Popis stránky

Na každou stránku e-shopu můžete pod hlavní nadpis vložit text stránky.

Text by měl být přínosný pro vaši cílovou skupinu zákazníků. Udrží zákazníky na vašem e-shopu. Na základě toho ho pak budou lépe vnímat také vyhledávací roboti. Dávejte si pozor na duplicitní obsah nebo okopírovaný obsah z jiných webů. Uživatel sice nemusí na nic přijít, ale vyhledávací roboti vše poznají.

Texty a nadpisy musí být poutavé a musí cílit na zájmy vašeho publika. Ztučnění může pomoci čtenářům lépe se zorientovat. Doporučujeme užívat ho na klíčová slova v textu. Samozřejmě nesmíte zapomenout na to, že článek by měl v ideálním případě obsahovat pouze jedno z vašich klíčových slov a na to se zaměřovat. Návody, rady, tipy a recenze jsou pro e-shop asi tím nejlepším obsahem, samozřejmě vedle katalogu produktů.

Proč psát kvalitní texty?

Psaním textů si vždy získáte také kladné body u vyhledávačů, které si v dnešní době na kvalitní nekomerční obsah velmi potrpí. Kromě toho pravidelným vkládáním nových článků zvyšujete z pohledu zákazníků svou odbornost, PR, a tím i značku vaší firmy. Takového budování důvěry ve vaši firmu je dnes téměř nezbytné. 

Zákazníkům zároveň můžete odpovědět na mnohodo dotazů, které by vám jinak psali individuálně, což může být z dlouhodobého hlediska nápor na zákaznickou podporu.

Způsobem a atmosférou, kterou v textech používáte přesvědčujete zákazníky k nákupu, vyvoláváte v nich náladu a chuť si produkt vyzkoušet, koupit.

Možnosti vložení textů

Jsou dvě možnosti, jak text stránky vyplnit:

  1. V administraci v detailu konkrétní položky v poli určeném pro popis. Např. kategorie, článek, aktualita nebo produkt mají svuj detail s polem Dlouhý popis. Jak je to v případě produktu najdete zde.
  2. Pokud stránka detail nemá, např. košík, doprava, účet zákazníka atd., provádí se plnění pomocí Překladů (Obsah / Překlady). Viz. níže.

Formátování textu

Text stránky je možné formátovat pomocí Textového editoru (více zde). U formátování je třeba dbát na to, aby obsah byl správně zobrazený také v mobilu a tabletu, protože váš e-shop je "responzivní". Proto si vše důkladně otestujte.

Z tohoto ohledu je problém s vykreslením tabulek v mobilu a tabletu. Sloupce se totiž zúží a jejich obsah se nepřirozeně natáhne. Proto doporučujeme tabulky spíše nepoužívat.

Do popisu stránky můžete vložit také obrázek, video nebo banner. Ikdyž pro bannery je vhodnější systém, který je pro to přímo určen - více zde.

Když popis stránky neexistuje

Na systémových stránkách jako Košík, Můj účet atd. se v administraci nevyskytuje konkrétní pole s možností úpravy popisu. Přesto však lze popis do stránky vložit pomocí Překladu (více zde).

  1. Zobrazte si na e-shopu stránku, do které chcete vložit text. Např. stránka košíku. Nesmí se jednat o stránku viz. bod 1, předchozí kapitola.
  2. Otevřete její zdrojový kód. To uděláte kliknutím na klávesy CTRL + U. Případně klikněte někam na plochu stránky pravým tlačítkem myši (nesmí to být odkaz) a v menu zvolte "Zobrazit zdrojový kód stránky".
  3. Ve zdrojovém kódu vyhledejte slovo"Translation:". Vyhledávání se provádí pomocí kláves CTRL + F. 
  4. Na obrázku níže vidíte ukázku vyhledaného kódu na stránce Košík.
  5. Zkopírujte značku, která se nachází za textem Translation:. V našem případě to bude page-text-cart.
  6. V administraci přejděte do sekce Obsah / Překlady.
  7. Vytvořte nový překlad dle návodu zde.
  8. Do pole Značka vložte zkopírované page-text-cart a nastavte Způsob úpravy textu na S editorem textu (aby bylo možné text formátovat).
  9. Uložte.
  10. V dalším kroku vyplňte text v překladech a zkontrolujte, zda se vše správně zobrazuje na vašem e-shopu.
Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora