Jak začít s Upgates - krok za krokem

Máme velkou radost z toho, že jste se i vy rozhodli postavit svůj e-shop s Upgates. Vybrali jste si dobře. A abyste se s něm lépe vyznali, připravili jsme pro vás průvodce, který vás krok za krokem provede tím podstatným. Kromě samotného nastavení Upgates se stručně zastavíme u všeho důležitého, co ke spuštění svého e-shopu potřebujete. Tak jdeme na to. 

1) Administrace Upgates a jak na ni

Vše potřebné ke správě svého e-shopu najdete v administraci v levém menu. Kromě přehledu, kde najdete uceleně všechny informace, budete nejčastěji pracovat v sekcích Produkty a Objednávky. Někdy také Marketing, nebo Statistiky. Níže v levém menu najdete také Nastavení, možnosti správy svého profilu včetně nabíjení peněženky a naši Podporu, která je vám vždy k dispozici.

Důležitá bude ikonka oka, díky které si zobrazíte aktuální vzhled svého e-shopu. 

Podrobný popis všech akcí a postupů, se kterými se při správě svého e-shopu budete setkávat, najdete v našich nápovědách. Rychlou radu získáte i najetím myší na symbol otazníku vedle takřka každého prvku. Kdybyste si náhodou nevěděli rady, můžete se obrátit i na naši podporu, případě požádat o radu zkušenější majitelé Upgates e-shopu v našem Facebookovém fóru. 

Doporučené návody:

  1. Přihlášení do administrace
  2. Základní popis jednotlivých prvků
  3. Kompletní přehled administrace
  4. Nápověda a podpora

2) Design e-shopu

Design e-shopu je jedna z nejzásadnějších věcí. U Upgates máme oproti ostatním e-shopům automaticky jednu obrovskou výhodu. Žádná jiná srovnatelná platforma totiž takové možnosti pro tvorbu designu nenabízí.

Středobodem toho, jak váš e-shop bude vypadat, je modul Designer. Jde o grafický konfigurátor, ve kterém si e-shop přizpůsobíme podle sebe. Pokud tedy chcete. U Upgates máte totiž tři možnosti. 

  1. vybrat si jednu ze základních šablon a tu si trochu přizpůsobit
  2. dále upravovat základní šablonu v Designeru tak, aby odpovídala vašim představám. Tak jako se to povedlo těmto klientům
  3. vytvořit si design zcela na míru aktivací Editorů kódu (možnost pro profesionály) 

Možnosti modulu Designer jsou takřka nekonečné. Proto bude nejlepší si modul vyzkoušet a na vlastní pěst prozkoumat jeho možnosti.

Testovací vs. ostrá verze

Tady se ale ještě zastavíme u vysvětlení, jak to u nás funguje s testovací a ostrou verzí. Každý náš klient má k dispozici testovací verzi. Tu oceníte hlavně po přechodu do ostrého provozu e-shopu. Na té si můžete zkoušet, postupně tvořit a dále upravovat vzhled svého e-shopu. Až v momentě, kdy budete spokojeni, překlopíte design na ostrou verzi. Tak máte jistotu, že svůj zákazníkům nezobrazíte něco, co nechcete. Pomocí záloh se pak můžete vrátit i k původnímu nastavení. Zároveň platí, že ostrá verze nemusí být na doméně. Třeba v případech, kdy e-shop teprve stavíte.

Pomocná ruka od profesionálů

Vytvořit si v Designerovi krásný e-shop zvládne každý. Třeba ale na to nemáte čas, nebo si třeba chcete e-shop od někoho, kdo má více zkušeností. Přesně proto na našem portále Marketplace najdete spousty profesionálů, kteří vám s nejen s tvorbou designu pro e-shop pomůžou.

Doporučené návody:

  1. Ukázka přednastavených grafik a motivů
  2. Designer
  3. Editor kódu
  4. Marketplace - profesionálové, kteří vám s grafikou pomůžou
  5. Finalizace grafiky - jak svůj design správně publikovat?
  6. Zálohy grafiky

3) Produkty, kategorie a další obsah e-shopu

To hlavní, co na vašem e-shopu bude prodávat, jsou samozřejmě produkty. Právě těmi potřebujete svůj e-shop naplnit. Máte dvě možnosti. 

  1. Vytvořit si produkty manuálně - v případě, že prodáváte vlastní produkty, nebo nemáte dodavatelský feed
  2. Importovat produkty feedem - od dodavatele dostanete datový soubor, který nahrajete do e-shopu. Produkty se založí automaticky. 

Podrobnosti o tvorbě produktů a všech možností najdete v jednotlivých návodech. 

Vedle produktů je pro úspěšný e-shop důležitá také přehledná a logická struktura kategorií. Právě ve správné kategorii je pak každý produkt zaražený. V rámci kategorií můžete vytvořit také blog, případně další sekce vašeho e-shopu.

Kategorie jsou základem, který byste při budování e-shopu neměli podcenit. Nezapomeňte na popisy, správné a systematické rozřazení a vytvoření všech potřebných kategoriích. Bez dobře vyřešených kategorií se bude zákazník na stránkách jen špatně orientovat a hůře najde to, co hledá. 

Kvalitní popisky jak kategorií, tak produktů, jsou pak velmi důležité i pro budování pozic v rámci internetových vyhledávačů (SEO). 

Doporučené návody:

  1. Produkt, varianty a ceny
  2. Import produktů do e-shopu
  3. Práce s kategoriemi
  4. Práce s hlavní stránkou e-shopu
  5. Horní menu
  6. Levé menu
  7. Spodní menu (patička)

4) Nastavení dopravy a plateb

Dalším nezbytným krokem ke spuštění úspěšného online podnikání je nastavení doprav a plateb. 

Dopravy

Zajímá vás, jak se u e-shopů funguje s dopravou a logistikou? Vše podstatné se dozvíte v tomto článku.

Nejprve se zastavíme u doprav. Upgates nabízí propojení na ty nejpoužívanější.

Co je potřeba u aktivace dopravy řešit?

Jak budete s dopravami pracovat?

Když vám dorazí první objednávky, bude potřeba dostat je do systému přepravce, abyste byli schopni vytisknout štítek. Pokud na svém e-shopu nabízíte Zásilkovnu a zákazník si ji zvolí, bude postup velmi jednoduchý. Díky propojení obou systému totiž zásilku na pár kliků pošlete do Zásilkovny a vygenerujete štítek. Ten stačí jen nalepit na balík a zásilku odeslat. 

V případě dalších dopravců je to o pár kroků více, ale stále něco, co zvládnete levou zadní. Jen bude potřeba udělat export posledních objednávek ve formátu požadovaného dopravce a tento soubor nahrát do jeho systému. Zde následně vygenerujete štítky a můžete odesílat. 

A co trocha automatizace? 

E-shopy, které denně odesílají desítky nebo stovky objednávek, manuální nahrávání souboru do systému přepravce neřeší. Upgates pro ně nabízí hotová napojení na nástroje, které administraci doprav automatizují. Jde o ChameleoonBalíkobot nebo Balíkuj. V počátku podnikání toto zatím není potřeba řešit. Jakmile se ale podnikání rozjede, na tyto pomocníky si vzpomeňte. 

Platby

Zajímá vás, jak se u e-shopů funguje s platbami? Vše podstatné se dozvíte v tomto článku. Ukážeme si nejpopulárnější platby a jak si do e-shopu vybrat a integrovat tu správnou.

Ani bez nabídky platebních možností to nepůjde. Upgates i v tomto případě nabízí množství moderních, spolehlivých a bezpečných plateb.

Každý moderní e-shop by měl nabídnout tyto platební možnosti: 

  1. Platba kartou - dnes prakticky nutnost. U Upgates nenajdete lepší možnost, než je Upgates Pay. 
  2. Bankovní převod - jednoduchá a rychlá platební metoda, která pro obchodníka nenese dodatečné poplatky. Zákazníci navíc platí pohodlně pomocí QR kódu. (Platí pouze pro banky v ČR).
  3. Případně dobírka - pro české obchodníky nejméně oblíbený způsob platby. Stále se ale používá a jejím vynecháním byste přišli o část zákazníků. U dobírky si poté nezapomeňte naúčtovat poplatek.

Na svůj e-shop nezapomeňte ani do spodního menu vložit stránku s názvem třeba “Doprava a platba”. Tady uceleně sepište jaké možnosti doprav a plateb při jakých cenách a podmínkách zákazníkům nabízíte. Nakupující se díky tomu rychle zorientují. 

Doporučené návody: 

  1. Nápověda o dopravách
  2. Proces odeslání objednávky přepravci
  3. Dopravci v nabídce Upgates
  4. Nápověda o platbách
  5. Srovnání platebních bran
  6. Nápověda k Upgates Pay

5) Další nezbytnosti v rámci objednávkového procesu

Produkty, kategorie, dopravu a platbu jsme probrali. Teď ještě několik dalších bodů, které jsou nutné k dobře zvládnutému objednávkovému procesu. 

Systémové/transakční emaily

Zákazník musí být o svém průběhu vyřizování objednávky informovaný. Upgates nabízí ve východním stavu emaily, které popisují aktuální stav objednávky. Podle vlastní potřeby si je můžete upravit a přidat potřebné informace. Systémové emaily jsou obvykle navázané na aktuální stav objednávky. Po jejím přijetí se odešle email “Objednávka přijata”, po odeslání pak “Objednávka odeslána” a tak dále.

Sklad a dostupnosti

Upgates nabízí základní skladové hospodářství. Minimálně pro začátek podnikání vám bude stačit. U každého produktu zadáte množství kusů, které se bude automaticky načítat. Podle aktuální skladové zásoby si pak můžete definovat, jakou dostupnost (Skladem, Není skladem, Poslední kusy skladem, Na objednávku) u produktu zobrazit. 

Doporučené návody: 

  1. Systémové maily
  2. Sklad a dostupnosti

6) Legislativa e-shopu

E-shop je podnikání jako každé jiné. Proto se neobejde bez toho, abyste měli v pořádku všechny zákonné náležitosti. Jako začínající podnikatel potřebujete živnostenský list. Dobrou zprávou je pro vás ale to, že až do obratu 2 miliony korun ročně se nemusíte starat o DPH. 

S každou objednávkou se pak pojí nutné dokumenty jako je potvrzení objednávky a s největší pravděpodobností i faktura. Proces práce s těmito doklady je u Upgates automatický. O každou fakturu či potvrzení objednávky se tak nemusíte starat.

Přímo na e-shopu je pak nutné zveřejnit obchodní podmínky. Ty vám v univerzální podobě dáme k dispozici. Důrazně ale doporučujeme jejich konzultaci s odborníkem, aby podmínky upravit na míru vašeho podnikání. Platební brány od vás budou požadovat i zveřejnění stránky ohledně Ochrany osobních údajů. 

Pozornost je třeba věnovat i takzvaným souhlasům. Hlavně domu s obchodními podmínkami. Nezapomeňte ani na vyplnění kontaktních informací.

Doporučené materiály:

  1. Jak si zvolit právní formu podnikání?
  2. Jak postupovat při odstoupení od kupní smlouvy
  3. Vzor obchodních podmínek pro e-shop

Testování a spuštění e-shopu

Máte základní nastavení e-shopu za sebou? Výborně. Můžete se začít chystat na ostré spuštění e-shopu. K tomu vám pomůže náš checklist. Najdete v něm vše potřebné k odstartování podnikání.

Doporučujeme také celý nově připravený e-shop ještě jednou pořádně zkontrolovat, udělat si testovací objednávku a projít se důležité texty. 

Poté můžete odeslat požadavek k přesunu na ostrou doménu. K tomu je potřeba přejít u Upgates na placený provoz tím, že si vyberete tarif, který vám nejvíce sedne.

Dále si přečtete náš článek o rozdílu mezi e-shopem, hostingem a doménou, abyste měli jasno. 

A kdybyste si kdykoliv v něčím nevěděli rady, stačí se obrátit na naši zákaznickou podporu. 

Doporučené návody:

  1. Checklist ke spuštění e-shopu
  2. Přechod na ostrou doménu
  3. Nastavení domény - zde je nutné nastavit si doménu u vašeho poskytovatele
  4. Rozdíl mezi doménou, e-shopem a hostingem
Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora