Emailová schránka od Upgates

Do internetového rozhraní své emailové schránky se můžete přihlásit na následující adrese: mail.upgates.com/SOGo

Pro správu emailové schránky je potřeba se přihlásit do jejího administračního rozhraní na následující adrese: mail.upgates.com

Emailová schránka

Po přihlášení do emailové schránky můžete pomocí tlačítka Předvolby spravovat nastavení samotné schránky.

Změna hesla

  1. V levém menu předvoleb přejděte do sekce Obecné.
  2. Přepněte se na záložku Heslo.
  3. Zadejte své stávající a nové heslo.
  4. Pro uložení klikněte na tlačítko Změnit.

Podpis v emailu

Pro email si lze nastavit automatický podpis.

  1. V levém menu předvoleb přejděte do sekce Pošta.
  2. Přepněte se na záložku IMAP Účty.
  3. U konkrétního účtu klikněte na konci řádku na ikonu tužky.
  4. Ve vyskakovacím okně klikněte na šipku v řádku emailové adresy.
  5. V poli Podpis vyplňte potřebný text podpisu.
  6. Vyskakovací okno zavřete tlačítkem OK.
  7. Provedené změny uložte.

Přeposílání emailů

Přeposílání zpráv na další email nastavíte následovně:

  1. V levém menu předvoleb přejděte do sekce Pošta.
  2. Přepněte se na záložku Přeposílání.
  3. Zadejte email, na který se budou zprávy přeposílat.
  4. Pokud si přejete ponechat zprávu v původní emailové schránce, zaškrtněte pole Ponechat kopii.
  5. Provedené změny uložte.

Propojení schránky s emailovými klienty

Pro přístup do emailové schránky pomocí některého z emailových klientů můžete využít následující porty:

Service Encryption Host Port
IMAP STARTTLS mail.upgates.com 143
IMAPS SSL mail.upgates.com 993
POP3 STARTTLS  mail.upgates.com 110
POP3S SSL mail.upgates.com 995
SMTP  STARTTLS mail.upgates.com 587
SMTPS SSL mail.upgates.com 465

Propojení emailu s Outlookem ve Windows

  1. Ve windows klikněte na nabídku Start.
  2. Zvolte Ovládací panely.
  3. Následně vyhledejte Pošta.
  4. Vyberte možnost Mailové účty.
  5. Klikněte na možnost Přidat účet.
  6. Vyplňte údaje ke svému emailovému účtu - emailovou adresu, jméno a heslo. Uživatelské jméno je celá emailová adresa.
  7. Následně zvolte Manuální nastavení.
  8. Vyberte typ IMAP.
  9. Zadejte do něj hodnotu:
    mail.upgates.com
  10. Do pole Server odchozí pošty (SMTP) zadejte hodnotu:
    mail.upgates.com
  11. Zvolte Rozšířená nastavení.
  12. Projděte jednotlivé záložky a zvolte v nich možnost zapnout ověření.
  13. Použijte stejné údaje jako u serveru příchozí pošty.
  14. Poté zapněte u serveru příchozí pošty možnost SSL a do pole port zadejte hodnotu 993.
  15. U serveru odchozí pošty zapněte možnost TLS a do pole port zadejte hodnotu 587.

Propojení emailu s Thunderbirdem

Emailovou schránku si můžete propojit i s alternativním emailovým klientem Thunderbird. Ke stažení zde.

V Thunderbirdu postupujte následovně:

  1. V menu zvolte Nový / Existující poštovní účet.
  2. Vyplňte své jméno, email a heslo.
  3. Ostatní údaje se poté nastaví automaticky.

Propojení emailu se zařízeními Apple

K emailové schránce lze snadno přistupovat i ze zařízení Apple (iPhone/Mac).

V obou případech si nejprve stáhněte konfigurační profily pro Apple:

  1. Ze svého Apple zařízení se přihlaste do správy emailové schránky:
    mail.upgates.com
  2. Zde naleznete ke stažení potřebné profily.
  3. Stáhnuté profily je potřeba nainstalovat. Postupujte podle typu svého zařízení postupy popsanými níže.

Instalace profilu v iPhone

  1. Jděte do Nastavení > Obecné > Profily a správa zařízení.
  2. Vyberte stažený profil a dejte nainstalovat.
  3. Zařízení vás vyzve k zadání vašeho kódu a následně hesla k e-mailu (pokud jste nevybrali možnost s heslem Aplikace).
  4. Instalace bude dokončena.

Instalace profilu v Macu

  1. Klikněte na stažený soubor, následně vám vyskočí notifikace o přidání.
  2. V nabídce přejděte do Předvolby systému / Profily.
  3. Zde uvidite v sekci Stažené daný profil. Vpravo klikněte na Instalovat.
  4. Zadejte heslo k emailu (pokud jste nevybrali možnost s heslem Aplikace).
  5. Instalace bude dokončena.

Tímto způsobem můžete postupovat pro všechny své emailové schránky.

Administrace emailu

V administraci emailu jsou jednotlivé sekce rozděleny do záložek ve vrchní části stránky.

Nastavení DNS záznamů

Záložka Domény slouží pro kontrolu DNS záznamů. Kliknutím na tlačítko DNS se otevře tabulka s potřebným nastavením DNS záznamů.

Po rozkliknutí tabulky DNS se vám otevře tabulka se záznamy, které je potřeba nastavit u poskytovatele domény, aby byla emailová schránka funkční.

Ve sloupci Správný záznam jsou hodnoty, které je potřeba nastavit

Sloupec Současný stav ukazuje hodnoty, které jsou aktuálně nastaveny u vašeho poskytovatele domény.

Nejdůležitější záznamy, které je nutné nastavit u vašeho poskytovatele domény:

  • MX záznam: vždy jej nastavte na hodnotu mail.upgates.com
  • TXT pro SPF: doporučujeme nastavit na hodnotu v=spf1 mx a include:_spf.upgates.com ~all
  • feldhost._domainkey.vašedoména TXT: nastavte na hodnotu uvedenou v tabulce
  • autodiscover.vašedomána CNAME: nasměrujte na mail.upgates.com
  • autoconfig.vašedomána CNAME: nasměrujte na mail.upgates.com

Hodnoty doporučujeme z tabulky kopírovat, nikoliv přepisovat, aby došlo ke správnému vyplnění všech záznamů.

Pokud je záznam nastavený správně, ve sloupci Současný stav se zobrazí zelená fajfka.

Emailové schránky

Záložka Poštovní schránky slouží ke správě samotných emailových schránek. V této záložce můžete vytvářet další poštovní schránky, pokud je to možné v rámci vašeho tarifu Upgates:

Tarif Bronze 3 emailové schránka na jednu doménu (hlavní)
Tarif Silver 5 emailových schránky na jednu doménu (hlavní)
Tafif Gold 10 emailových schránek na jednu doménu (hlavní)
Tarif Platinum neomezený počet schránek na jednu doménu (hlavní)

Všechny vytvořené schránky jsou limitovány společnou kapacitou prostoruStandardně všechny emailové schránky sdílejí základní kapacitu 1GB.

Nastavení velikosti emailové schránky

  1. Na konci řádku konkrétní emailové schránky klikněte na tlačítko Upravit.
  2. V otevřené tabulce nastavte v řádku Kvóta požadovanou kapacitu poštovní schránky.
  3. Změny uložíte tlačítkem Uložit změny na konci tabulky.

Alias emailové schránky

Počet emailových schránek je omezený aktuálním tarifem e-shopu. Další emailovou schránku si můžete založit jako alias v záložce Aliasy.

Na výběr jsou dvě možnosti:

  • Alias.
  • Doménový alias.

Alias

Jedná se v podstatě o jiný název emailové adresy. Například na emailovou adresu info@vasedomena.cz se založí aliasy ve tvaru objednavky@vasedomena.cz a reklamace@vasedomena.cz. Emaily odeslané na tyto adresy budou automaticky doručeny na vaší hlavní emailovou adresu info@vasedomena.cz.

Z pohledu zákazníka nelze poznat, zda se jedná o alias. Pro odesílání emailů z hlavní schránky lze nastavit také identitu samotných aliasů. To znamená, že email bude odeslaný jménem zvoleného aliasu.

Doménový alias

Na hlavní emailovou doménu lze také nasměrovat vaše další funkční domény. Například pro vasedomena.cz nastavíte doménový alias vasedomena.eu. Veškerá pošta odeslaná na doménový alias vasedomena.eu bude automaticky odeslána na hlavní doménu vasedomena.cz. Zákazaník ale opět nepozná, že se jedná o doménový alias.

Při vytváření doménového aliasu je nutné nastavit nový DKIM selector na hodnotu 2048 viz níže.

K nově vytvořeným doménovým aliasům je potřeba rovněž nastavit DNS záznamy dle tabulky jako u hlavní domény. 

Po vytvoření doménového aliasu se tyto domény zobrazí v záložce Aliasy / Doménové aliasy.

Na konci každého řadku je opět tabulka DNS pro nastavení správných záznamů pro nastavení u poskytovatele domény.

Synchronizační úlohy

Záložka Synchronizační úlohy slouží k převodu schránky vedené u jiného poskytovatele emailových služeb. Více zde.

Problémy s doručováním e-mailů

1. Zkontrolujte v administraci emailu, zda máte správně nastaveny DNS záznamy. Více zde.

2. Zkontrolujte si, zda máte nastaveny správně SPF a DKIM záznamy pro mail servery v administraci e-shopu. Více zde.

Pro správnou fuknci jak odesílání, tak příjem e-mailů je nutné mít nastaveny správně DNS záznamy jak z administrace e-shopu, tak administrace e-mailů.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora