Napojení na aplikace třetích stran

Zajímáte se o e-shop u Upgates? Pak už jste možná narazili na to, že jde o velmi otevřený prodejní systém, který vás nebude omezovat v růstu. Co přesně to ale znamená a jaké možností otevřenost online platformy Upgates nabízí? 

Klienti Upgates využívají při napojení na systémy třetích stran tyto tři nejčastější způsoby.

Jde o: 

  • API           
  • Vlastní konverzní kódy 
  • Datové feedy

API

API (Application Programing Interface) je rozhraní, které slouží k předávání dat mezi různými systémy. V tomto případě jde o e-shop u Upgates a další aplikací, která vám na základě dat z e-shopu usnadní práci nebo rozšíří možnosti samotné e-shopové platformy. 

Výhodou API je průběžná a automatická aktualizace požadovaných dat, která probíhá v předem jasně daném intervalu, který může být v řádech minut, hodin, či dní.

Jaké systémy si u Upgates můžete propojit přes API? 

V tuto chvíli mají klienti Upgates v rámci doplňků k dispozici desítky hotových API napojení. Nejčastěji jde o ERP systémy, skladové a logistické služby či různé marketingové nástroje.

Může se stát, že v seznamu hotových doplňků požadovanou službu nenajdete. Ani to u Upgates nemusí být problém. API můstek si totiž můžete nechat vytvořit sami podle veřejné dokumentace. Nutno však poznamenat, že jde o práci pro zkušenějšího vývojáře. Více o tom, jak to funguje s našimi doplňky, se dozvíte v našem článku

Jak API napojení vypadá v praxi? 

Chápeme, že pokud s podobným systémem dosud nemáte příliš velké zkušenosti, může být trochu složitější představit si, jak vlastně takové API napojení může v praxi vypadat. Proto si to vysvětlíme. 

Založení nového API napojení zvládnete podle naší nápovědy. Případně vám s tím pomůže provozovatel služby, kterou s Upgates chcete propojit.

API napojení se stará o přenos informací mezi e-shopovým systémem a vámi zvoleným nástrojem. Může jít například o skladový systém. V případě, že vám dorazí nová objednávka, která v rámci e-shopového systému automaticky odečte stavy objednaných položek, dojde k automatickému přenesení informací také do skladového softwaru. Vy tak nemusíte nic složitě přepisovat, ale data zůstanou na obou místech aktuální. 

Přes API lze přenášet data o:

  • produktech
  • objednávkách
  • nastaveních e-shopu
  • zákaznících
  • aktualitách
  • článcích
  • fakturách 
  • katerogiích
  • košících
  • nastavení
  • slevových kupónech

Vlastní konverzní kódy

Další možností, skrze kterou je možné napojit aplikace třetích stran, jsou takzvané konverzní kódy. Ty jsou zapsány technologií zvanou javascript.

Taktéž v tomto případě máte na výběr dvě možnosti. První je volba z již hotových doplňků a propojení, které najdete v našem katalogu. V takovém případě jen stačí založit si v rámci poptávané služby uživatelský účet, kde získáte právě javascriptový kód. Pokud si nebudete vědět rady, podpora externí služby vám pomůže. Tento kód pak stačí jednoduše vložit do e-shopového rozhraní od Upgates. Tímto jsou obě služby propojeny. 

V případě, že vámi poptávanou službu v nabídce doplňků nenajdete, můžete si můstek nechat vytvořit po vlastní ose. I v tomto případě je systém otevřený. Vývojář má pak k dispozici dokumentaci, na základě které může obě aplikace úspěšně propojit. 

Jaké nástroje propojit konverzním kódem

Nejvíce služeb, které využívají tuto technologii najdete v sekci marketingových nástrojů. Jde třeba o affiliate sítě, nástroje, nebo nástroje, které analyzují zákaznické chování. Konverzní kódy využívají také chatovací aplikace

Datové feedy

Poslední komunikačním nástrojem mezi e-shopovou platformou a aplikacemi třetích stran, jsou datové feedy. Jedná se o dokumenty, které v sobě obsahují potřebná data. V této souvislosti rozlišujeme, zda se jedná o XML, nebo CSV formát. Upgates podporuje oba tyto rozšířené formáty. Záleží tak na tom, v jakém formátu datový soubor vyžaduje připojovaná služba. Přenos probíhá pravidelně a jasně daný čas. 

Exporty datových feedů

Podobně jako API napojení, také datové feedy nabízí způsob, jak řešit přenášení dat mezi dvěma systémy. V rámci Upgates můžete feedy odesílat pravidelně, takže bez starostí, nebo manuálně, tedy v případě, kdy data skutečně potřebujete přenést. 

Typickým případem propojení, které pracuje v pravidelnými exporty datových feedů, jsou zbožové srovnávače. Jejich prostřednictvím můžete zbožovému srovnávači automaticky předávat informace o tom, jaké produkty a za jakou cenu máte aktuálně v nabídce. 

Manuálně pak budete v rámci typického provozu e-shopu taková data exportovat například do systémů kurýrních služeb. Všechny jména, adresy a výdejní místa můžete dopravci předat bez manuálního přepisování. 

Importy datových feedů

Datové feedy umožňují nenabízí jen nástroj k přenášení dat z vašeho systému ven, ale také dovnitř. Tedy takzvaný import. Ten využijete například v rámci propojení s účetními nástroji, nebo pro napojení na systémy dodavatele. Produkty pak do e-shopu nemusíte přidávat ručně. I tisícovky produktů pak v Upgates založíte během chvíle a několika kliknutí. 

Zde je ale potřeba rozlišovat, zda se jedná o pravidelný, nebo manuální import. Manuální import můžete v Upgates využívat jako součást všech tarifů zdarma. Pravidelný import potřebný například k plnému propojení na účetní systémy, nebo kontinuální napojení na dodavatele je u Upgates zpoplatněn. Konkrétně jde o částku 350 korun měsíčně v případě, že napojujete 1-5 datových feedů. V případě 6 a více feedů jde pak o částku 1 000 korun měsíčně. 

I vy se můžete jednoduše stát součástí rodiny e-shopů Upgates.