Eshop zdarma. Jak to s nimi ve skutečnosti funguje?
Je logické, že pro své online podnikání hledáte to nejefektivnější řešení. Zvlášť v počátcích. Pochopitelně se tak poohlížíte po možnostech, zda váš eshop můžete provozovat zdarma.
Aby e-shopový systém fungoval a spolehlivě sloužil zákazníkům, musí jej pro vás někdo vyvíjet a udržovat aktuální. To samozřejmě vyžaduje velké úsilí a náklady. Jsou tedy e-shopové systémy skutečně zdarma?
Bezplatně si e-shop skutečně je možné spustit. Vždy ale musíte počítat s tím, že se dostanete k velmi osekané verzi daného systému. Tím máme na mysli především počet dostupných produktů, nebo funkcí. Produktů budete moct zdarma zveřejnit v lepším případě jen malé desítky. Stejně tak se na obrovská omezení musíte připravit i co se týče funkcí. Free eshop totiž bude obsahovat jen několik základních funkcionalit. Rozhodně ne všechny, které budete potřebovat k plnohodnotnému a efektivnímu provozu e-shopu.
Příklady funkcí pro úspěšný prodej, které by vám mohly chybět
Hlídací pes: užitečná funkce, díky které můžete zákazníka automaticky upozornit na to, že jste naskladnili jím žádané zboží
Podobné a související zboží: vyspělý e-shop vám umožní vložit k produktům položky, které s ním nějak souvisejí. Zákazníka tím vybízíte, aby tyto produkty přihodil do košíku a zvýšil tak hodnotu objednávky.
Hodnocení produktů: uživatelské recenze nabývají na významu. Lidé zkušenostem ostatních zákazníků naslouchají. Pro by váš e-shop měl hodnocení produktů umožnit.
Opuštěný košík: Ne každý vytvořený košík skončí objednávkou. Proto je důležité sledovat, jaké produkty zákazníci do košíku nejčastěji přidávají, stejně jako ve kterém kroku objednávkový proces nejvíce opouštějí. To vám poskytne cenný vzhled do další optimalizace e-shopu. Bez modulu pro monitoring opuštěných košíků ale budete slepí.
A jaké je obvykle řešení? Jednoduché. Funkce či produkty si musíte dokoupit. Tím už nám ale tak trochu odpadá hlavní výhoda v podobě e-shopu zdarma, že?
Proto se u e-shopu vyplatí prozkoumat si předem, do čeho vlastně jdete. Mohlo by se pak totiž snadno stát, že se zbytečně zamknete v ekosystému, který vám nepostačuje a při dokoupení potřebných funkcí platforma ztratí i finanční výhodnost.
Jak se tomu ideálně vyvarovat? Vyberte si eshopové řešení, které se bude chovat férově od prvních chvil a poroste společně s vámi.
Jak by měl vypadat úspěšný eshop?
- Měl by vypadat skvěle po grafické stránce, aby se odlišil od ostatních eshopů na trhu
- Měl by mít k dispozici důležité funkce pro úspěšný prodej
- Měl by mít kvalitní a pravidelně aktualizované propojení se zbožovými srovnávači a reklamními systémy jako je Google Ads a Facebook Ads.
- Správa e-shopu by měla být jednoduchá a intuitivní.
10 důvodů, proč zvolit Upgates
Takový plnohodnotný e-shop, se kterým se můžete sebevědomě vydat do světa, můžete mít už za 450 korun měsíčně. Za tuto částku, která se rovná třeba paušálu za internet, získáte prostor ke zveřejnění stovky vašich produktů a kompletně všechny funkce potřebné k úspěšnému internetovému podnikání.
Vyzkoušet si takový eshop můžete klidně dnes. Na první měsíc navíc úplně zdarma a dále pak maximálně férově.