Stavy objednávek

Stavy objednávek slouží pro lepší přehlednost a organizaci vyřizování obchodních případů. Hodnota se zobrazí také na e-shopu v historii objednávky v zákaznickém účtu (více zde).

Stavy se dělí na výchozí a vlastní, kterých si můžete vytvořit libovolný počet.

Výchozí stavy

Oranžově podbarvené řádky v seznamu.

  • Mohou se nastavit na základě konkrétní události v systému. Např. stav Přijatá se nastaví po dokončení objednávky na e-shopu. 
  • V systému se mohou provést události na základě nastavení určitého stavu. Např. po nastavení stavu Storno se vrátí příslušné položky objednávky zpět na sklad.

Stavy po zaplacení platební bránou

U všech implementovaných platebních bran dochází k automatické změně stavu objednávky po zaplacení zákazníkem na stav Platba úspěšná. Alternativami jsou Platba probíhá, Platba selhala a Platba zrušena. Další možnosti výchozích stavů mají služby prodeje na splátky nebo odložené platby. 

Vlastní stavy

Každý e-shop má řadu vlastních logistických a obchodních procesů, na které je navázáno odbavení objednávky. Proto Upgates umožňuje vytvoření libovolného počtu vlastních stavů objednávek.

Nevytvářejte stav nový, pokud podobný již existuje jako výchozí. Na výchozí stavy mohou být totiž navázány systémové události. Např. pokud vytvoříte druhý stav Storno, nikdy automaticky nevrátí položky v objednávce zpět na sklad.

Postup v admistraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Stavy.
  2. Klikněte na tlačítko Nový.
  3. Vyplňte požadované údaje, nastavte barvu a případně automatické operace.
  4. Provedené změny Uložte.

    Navázání sys. emailu na stav objednávky

    Pokud chcete, aby se při změně stavu objednávky zákazníkovi automaticky odeslala emailová zpráva, postupujte dle návodu níže. Přednastavená šablona systémového emailu vám ušetří spoustu práce. 

    Systémový email se pošle včetně všech příloh a dokumentů, které mu nastavíte. Takto např. můžete nastavit, že při změně stavu objednávky na Odeslat fakturu se pošle systémový email Faktura za objednávku, ve kterém bude přiložen dokument Faktura

    Postup v administraci

    1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Stavy.
    2. Klikněte na stav, který chcete upravovat nebo založte stav nový (více zde).
    3. Zvolte Systémový email (více zde), který chcete odeslat zákazníkovi po změně stavu objednávky nebo založte nový (více zde).
    4. Provedené změny Uložte.

    Navázání SMS na stav objednávky

    Na základě změny stavu objednávky je možné automaticky odeslat zákazníkovi SMS zprávu. K tomu je potřeba mít aktivovanou marketingovou službu SMS. Více zde.

    Postup v administraci

    1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Stavy.
    2. Klikněte na stav, který chcete nastavit.
    3. Zvolte SMS šablonu (více zde), kterou chcete odeslat zákazníkovi po změně stavu objednávky nebo založte novou (více zde).

    4. Provedené změny Uložte.

    Automatické označení objednávky "Vyřešeno"

    Nastavení ikony vyřešeno na základě změny stavu objednávky. Více zde.

    Automatické označení objednávky "Zaplaceno"

    Automatické zaškrtnutí pole zaplaceno na základě změny stavu objednávky. Více zde.

    Na této stránce

    Další zdroje informací

    Facebook poradna

    Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

    Přejít do poradny

    Akademie

    Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

    Přejít do akademie

    Novinky z Blogu

    Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

    Přejít do blogu

    Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

    Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

    Zákaznická podpora