Přechod z Wordpress WooComerce na UPgates

Přechod z Wordpress WooComerce na UPgates

Poskytovatel propojení Jiří Malyška
UPgates příplatek Zdarma
Cena za propojení Individuálně
Cena za službu Zdarma

Přechod z WordPress WooCommerce na UPgates

V první řadě je potřeba vytvořit si testovací e-shop na UPgates. Data z e-shop řešení WooCommerce (produkty, kategorie a zákazníky) vyexportujete a následně můžete importovat do UPgates díky službě externího partnera UPgates

Do doby, než přejdete na ostrou doménu poběží e-shop na testovací doméně upgates.com. O jak konkrétně provést přechod e-shopu z WooCommerce na UPgates si můžete přečíst v našem návodu. 

Proč a jak přesunout stávající e-shop z Wordpress WooComerce na UPgates

Hodně začínajících podnikatelů si ve svých začátcích volilo z finančních důvodů e-shop zdarma, aby zjistili, zda jde jejich podnikatelský záměr správným krokem. Tento krok je sice fajn do té doby, než se e-shop rozjede a vy začnete přicházet na to, co vám v e-shopu chybí za funkce, vychytávky a další prodej podpůrné nástroje.

V jistém kroku podnikání přijde otázka, kam e-shop přesunout jinam. Tam, kde to mají vše už dávno vyřešené, vychytané a za celým e-shopem stojí početný tým lidí a vám jako podnikateli odpadne starost se o e-shop po jeho technické stránce starat. Důležitým faktorem rozhodnutí se pro přesun je také cena vložených financí do e-shopu na Woocommerce. Systém Wordpress jako takový je zdarma a zrovna ty pluginy, které by WooCommerci rozšířily o funkce, které byste rádi, jsou většinou placené. A není to zrovna levná záležitost – částky za pluginy začínají řádově od 500 až 1000 Kč a to ještě s nejistou zárukou, že budou do budoucna pravidelně aktualizovány a nebudou tvořit potenciální riziko napadení e-shopu hackerem. Každý plugin vytváří jiný programátor a někdy je dost velký problém se vzájemnou kompatibilitou.

Příprava WooCommerce pro export

Důležitým bodem je připravenost dat pro export. Pro optimální SEO (optimalizace pro vyhledávače) by vaše produkty měly být správně vytvořeny. Jasný, výstižný a ne moc obecný název produktu, krátký popis, dlouhý popis, ideálně také klíčová slova a jedinečné ID produktu. Samozřejmě nesmí chybět údaje o ceně, skladu a u produktu musí být nahrán alespoň jeden obrázek.
V prvním kroku exportu si musíme rozmyslet, co chceme exportovat. Nabízí se export zákazníků, objednávek, produktů, textů, článků, grafického obsahu použitého pro články a podobně. Níže si popíšeme, jak exportovat Produkty. Postup je v principu stejný pro všechny typy dat.
Pro export doporučuji použít plugin, kde je ohledně exportu vše, co potřebujeme. V adresáři Wordpressu je jich opravdu mnoho, ale jaký vybrat? To už nechám na vás, každý má svůj postup práce a styl práce. Výstupem pluginu by měla být ideálně EXCEL tabulka s kódováním jazyka Windows-1250. Přesně takový formát totiž UPgates podporuje.
Grafický obsah lze exportovat do počítače pomocí FTP manažeru, např. Total Commander. Standardní cesta vloženého obsahu je „www/wp-content/uploads/“. Obrázky produktů, pokud je máte ve Wordpress odděleny ve složce, exportovat nemusíte, ale než uděláte import do nového e-shopu, z Wordpressu je nemažte.

Exportní můstek z Wordpressu přes plugin

Nyní nás čeká alfa a omega celého exportu přes plugin. Je potřeba vhodně nastavit výstupní formát exportního souboru a připravit si data přesně tak, jak je systém UPgates podporuje a potřebuje. S tímto procesem se obvykle setkáte na všech platformách.
Vhodné nastavení kódování znaků (v našem případě Windows-1250), tedy přiřazení číselných kódů znakové sadě (písmenům abecedy a dalším znakům) pro potřeby počítačového zpracování textů, bude základ. Dále je potřeba nastavit typ oddělovače, který nám odděluje slova či věty od ostatního textu (např. oddělí popis produktu od ceny). V neposlední řadě bude potřeba nastavit typ souboru, který bude vygenerován – CSV/XML. My volíme CSV, které nám plugin našim nastavením připraví. Poté soubor vygenerujeme a uložíme na plochu počítače. Soubor není třeba nijak přejmenovávat. Doporučuji však soubor otevřít (v našem případě EXCEL) a zkontrolovat vytvořený formát dat. Také si dejte pozor na správné zobrazení znaků ěščřžýáíé. V případě, že se znaky nezobrazují správně, je třeba export udělat znova, a to s jiným kódováním jazyka.

Exportní můstek z Wordpressu bez pluginu

Pokud zvolíte cestu bez instalace pluginu, bude postup trošku jiný, než v případě exportu přes plugin. V podstatě totožný, ale opačně. Nejdříve vygenerujeme exportní soubor a posléze ho upravíme a připravíme pro import do UPgates. Oba postupy jsou vhodné pro import. Následující postup je předveden na verzi WordPress 5.7.1 a Woocommerce 5.2.2 (duben 2021) a v předchozích či následujících verzích může být odlišný.
V menu administrace Wordpressu otevřeme záložku „Produkty“ a klikneme na „Exportovat“:

Otevře se nám okno s nastavením. Pro první export necháme volbu tak, jak ji nabídne Wordpress. Dáme „Generovat CSV“:

Vyčkáme na vyexportování souboru (stáhne se na plochu pc / uložte jej na plochu):

Stažený soubor otevřeme v Microsoft Excel, bude vypadat nějak takto:

Označíme si první sloupec „A“ a v záložce „DATA“ klikneme na „Text do sloupců“:

Dále si ve 3 krocích nastavíme přizpůsobení tabulky přesně podle tohoto návodu:

Po nastavení a potvrzení „Dokončit“ by tabulka měla vypadat nějak takto:

Nyní si z tabulky pro lepší přehlednost odstraníme prázdné či nepotřebné sloupce a dostaneme už velice přehledný „výpis“ produktů z Wordpressu. Tuto tabulku si každopádně můžete nechat v počítači a případné změny na produktech můžete dělat přes tuto tabulku hromadně změny (například cen) a na e-shopu UPgates je při importu aktualizovat jejím nahráním s funkcí „Aktualizovat stávající“.

Tímto krokem máte připravený exportní soubor pro import do UPgates

Import do e-shopu UPgates

Výborně, jestli se vám povedlo připravit exportní soubor, je na čase ho importovat do UPgates.
Po přihlášení do administrace si zvolte, co budete importovat – Zákazníky, Objednávky, Produkty či Kategorie. Import vždy najdete v menu po rozkliknuti dané položky.

Nyní si uvedeme příklad, jak importovat Produkty. Otevřeme si cestu Produkty-Import a zvolíme Systémové – „Vlastní – CSV“:

Posunem se dolů a jako první si musíme (nastavujeme jen jednou) připravit CSV konfiguraci, aby e-shop věděl, jak má data číst.

Novou konfiguraci si pojmenujeme a začneme s vyplňováním dále. Tohle je jeden z nejdůležitějších kroků správného importu. Čísla sloupců musí odpovídat číslům sloupců v exportním souboru. Z toho, že mluvíme o sloupcích je tak jasné, že musíme importovat připravenou EXCEL tabulku:

 Po vypsání dáme Uložit a můžeme přejít k samotnému nahrání souboru z počítače.

Pod vytvořenou novou konfiguraci se ukážou další volby -  Zadáme první volbu – Pouze nové produkty a Jednorázově. Zvolíme Jednorázový import a vybereme z počítače exportní soubor a dáme Vytvořit import.:

V pop-up okně dále musíme nastavit, jak se má import při tvoření chovat

  • oddělovač Středník
  • nové položky zobrazovat Aktivní
  • nedostupnost nových položek Není skladem (nebo Na dotaz)

Pokud máme nastaveno, dáme Uložit a import se připraví k provedení v daný časový plán. Po vytvoření importu se produkty ukáží v „Seznam produktů“, pokud ne, či systém v případě chyb na tuto skutečnost upozorní a je možné si chyby prohlédnout a opravit je a zkusit import znova (Od kroku Import-Nový). Časté chyby jsou hlavně při Aktualizaci dat.

Pomoc a podpora s importem

Pokud se rozhodnete se do toho pustit sami a nevíte si rady, zkuste si přečíst nápovědu k importu nebo využijte placených služeb externích partnerů.
Celým procesem exportu z WooCommerce a importem do UPgates vás rád provedu, nebo vám ho kompletně od A do Z zařídím. Mé služby širšího rozsahu se můžete poptat zde.

Vytvořit e-shop ... 30 dnů na zkoušku zdarma

Poptat převod dat z WooCommerce na UPgates