Chcete, aby se vaše webové stránky zobrazovaly v organickém vyhledávání na atraktivním místě, pak se budeme muset zaměřit na offpage faktory a linkbuilding, jehož základní součástí jsou právě zpětné odkazy. 

Co je to zpětný odkaz? 

Internetové vyhledávače se snaží uživatelům zobrazovat co nejrelevantnější výsledky. Relevanci poměřují právě autoritou dané stránky. Vyhledávač poté předpokládá, že stránky, na které jsou v online prostoru hojně citované, jsou zároveň také respektované a relevantní. Právě tato citace se pro účely internetového marketingu nazývá zpětný odkaz.  

V ideálním případě je zpětný odkaz a citace jiných stránek organická. V realitě tomu ale tak často není. Samovolně lidé na internetu odkazují pouze na největší giganty. V ostatních případech jen velmi výjimečně. Zpětné odkazy se tedy často nakupují. Nejčastěji prostřednictvím placených PR článků. V minulosti existovaly farmy, které dokázaly stránce získat tisícovky zpětných odkazů. 

Doba už ale pokročila a stejně tak nástroje, které vyhledávače používají. Dnes tak podobné praktiky vedou naopak ke zhoršení relevance stránek. Místo toho by se měl SEO specialista zaměřit spíše na webové stránky, které jsou pro obor jeho podnikání skutečně relevantní a pokusit se získat jeho odkaz tam. Například ve formě placené spolupráce nebo vzájemné výměny obsahu. 

Zpětné odkazy jsou důležitým faktorem pro metriku PageRank