Pro koho je vhodná reklama na LinkedIn?

Jakmile přijde řeč na sociální sítě, automaticky si většina z nás vybaví Facebook, či případně Instagram. Přítomnost na těchto platformách je zcela stěžejní. O tom nemůže být pochyb. Prezentace na Facebooku a Instagramu je důležitá především pro podnikatele zaměřené na maloobchod. Přesně zde se totiž s největší pravděpodobností budou nacházet potenciální zákazníci. Na ty pak můžeme zamířit vhodným zacílením prostřednictvím tvorby konkrétních publik. Dost už ale o naprostých základech fungování sociálních sítí. 

Dnes si totiž povíme o platformě, kde fotky z dovolené, ani návody, jak si doma uplést šálu nenajdete. Zaměříme se totiž na sociální síť, která je v současné době druhým domovem pro spousty obchodníků. Na mysli máme samozřejmě LinkedIn. Jak z něj využít maximum a v čem může být přínosný pro vaše internetové podnikání?

Fungování LinkedInu se od dalších sociálních sítích zase tolik neliší. Přidanou hodnotou profesní sociální sítě je však její zaměření na byznys. Také zde ale najdeme dva druhy příspěvků. Většina z nich se šíří organicky. Některým pak můžeme pomoci prostřednictvím placené propagace. Právě o tomto marketingovém kanálu si dnes povíme více. 

LinkedIn pro retailový prodej

Nejprve je potřeba ujasnit si, jaký obsah je vlastně pro LinkedIn vhodný. Můžete namítat, že svou zeď na této profesní sociální sítí projíždí ti sami lidé, kteří se klidně o pár minut později podívají, co je nového na Facebooku. To je pravda. Na každé sociální síti ovšem hledají něco trochu jiného. Zatímco LinkedIn je nástrojem pro budování obchodních vztahů, Facebook nás zajímá především v soukromém životě. Pokud tedy prodáváte boty, skrze Facebook velmi pravděpodobně oslovíte potenciální zákazníky, kteří z ikonicky modré sociální sítě prokliknou do e-shopu a v ideálním případě si pár bot také objednají. 

I když byste na LinkedInu několik párů možná taky prodali, nejde v tomto případě o příliš vhodný marketingový kanál. Na LinkedInu spíše než nové zákazníky najdete zajímavé obchodní spolupráce. Partnery, dodavatele, nové prodejce, zkrátka kanály, které mohou pomoci v rozvoji vašeho obchodu. Tomu je samozřejmě potřeba přizpůsobit také obsah samotných reklam. Nebudete tedy inzerovat hnědé kotníkové boty, ale spíše svou firmu jako celek. 

LinkedIn pro B2B

Zcela jiná situace nastává v případě, kdy se vaše firma pohybuje primárně v B2B segmentu. Pokud jsou vašimi zákazníky firmy, je LinkedIn výborným kanálem nejen k prezentaci firmy, ale také k prodeji výrobků či služeb. Opět si to můžeme ukázat na případě bot. Tentokrát už ale nepůjde o vycházkovou obuv, pohorky, ani gumáky. V modelovém příkladu může firma prodávat pracovní boty a zaměřovat se přitom na zakázky vypisované velkými firmami. Hledá automobilka s 10 tisíci pracovníky dodavatele pracovních bot pro své zaměstnance? Pak je Linkedin tím pravým místem, jak o sobě dát vědět. Abychom neprodávali stále jen boty, můžete si na jejich místo dosadit jakýkoliv produkt určený pro firemní zákazníky, a to včetně nehmotných produktů a služeb. 

Tvorba reklamy

Už tedy víme, co na LinkedIn inzerovat. Teď už stačí pouze zodpovědět otázku, jak na to. Jestli znáte prostředí Správce reklam z Facebooku, budete se na LinkedInu cítit jako doma. Nebudeme se pídit po tom, kdo od koho opisoval, ale prostředí jsou si skutečně velmi podobná a prakticky totožně strukturovaná. Co se trochu liší, je proces přípravy samotné reklamy. LinkedIn totiž nabízí trochu odlišné možnosti. 

Svou pracovní pozici můžete uvést také na Facebooku, ne každý ale tak činí. Jak už jsme si řekli, Facebook je hlavně o soukromém životě. To na LinkedInu představuje uvedení pracovní pozice včetně dosavadních zkušeností, vzdělání, dovedností, a podobě, absolutní nutnost. A všechny tyto údaje můžete na LinkedIn využívat v rámci cílení svých reklam. Můžete tak například cílit na majitele či ředitele velkých firem, ekonomické ředitele, marketingové specialisty, grafiky a podobně. 

Cílení lze dále speficikovat. Můžete tak například zamířit podle demografických údajů, zájmů, oboru činnosti a podobě. Díky tomu lze na LinkedInu filtrovat velmi specifickou cílovou skupinu nejpravděpodobnějších zákazníků. Nalijme si čistého vína, Facebook také nabízí nejrůznější možnosti cílení, jeho masovost Facebooku, tlak na zvyšování soukromí uživatel a mnoho dalších faktorů způsobuje, že cílení na Facebooku zpravidla nelze utáhnout takto těsně a hlavně přesně.

Možná dokonce přesně víte, komu byste reklamu rádi ukazovali. Podobně jako v případě Facebooku, můžete i LinkedInu nahrát seznam kontaktů. Může jít například o nákupčí si ředitele firem, u kterých vidíte obchodní potenciál. Kontaktů musí být více než 300. Menší cílovou skupinu profesní sociální síti nenahrajete.

Podobně jako u Facebooku i reklama na LinkedInu vychází z toho, co je vaším cílem. Může to být zvýšení povědomí o značce, kdy sociální síť klade důraz na maximální dosah, zvýšení návštěvnosti webu, či třeba sběr kontaktů. Na rozdíl od Facebooků, který reklamy, pokud není určeno jinak, reklamy automaticky rozmisťuje do různých formátů, LinkedInu musíte přesně říci, kde se reklama zobrazí. Může jít o sponzorovaný příspěvek na zdi nebo například o reklamu ve formě zprávy, která cílovému publiku dorazí přímo do seznamu konverzací. 

Kolik stojí reklama na LinkedInu? 

Jako každá reklama, i ta na LinkedInu něco stojí. Nutno říci, že inzerce na této specifické sociální síti může být o něco dražší, především v porovnání s Facebookem. Její náklady je však nutno dát do rovnice s úžasným potenciálem ukázat reklamy milimetrově přesně zaměřenému cílovému publiku. Minimální denní rozpočet pro kampaň činí 10 euro. Celkový rozpočet kampaně pak musí být nejméně 310 euro. Studie výkonnosti reklam na LinkedInu dále ukázaly, že za proklik zaplatíte průměrně 7 amerických dolarů (6 EUR). Průměrná cena za tisíc zobrazení pak činí okolo 4,5 dolarů (3,8 EUR).  Konkrétní nastavení cílů a vyhodnocení efektivity je samozřejmě individuální. Obecně se ale dá říci, že LinkedIn nabízí možnosti, jak efektivně rozšířit své podnikání. U B2B firem jde také o velmi zajímavý prodejní kanál.

Další článek
Podceňovaný reklamní kanál? Zkuste inzerci na Twitteru