Zahraniční expanze e-shopu

Zajímáte se o e-shopovou platformu Upgates? Pak už jste možná narazili na jednu z jeho hlavních předností, kterou je takzvaná multijazyčnost. O co vlastně jde a jak může internetovému podnikateli pomoct s růstem svého podnikání? 

Co je to multijazyčnost?

Multijazyčnost je specifická funkce, která vám v případě e-shopového řešení umožní spravovat více jazykových verzí svého e-shopu. U Upgates využíváme multijazyčnosti k tomu, abychom vám poskytli platformu, se kterou je možné provozovat skutečně mezinárodní e-shop, a to s co nejmenšími starostmi a náklady. 

Jak mi pomůže v růstu podnikání?

Internetové podnikání má jednu úžasnou vlastnost. Jednou z nich jsou velmi široké možnosti škálování. Zatímco působnost lokální kamenné prodejny můžete rozšiřovat jen velmi pomalu a omezeně, v online prostředí je to jiné. Prostřednictvím rozšíření svého sortimentu, investic do marketingu, nebo napojením vhodných nástrojů, můžete zásah svého e-shopu poměrně snadno zvyšovat. Zvlášť v konkurencí nabitém českém e-commerce to ale má své omezení. Zákazníků zkrátka není nekonečno. 

Další se ale čekají hned za hranicemi. Svůj e-shop totiž můžete přinést do zahraničních zemí snadněji, než si možná myslíte. Zvláště s multijazyčným e-shopem od Upgates. Z jednoho e-shopového rozhraní můžete spravovat více na pohled samostatných e-shopů. To ve výsledku znamená více objednávek, větší obraty a v neposlední řadě i zajímavější marži. 

Spousty užitečných informací o zahraniční expanzi e-shopu včetně průvodce pro internetové podnikání v konkrétních zemích, najdete v naší Akademii

Jak multijazyčnost funguje u Upgates?

Zkráceně nám jde o to, abyste další jazykové verze svých e-shopů mohli provozovat co nejjednodušeji. Různé jazykové mutrace totiž lze v Upgates spravovat z jedné administrace a obvykle také v rámci jedné stránky. Ukážeme si to na příkladu toho nejdůležitějšího – produktu. 

Chcete si na e-shop přidat nový jazyk a nastavit vše potřebné? Postup najdete v našich nápovědách.

Zde vidíte rozdělená pole pro dvě jazykové mutace, tedy například českou a slovenskou. Máte tak plnou kontrolu nad tím, jaké údaje vyplníte pro českou a slovenskou verzi daného produktu. U názvu produktu to však rozhodně nekončí. Stejným způsobem si můžete přizpůsobit vše, co je pro plnohodnotný zahraniční prodej potřebné. Kromě všech důležitých parametrů o produktu jde také o fakturační údaje, dokumenty, systémové emaily, veškerý obsah, nebo například fakturační údaje a nastavení daňových specifik. To vše je v Upgates možné nastavovat pro jednotlivé jazykové mutace zvlášť, avšak stále pod střechou jedné administrace. 

V Upgates najdete několik typů jazyků. V našich nápovědách si můžete přečíst, v čem se odlišují. 

Měny vs. jazyky

Nastavení měn a jazyků může být pro někoho trochu matoucí. Měny a jazyky je ale potřeba rozlišovat ač z pohledu zákazníka mohou působit podobně. Mají totiž formu přepínače v horní části našeho e-shopu. Jazyky ovlivňují zobrazenou jazykovou mutaci e-shopu, zatímco měna nemusí přepínat celý jazyk, ale pouze zobrazovanou měnu. 

Každý jazyk musí mít přiřazenou měnu. Stejně tak ale v sobě jeden jazyk může skrývat více měn. 

Nejlépe to ukáže praktický příklad. 

E-shop prodává v Česku a na Slovensku. Používá tedy dva jazyky a dvě měny. Češtinu s korunami a Slovenštinu s Eury. 

Tento e-shop na to ale může jít jinak. Prodává na Slovensku a v Rakousku. Používá tedy dva jazyky (slovenštinu a němčinu) ale obě mají přiřazenou stejnou měnu. 

A nakonec ještě jedna podoba. E-shop používá jeden jazyk, ale více měn. Pro ilustraci může jít o americký obchod, který prodává v USA a v Kanadě. Používá tedy jeden jazyk (angličtinu) ale dvě měny (americký dolar a kanadský dolar)

V rámci e-shopového systému Upgates jsou měny vždy navázány na jeden jazyk. I v případě, kdy tedy chcete využívat dvě měny, ale jeden jazyk, je potřeba založit další jazykovou mutaci, která však může být naplněna totožným jazykem. 

Jak ze zahraniční expanze vytěžit ještě více? 

E-shopový systém Upgates dává svým klientům k dispozici všechny potřebné nástroje k úspěšné zahraniční expanzi. Potenciál pro svůj byznys ale vždy můžete posunout ještě o kousek dále. 

Svůj multijazyčný e-shop u Upgates totiž můžete vždy propojit s množstvím nástrojů, které vám pomohou odkrýt nový potenciál. Typickým příkladem jsou integrátory, jejichž doménou je především propojení vašeho e-shopu s nejrůznějšími Marketplaces. Prohlédnout si je můžete v našem katalogu doplňků

Multijazyčnost vs. multishop

Občas v našich materiálech můžete narazit také na pojem multishop. O co jde a jak se liší od multijazyčnosti? Už jsme si vysvětlili, že multijazyčnost označuje internetový obchod, který je dostupný ve více jazycích. 

Pojmem multishop pak označujeme systém, kdy z jedné administrace spravujete více na první pohled samostatných obchodů. Ty ne vždy musí být v jiném jazyce. Výhody multishopu naši e-shopeři využívají také k provozu obchodů s podobným zaměřením. Ty fungují na samostatných doménách. V praxi to může vypadat takto:

E-shoper provozuje dva samostatné obchody, které spravuje v jedné administraci. Každý je zaměřen na prodej samostatné značky. 

Jeden produkt tedy zobrazí v e-shopu A a pro e-shop B jej zamítne.

U druhého právě naopak. 

Kdy a jak využít multishop

Logicky se nabízí otázka, kdy si u Upgates založit dva zcela samostatné e-shopy, a kdy využít výhod multishopu. Multishop totiž má svá úskalí. Pokud chcete mít dva e-shopy, které prodávají podobné, nebo příbuzné produkty, může pro vás multishop být zajímavou volbou. Správu svého online podnikání vám totiž tato funkce usnadní. Počítejte také s tím, že především po grafické stránce projekty příliš oddělit nelze. V rámci základního nastavení modulu Designer zkrátka tyto mutace budou sdílet totožnou grafiku, logo a další prvky. 

Pokud se však chystáte ke spuštění dvou zcela odlišných e-shopů s rozdílným sortimentem a potřebou většího oddělení obou online obchodů, sáhněte raději po dvou zcela samostatných účtech u Upgates. 

Podrobný návod, jak nastavit a spustit multishop, najdete v našich nápovědách. 

Kolik to stojí?

Určitě vás také zajímá, na kolik vás tahle unikátní vychytávka, kterou se může pochlubit pouze e-shopový systém Upgates, vlastně vyjde. Tahle odpověď vás možná překvapí, ale multijazyčný e-shop vás nemusí stát nic navíc. Rozšíření portfolia jazyků je základní součástí tarifů v případě, že zvolíte variantu Silver, nebo vyšší. Výsledný tarif bude mít vliv na maximální povolený počet jazyků (od dvou po neomezené množství). 

Bezplatně je jazykové mutace možné provozovat v rámci jedné domény. V praxi to vypadá tak, že bez jakýchkoliv dalších příplatků můžete další jazykovou mutaci spravovat v rámci jedné domény. Bude to vypadat takto: mujeshop.cz/sk.

Spousta e-shoperů však chce své další jazykové mutace provozovat na zcela samostatných doménách. A protože víme, že toto řešení pomáhá v zahraničních zákaznících vzbuzovat větší důvěryhodnost, rozhodli jsme se tomu vyjít vstříc. Proto nabízíme možnost provozu jazykových mutací na samostatných doménách, přičemž tato možnost je zpoplatněna částkou 750 Kč měsíčně za doménu. Za tuto částku se do zahraniční expanze můžete pustit skutečně naplno.

I vy se můžete jednoduše stát součástí rodiny e-shopů Upgates.