Hodnocení a recenze

Každý zákazník, který nakoupil nějaký produkt na e-shopu, má možnost jej ohodnotit hvězdičkami a napsat krátkou recenzi. Hodnocení je dostupné pouze u produktů. Hodnocení obchodu jako takového není v systému možné.

Vkládání hodnocení je dostupné pouze pro přihlášené.

Pokud využíváte věrnostní systém, můžete zákazníkům za tato hodnocení a recenze dávat body, abyste získali lepší zpětnou vazbu. Více zde.

Hodnocení a recenze jsou společné pro všechny jazykové mutace e-shopu.

Zadávání hodnocení a recenze

Formulář pro ohodnocení hvězdičkami a napsání recenze se zákazníkovi zobrazí přímo v detailu zakoupeného produktu nebo v jeho zákaznickém účtu pod záložkou Hodnocení

Pokud zákazník produkt ohodnotí pouze hvězdami, nová recenze nebude vytvořená. Pouze se připočte celkové hodnocení hvězdami. Pokud ale zákazník přidá také recenzi (napíše nějaké plusy nebo mínusy), dojde k jejímu přidání mezi ostatní recenze u produktu.

Jiní zákazníci, kteří také nakoupili produkt mohou zákazníkovu recenzi ohodnotit. Dají jí palec dolů, nebo nahoru. 

Schválování hodnocení a recenzí

Aktivace schvalování

Ve výchozím stavu je funkce nastavena na automatické schvalování.

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Hodnocení a recenze.
  2. Přejděte do oddílu Nastavení.
  3. Označte pole Automatické schvalování recenzí.
  4. Uložte změny.

Schválení recenze administrátorem

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Hodnocení a recenze.
  2. Přejděte do oddílu Recenze.
  3. Vyberte konkrétní recenzi.
  4. V detailu recenze klikněte na tlačítka schválit nebo neschválit.
  5. Pokud máte nastavený věrnostní systém, schválením se automaticky přičtou zákazníkovi body za recenzi. Více zde.

Reakce na recenzi zákazníka

Administrátor e-shopu může zákazníkovi recenzi okomentovat.

  1. Zvolte sekci Marketing / Hodnocení a recenze a proklikněte se na detail konkrétní recenze
  2. Vyplňte část Přidat odpověď.
  3. Pokud již odpověď existuje, můžete ji upravit v části Upravit odpověď.
  4. Kliknětena tlačítko Odeslat.

Zobrazení na e-shopu

Hodnotit produkty po X dnech

Ve výchozím nastavení je možné přidat recenzi a hodnocení po 5 dnech od nákupu. Tato doba slouží k tomu, aby se objednávka stihla vychystat, přepravit a zákazník měl dostatek času produkt vyzkoušet, než jej ohodnotí. Tento časový interval je možné upravit.

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Hodnocení a recenze.
  2. Přejděte do oddílu Nastavení.
  3. Vyplňte počet dní do pole Hodnotit produkty po.
  4. Uložte změny.

Zobrazení na e-shopu

Momentálně nelze v systému nastavit automatické odeslání emilu zákazníkovi s upozorněním, že již může hodnotit zakoupený produkt.

Ověřené recenze

V nadpisu každé recenze je možné přidat informaci, že se jedná o ověřenou recenzi od zákazníka. Pro tento účel slouží překlady s klíčem:

Verified review - nadpis vyskakovacího okna

review-item-tooltip - obsah vyskakovacího okna

Překlady si můžete upravit, pokud jsou již vytvořené (více zde). Anebo si překlady založit (více zde).

Pokud je překlad review-item-tooltip vytvořený a obsahuje text, přidá se na e-shopu v detailu produktu ikona s upozorněním. Po kliknutí na tuto ikonu se zobrazí zadaný text s informacemi ohledně ověřené recenze.

Tato možnost je dostupná od grafických šablon verze 3.9 modulu Designer. Více zde.

Aktivace / deaktivace

Ve výchozím nastavení je funkce aktivní. Následujícím způsobem je možné ji deaktivovat. Zákazníci tak nebudou mít dále možnost přidávat hodnocení v podobě hvězdiček, ani textové recenze k žádnému z produktů na celém e-shopu.

  1. V menu administrace zvolte sekci Marketing / Hodnocení a recenze.
  2. Přejděte do oddílu Nastavení.
  3. Zaškrtněte / odškrtněte pole Aktivní.
  4. Uložte změny.

U konkrétního zákazníka

Je možné povolit / zakázat hodnocení také konkrétním zákazníkům. 

  1. V menu administrace zvolte sekci Zákazníci / Seznam zákazníků.
  2. Ujistěte se, že jste v záložce Popis.
  3. Přejděte do oddílu Rozšířené.
  4. Zaškrtněte / odškrtněte pole Může hodnotit produkty.
  5. Uložte změny.

Pokročilé možnosti nastavení a automatizace

Další specifické nastavení a související automatizace není v rámci administrace Upgates možné nastavit. Můžete je však realizovat prostřednicvím služeb externích agentur. Aktuální nabídku najdete zde

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora