Logo a favicon

Logo je identifikátor vaší společnosti nebo obchodní značky. Ideálně by mělo charakterizovat a odlišovat vaše podnikání od konkurence. Logo můžete mít pro různé jazykové mutace odlišné. 

Obrázek by měl být ořezaný tak, aby neobsahoval žádné prázdné okraje.

Základní logo e-shopu

  • Obrázkové logo se použije také v modulu Designer. Tzn., že se zobrazí v grafice e-shopu. Více zde.
  • Textové logo se zobrazí pouze v grafice e-shopu. Není možné ho vložit do dokumentů, systémového podpisu atd. Proto doporučujeme používat především obrázková loga.
    Textové logo je k dispozici od grafických šablon verze 3.4 modulu Designer. Více zde.

Pokud nemáte zadané obrázkové ani textové logo, zobrazí se název e-shopu v textového podobě.

Kde se logo zobrazí?

  • Dokumenty - Je přednastaveno ve výchozích dokumentech. V dynamických zástupcích najdete značku {$logo}. Více zde.
  • Systémový email - V dynamických zástupcích najdete značku {$logo}. Více zde.
  • Grafika e-shopu - Přenáší se do modulu Designer a je ve výchozím stavu zobrazeno v grafice e-shopu. Více zde.

V grafice e-shopu se logo upravuje responzivně podle aktuální velikosti obrazovky. Šablony modulu Designer mají určenou velikost loga podle rozložení hlavičky (v Designeru oddíl Hlavní stránka / Rozložení / Hlavička).

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Základní / Nastavení obchodu.
  2. V oddílu Logo a favicon vyplňte požadované údaje.
  3. Uložte změny.

SVG formát a alternativní logo

Při vkládání loga ve formátu .svg vám systém nabídne možnost vložit také alternativní logo ve formátu PNG. Tento náhradní formát se vkládá pro případ použití loga v emailových zprávách (některé emailové služby totiž neumí formát SVG zpracovat).

I navzdory tomuto rozhodně doporučujeme loga ve formátu .svg používat. Výhodami jsou jejich rychlé načítání a především vektorový formát. Ten umožňuje obrázek elasticky zvětšovat a zmenšovat, aniž by tím došlo ke ztrátě kvality.

Pokud se logo v SVG formátu nezobrazuje správně, uložte jej v jiném grafickém editoru. A poté jej znovu nahrajte do e-shopu.

Logo do grafiky

V modulu Designer je možné nahradit základní logo takovým, které bude lépe sedět do grafiky e-shopu. Více zde.

Poté se bude logo vložené v nastavení obchodu zobrazovat v dokumentech, zatímco logo vložené do Designera se bude zobrazovat na stránkách e-shopu.

Vytvoření grafiky loga

Pokud ještě nemáte logo pro svůj e-shop:

  • můžete ho poptat u některé z agentur na Marketplace,
  • můžete si ho vytvořit sami pomocí některé z online služeb jako je např. Canva,
  • můžete použít logo textové.

Logo v systémových emailech

Do systémových emailů je možné vložit logo pomocí dynamického zástupce {$logo}. Více zde.

Velikost loga generovaného do emailů lze nastavit dle potřeby. Výchozí rozměry jsou 150 x 150 px.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Emaily / Systémové emaily.
  2. Na stránce přejděte do oddílu Nastavení.
  3. Dle potřeby zadejte rozměry Šířka a Výška pro logo.

  4. Uložte.

Favicon

Favicon je malá ikonka, která se zobrazuje v záložce prohlížeče a slouží k rychlému přehledu v otevřených nebo oblíbených záložkách prohlížeče. Tato ikonka má velikost 16 x 16px a obvykle zobrazuje zjednodušenou verzi loga. Doporučujeme tedy mít favicon velmi jednoduchý a dobře identifikovatelný, aby při takovém zmenšení byl dobře rozpoznatelný.

Nahrajte ze svého počítače obrázek ideálně čtvercový ve formátu .png s průhledným pozadím o libovolných rozměrech. Systém jej následně automaticky zmenší na požadované velikosti a uloží do formátu .ico, ve které se zobrazí zákazníkům.

Formát .ico obsahuje širokou řadu dalších velikostí, které jsou vhodné pro nejrůznější typy prohlížečů. Např. icony v mobilních prohlížečích mají větší rozměry než uvedených 16 x 16px. Favicon lze v Upgates generovat pouze z formátů typu PNG, JPG a GIF. Ostatní nejsou podporované.

Postup nastavení favicon

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Základní / Nastavení obchodu.
  2. V oddílu Logo a favicon klikněte na plochu Favicon.
  3. Nahrajte a vložte obrázek pomocí správce souborů.
  4. Uložte.

Pokud se na stránkách favicona ihned nezobrazuje, vymažte si paměť (cache) prohlížeče. Změnu si lze ověřit i otevřením stránky e-shopu v anonymním režimu prohlížeče.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora