Domény

Váš e-shop bude provozován na vaší vlastní doméně. Tu je potřeba si zakoupit u některého z registrátora domén. Přehled vybraných registrátorů naleznete například na stránkách sdružení CZ.NIC.

Hlavní doménu si nastavujete ve svém účtu v rámci administrace podle návodu.

Typy domén

Doména může být klasicky druhého řádu. Např. "mujeshop.cz". Automaticky se vytvoří také tvar s www, což je povinná věc. Nastavit pouze doménu bez www (respektive jen s www) není možné.

Subdoménu třetího řádu lze rovněž nastavit pro Upgates e-shop. Např.:

shop.mojefirma.cz

Před tuto subdoménu nelze přidat na začátek www. A záznam stačí nastavit pouze na subdoménu, není nutné jej nastavit pro hlavní doménu.

Nasměrování domény

U každé nasměrované domény je třeba nastavit DNS (A záznam) na novou IP adresu podle uvedených instrukcí. Díky tomu se domény přesměrují na server nového e-shopu. Pokud nemáte s nastavením DNS záznamů zkušenosti, kontaktujte zákaznickou podporu registrátora vaší domény.

Nastavit doménu můžete jen tehdy, pokud jste v placeném provozu. To provedete ve svém účtu podle nápovědy

Níže uvedený screen s IP adresou nemusí být přesný. Projekty jsou umístěny rovnoměrně na různé servery, a tak se mění i daná IP adresa. Správnou hodnotu najdete v administraci e-shopu sekce Nastavení / Domény a SSL.

Po přesměrování DNS záznamů se může tato změna projevit až v řádu několika hodin. Záleží na konkrétním správci domény a dalších síťových prvcích, které nedokážeme ovlivnit.

Nastavení hlavní domény

V administraci si můžete dle potřeby nastavit doménu, která slouží pro zobrazení e-shopu. Nastavení je dostupné pouze pro e-shopy v placeném provozu. Více zde.

Pokud máte nebo plánujete více domén navázaných na jazykové mutace, pak bude hlavní doména vždy na hlavní jazykové mutaci. Více zde.

Hlavní doména nemůže být zároveň nastavena jako alias. V takovém případě je potřeba nejprve odstranit doménu z aliasu, a poté ji lze nastavit jako hlavní.

Následujícím způsobem přenesete svůj e-shop z domény A na doménu B.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Můj účet / Peněženka a finalizace.
  2. V oddílu číslo 4. Nastavení domény vepište novou doménu, na které má obchod běžet. Více zde.
  3. V administraci vašeho poskytovatele domény nastavte DNS záznamy. Změny se neprojeví okamžitě, ale obvykle cca v průběhu dvou hodin. V některých případech může změna trvat i delší dobu
  4. Ověřte funkčnost domény dle nápovědy zde.

Změna hlavní domény

Pokud jste se v průběhu svého podnikání rozhodli změnit hlavní doménu, na které svůj e-shop provozujete, stačí si pouze upravit pole Doména. Nezapomeňte potvrdit Souhlas s obchodními podmínkami Upgates.

V případě potřeby je možné po této změně přidat původní doménu jako alias. A nastavit si její přesměrování na novou doménu. Více zde.

Změnou domény dojde v URL adresách feedů z e-shopu k automatickému nahrazení původní domény za nově zadanou doménu.

Nezapoměňte však, že v rozhraní nové domény musíte opět nastavit DNS záznamy stejně, jako v případě původní domény dle pokynů výše v této nápovědě.

Doména na jazykovou mutaci

Pokud máte vytvořeny další jazykové mutace, jejich URL je ve výchozím stavu ve formátu např. www.domena.cz/sk. Jestli chcete, aby se SK verze zobrazovala na samostatné doméně, je třeba mít zakoupenou tuto doménu u některého z poskytovatelů domén a následujícím způsobem ji propojit k dané jazykové mutaci.

Jedná se o placenou službu zpoplatněnou dle ceníku.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Domény a SSL.
  2. V pravé horní části najeďte myší na tlačítko + Nové.
  3. Zobrazí se vysouvací menu. V něm klikněte na možnost + Nová doména na jazyk.

  4. Vyplňte kompletní Název domény (např. www.domena.sk).
  5. Vyberte jazykovou mutaci, na kterou bude doména směrovat.
  6. Uložte.

Doménový alias

Alias, nebo-li doménový alias, znamená, že více domén odkazuje na hosting, kde je uložen e-shop. Obecně alias slouží pouze k marketingovým účelům, kdy je možné pomocí něj obsadit i jiné zajímavé domény, které obsahují podstatná slova pro danou stránku. Tím získáte další unikátní adresu, kterou zobrazíte např. na billboardu, papírovém katalogu nebo kdekoli na internetu. Nevýhodou aliasu je, že nemá žádný obsah a proto z hlediska SEO nemá žádný význam.

Nastavení libovolného počtu aliasů je zdarma.

Jako příklad můžeme uvést stránky www.jablko.cz nebo www.hruska.cz, které jsou nastaveny jako aliasy pro doménu www.ovoce.cz. Tudíž když uživatel zadá doménu www.jablko.cz nebo www.hruska.cz, přesměruje se na doménu e-shop www.ovoce.cz. Fyzicky e-shop funguje pouze pod doménou www.ovoce.cz. Ta se indexuje do vyhledávačů. Ostatní jsou pouze přesměrováními bez obsahu.

Přidání doménového aliasu

Jednotlivé aliasy vložíte do modulu Nastavení / Domény a SSL dle následujícího postupu.

Směrovat na URL adresu

  • Na hlavní doméně - www.hlavni-domena.cz/panske-hodinky.
  • Na doméně na jazyk - www.jazykova-domena.sk/panske-hodinky. K tomu je třeba mít nejdříve nějakou doménu na jazyk nastavenou. V takovém případě si vyberete z nabídky domén, na kterou chcete alias nasměrovat.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Domény a SSL.
  2. V pravé horní části najeďte myší na tlačítko + Nové.
  3. Zobrazí se vysouvací menu. V něm klikněte na možnost + Nový alias.

  4. Vyplňte název domény, která bude sloužit jako alias. Uveďte ji ve tvaru bez www na začátku. Automaticky se založí i doména s www na začátku.
  5. Směrovat na URL adresu nechte prázdné, pokud chcete směrovat pouze na doménu, jinak vyplňte relativní URL adresu bez domény (více zde). Případně vyberte doménu na jazyk, pokud nechcete nasměrovat na hlavní doménu. Např. doména www.domain.cz/en/watches se zde zapíše jako /en/watches.
  6. Uložte.

Alias pro doménu 3. řádu

U domén třetího řádu lze nastavit alias pouze pro URL adresu bez www (např. eshop.vase-domena.cz).

URL adresy včetně www (např. www.eshop.vase-domena.cz) nejsou v tuto chvíli podporovány.

Doména na jazyk vs. doménový alias

  • Doména na jazyk (případně satelit) - Funguje vždy na samostatné doméně. Zákazníkům se např. zobrazuje obsah z jazykové mutace sk na stránce www.VASE-DOMENA.sk. Zákazník, který zadá URL www.VASE-DOMENA.sk a na této doméně také zůstává. Zákazník v tomto provedení nepozná, že je na stránce e-shopu spravovaného z ČR. Tato služba je zpoplatněná dle aktuálního ceníku.
  • Doménový alias - V případě aliasu se jedná pouze o přesměrování zákazníka na fyzickou doménu. Zákazník zadá do URL adresu www.VASE-DOMENA.sk a je přesměrován na www.VASE-DOMENA.cz/sk. Alias lze přesměrovat na jakoukoli URL adresu na hlavní doméně. Tato služba je zdarma.

Ověření funkčnosti domény

Po nastavení DNS záznamů doporučujeme zkontrolovat, zda jsou domény funkční následujícím způsobem. Tímto způsobem můžete zkontrolovat také správné nastavení emailových schránek (SPF / DKIM), které jsou zřízeny na dané doméně. Předejdete tak případnému spadnutí emailů do spamu. Informace o správném nastavení máte uvedeny vždy u dané položky ve vyskakovacím okně po kliku na tlačítko Zkontrolovat domény

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Domény a SSL.
  2. Klikněte na tlačítko Zkontrolovat domény.

  3. Ve vyskakovacím okně zkontrolujte, zda systém nehlásí nějaké chyby.
  4. Pokud ano, postupujte podle pokynů uvedených u daného problému.
  5. Uložte.

IP adresa domény

Aktuální nastavení DNS domény (včetně IP adresy) je možné zkontrolovat pomocí online nástroje MXToolbox.

  1. Přejděte na stránku https://mxtoolbox.com.
  2. Zadejte Vaši doménu, kterou máte nastavenou v eshopu s předponou "a:" (např. a:domena.cz).

  3. Klikněte na tlačítko MX Lookup.
  4. Systém Vám následně zobrazí, na jakou IP adresu máte aktuálně doménu směřovanou
  5. Ujistěte se, že je to ta IP adresa, kterou máte mít zadanou dle návodu zde.
Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora