivitu a konverzní poměr.

Vytvořte kampaň na vaši značku

Pokud k vám chodí zákazníci na dotazy obsahující název vaší značky, nastavte pro ně samostatnou kampaň, abyste pro tyto vysoce relevantní vyhledávací dotazy získali dobrý podíl zobrazení. V ostatních kampaních nastavte název vaší značky jako vylučující slovo, takže se budou všechny dotazy obsahující vaši značku zobrazovat v této kampani. Následně upravte cenu za proklik tak, aby se váš inzerát zobrazoval na prvním místě.

Pravidelně kontrolujte ID produktu, údaje o značce a kategorii

Pokud nepoužíváte službu DoubleClick, ujistěte se, že pravidelně kontrolujete, které produkty, značky a kategorie jsou nejefektivnější. Díky tomu můžete upravovat své nabídkové strategie a odpovědět si na otázky jako: která kategorie má nejvyšší potenciál a vyplatí se do ní investovat více prostředků? Mají některé produkty či kategorie neuspokojivé výsledky, které je potřeba zlepšit?

Optimalizujte svůj zdrojový feed

Jakmile máte optimalizované nabídky a nastavenou správnou strukturu kampaně, nastává čas pro optimalizaci zdrojového feedu. Feed pro Nákupy Google obsahuje mnoho různých prvků - většina z nich je nutná k zajištění toho, aby byly vaše produkty schváleny a zobrazeny v aukci. Pokud však jde o optimalizaci, je třeba se zaměřit na tři klíčové oblasti, které zajistí, že se budou vaše produkty zobrazovat při co největším množství vyhledávacích dotazů.

Kvalita obrázku

Obrázky ve vašem feedu by měly být ve vysokém rozlišení a měly by zobrazovat vaše produkty na bílém pozadí.

Název produktu

S názvem produktu zacházejte jako s klíčovým slovem. Měli byste proto v názvu a popisu produktu uvést všechny potřebné vlastnosti, podle kterých by jej lidé mohli hledat. Uveďte značku, barvu, velikost a podobně, podle typu produktu.

Typ výrobku

Typ produktu poskytuje Googlu informace, které potřebuje, aby zařadil produkt do správné kategorie. Čím podrobnější bude, tím relevantnější bude jeho zobrazování k příslušným vyhledávacím dotazům, což zvýší míru konverze. Pokud byste například chtěli propagovat boty Nike, měli byste zvolit zařazení spíše Tenisky > Nike > Pánské > Originální > Air, než Tenisky > Nike.

Používejte vlastní štítky

Štítky v kampaních Nákupů Google jsou velice šikovná věc. Umožňují vám přizpůsobit zdrojový feed tak, abyste mohli jednoduše strukturovat své kampaně a nabízet správné ceny za proklik. Například:

  • Označte jedním štítkem všechny své sezónní produkty, abyste jim mohli v pravý čas poskytnout lepší cenu za proklik.
  • Přidejte štítek s údaji o nákladech na prodej nebo marži, takže můžete nabídky cen za proklik nastavovat na základě skutečného dopadu na ekonomiku vaší firmy.
  • Pokud máte určitých produktů na skladě málo, označte je štítkem, a poté této skupině snižte ceny za proklik a nechte je prodávat pouze prostřednictvím organické návštěvnosti.
  • Označte produkty s výhodnou cenou, produkty ve slevě nebo produkty, u nichž je vyšší pravděpodobnost konverze.

Jakmile optimalizujete podle výše uvedeného postupu všechny vaše produkty, budou kampaně Nákupy Google schopné získat více zobrazení, což přispěje ke zvýšení vašich příjmů.

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítísprávu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Další článek
Vyvarujte se nejčastějším chybám v PPC