Napojení na aplikace třetích stran
Zajímáte se o e-shop u Upgates? Pak už jste možná narazili na to, že jde o velmi otevřený prodejní systém, který vás nebude omezovat v růstu. Co přesně to ale znamená a jaké možností otevřenost online platformy Upgates nabízí?
Klienti Upgates využívají při napojení na systémy třetích stran tyto tři nejčastější způsoby.
Jde o:
- API
- Vlastní konverzní kódy
- Datové feedy
API
API (Application Programing Interface) je rozhraní, které slouží k předávání dat mezi různými systémy. V tomto případě jde o e-shop u Upgates a další aplikací, která vám na základě dat z e-shopu usnadní práci nebo rozšíří možnosti samotné e-shopové platformy.
Výhodou API je průběžná a automatická aktualizace požadovaných dat, která probíhá v předem jasně daném intervalu, který může být v řádech minut, hodin, či dní.
Jaké systémy si u Upgates můžete propojit přes API?
V tuto chvíli mají klienti Upgates v rámci doplňků k dispozici desítky hotových API napojení. Nejčastěji jde o ERP systémy, skladové a logistické služby či různé marketingové nástroje.
Může se stát, že v seznamu hotových doplňků požadovanou službu nenajdete. Ani to u Upgates nemusí být problém. API můstek si totiž můžete nechat vytvořit sami podle veřejné dokumentace. Nutno však poznamenat, že jde o práci pro zkušenějšího vývojáře. Více o tom, jak to funguje s našimi doplňky, se dozvíte v našem článku.
Jak API napojení vypadá v praxi?
Chápeme, že pokud s podobným systémem dosud nemáte příliš velké zkušenosti, může být trochu složitější představit si, jak vlastně takové API napojení může v praxi vypadat. Proto si to vysvětlíme.
Založení nového API napojení zvládnete podle naší nápovědy. Případně vám s tím pomůže provozovatel služby, kterou s Upgates chcete propojit.
API napojení se stará o přenos informací mezi e-shopovým systémem a vámi zvoleným nástrojem. Může jít například o skladový systém. V případě, že vám dorazí nová objednávka, která v rámci e-shopového systému automaticky odečte stavy objednaných položek, dojde k automatickému přenesení informací také do skladového softwaru. Vy tak nemusíte nic složitě přepisovat, ale data zůstanou na obou místech aktuální.
Přes API lze přenášet data o:
- produktech
- objednávkách
- nastaveních e-shopu
- zákaznících
- aktualitách
- článcích
- fakturách
- katerogiích
- košících
- nastavení
- slevových kupónech
Vlastní konverzní kódy
Další možností, skrze kterou je možné napojit aplikace třetích stran, jsou takzvané konverzní kódy. Ty jsou zapsány technologií zvanou javascript.
Taktéž v tomto případě máte na výběr dvě možnosti. První je volba z již hotových doplňků a propojení, které najdete v našem katalogu. V takovém případě jen stačí založit si v rámci poptávané služby uživatelský účet, kde získáte právě javascriptový kód. Pokud si nebudete vědět rady, podpora externí služby vám pomůže. Tento kód pak stačí jednoduše vložit do e-shopového rozhraní od Upgates. Tímto jsou obě služby propojeny.
V případě, že vámi poptávanou službu v nabídce doplňků nenajdete, můžete si můstek nechat vytvořit po vlastní ose. I v tomto případě je systém otevřený. Vývojář má pak k dispozici dokumentaci, na základě které může obě aplikace úspěšně propojit.
Jaké nástroje propojit konverzním kódem
Nejvíce služeb, které využívají tuto technologii najdete v sekci marketingových nástrojů. Jde třeba o affiliate sítě, nástroje, nebo nástroje, které analyzují zákaznické chování. Konverzní kódy využívají také chatovací aplikace.
Datové feedy
Poslední komunikačním nástrojem mezi e-shopovou platformou a aplikacemi třetích stran, jsou datové feedy. Jedná se o dokumenty, které v sobě obsahují potřebná data. V této souvislosti rozlišujeme, zda se jedná o XML, nebo CSV formát. Upgates podporuje oba tyto rozšířené formáty. Záleží tak na tom, v jakém formátu datový soubor vyžaduje připojovaná služba. Přenos probíhá pravidelně a jasně daný čas.
Exporty datových feedů
Podobně jako API napojení, také datové feedy nabízí způsob, jak řešit přenášení dat mezi dvěma systémy. V rámci Upgates můžete feedy odesílat pravidelně, takže bez starostí, nebo manuálně, tedy v případě, kdy data skutečně potřebujete přenést.
Typickým případem propojení, které pracuje v pravidelnými exporty datových feedů, jsou zbožové srovnávače. Jejich prostřednictvím můžete zbožovému srovnávači automaticky předávat informace o tom, jaké produkty a za jakou cenu máte aktuálně v nabídce.
Manuálně pak budete v rámci typického provozu e-shopu taková data exportovat například do systémů kurýrních služeb. Všechny jména, adresy a výdejní místa můžete dopravci předat bez manuálního přepisování.
Importy datových feedů
Datové feedy umožňují nenabízí jen nástroj k přenášení dat z vašeho systému ven, ale také dovnitř. Tedy takzvaný import. Ten využijete například v rámci propojení s účetními nástroji, nebo pro napojení na systémy dodavatele. Produkty pak do e-shopu nemusíte přidávat ručně. I tisícovky produktů pak v Upgates založíte během chvíle a několika kliknutí.
Zde je ale potřeba rozlišovat, zda se jedná o pravidelný, nebo manuální import. Manuální import můžete v Upgates využívat jako součást všech tarifů zdarma. Pravidelný import potřebný například k plnému propojení na účetní systémy, nebo kontinuální napojení na dodavatele je u Upgates zpoplatněn. Konkrétně jde o částku 350 korun měsíčně v případě, že napojujete 1-5 datových feedů. V případě 6 a více feedů jde pak o částku 1 000 korun měsíčně.