Webhooky

Webhooky umožňují zasílání informací o nějaké události, která v systému nastane. Např. vytvoření nebo editace objednávky. Systém při každé z těchto událostí pošle HTTP požadavek na URL adresu nastavenou ve webhooku.

URL adresa nastavená ve webhooku se volá jako POST požadavek, v těle požadavku je JSON, jehož obsahem je seznam identifikátorů entit ze systému (např. objednávek). Bližší popis je u každého typu webhooku. Součástí těla požadavku je také název e-shopu v Upgates.

Každý webhook vytvořený v systému je vázán na uživatele API, který ho vytvořil. Pokud tento uživatel nemá práva např. na endpoint objednávek, nepůjde mu vytvořit ani webhook na události spojené s objednávkami. Stejně to funguje i pro jiné typy webhooků. Pokud uživatel má webhook vytvořen a jsou mu změněna oprávnění, webhook se deaktivuje.

POST požadavek na URL adresu nastavenou ve webhooku bude očekávat odpověď 200 OK nebo 204 No Content. Timeout je nastavený na jednu vteřinu. Tzn. ve vyřízení požadavku na straně serveru volaného webhookem by se neměla data přímo zpracovávat, pouze si data uložit a vrátit příslušný stavový kód. V případě špatné odpovědi bude systém odesílat webhook každých 5 minut až do chvíle, než obdrží správnou odpověď. Pokud systém během 12 hodin ani jednou neobdrží správnou odpověď, webhook se deaktivuje.

Vytvoření a správa Webhooku v Upgates

Správa webhooků (vytvoření, editace, smazání) je možná pouze přes API. Více najdete v dokumentaci k Webhook API.

Zpětné requesty z Upgates