Skupiny zákazníků

Rozdělení zákazníků do skupin slouží pro snazší práci s větším množstvím dat. Ze zákazníků, kteří pro vás mají nějakou společnou charakteristiku můžete vytvořit skupinu. Té následně můžete vytvořit:

  • Skupiny, kterým zobrazíte určité stránky, produkty. Takže část zákazníků je uvidí a část ne (více zde).
  • Podle skupin zákazníků můžete rozesílat emailingové kampaně. Například tak můžete mít skupinu velkoobchodních zákazníků, kterým zašlete jiný newsletter než koncovým zákazníkům.
  • Skupině zákazníků můžete nastavit jiný typ dopravy než ostatním. Pokud bude zákazník v této skupině, zobrazí se mu jen ty možnosti dopravy, které jsou pro skupinu povolené.

Skupině zákazníků není možné přímo přiřadit určitý typ platby. Požadované je však možné zajistit přes nastavení skupiny doprav. Skupina doprav bude mít nastavený požadovaný typ platby a bude se zobrazovat jen definované skupině zákazníků.

Skupiny jsou manuální příznak pro zákazníka. Zobrazení produktů lze omezit pouze na skupiny, na ceníky se toto nastavení nevztahuje. Skupiny můžete přiřazovat importem nebo hromadnou úpravou v administraci.

Zobrazení v administraci

Vytvoření skupiny zákazníků

V první řadě je třeba zákaznickou skupinu vytvořit. Následně je možné do ní vložit zákazníky a kontakty (více zde).

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Zákazníci / Skupiny zákazníků.
  2. Klikněte na tlačítko "Nová".
  3. Vyplňte název skupiny.
  4. Uložte.

Přiřazení zákazníka do skupiny

Pokud máte skupiny již vytvořené, můžete do nich začít vkládat zákazníky manuálním nebo automatickým způsobem.

1. Manuální

  1. V menu administrace zvolte sekci Zákazníci / Seznam zákazníků.
  2. Klikněte na požadovaného zákazníka.
  3. V oddílu Rozšířené klikněte na rozevírací nabídku Skupina. 
  4. Zaškrtněte požadovanou skupinu.
  5. Provedené změny uložte.

2. Automatické

Tímto způsobem lze nastavit automatické přiřazování skupin nově registrovaným běžným zákazníkům nebo firmách (vyplněny firemní údaje v uživatelském účtu).

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Zákazníci / Skupiny zákazníků.
  2. Na stránce přejděte do oddílu Nastavení.
  3. V poli Skupina nově registrovaného zákazníka zvolte skupinu pro běžné zákazníky. Případně si založte novou skupinu, více zde.
  4. V poli Skupina nově registrované firmy zvolte skupinu pro registrované firmy. Případně si založte novou skupinu, více zde.
  5. Provedené změny uložte.
Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora