Zvyšte návštěvnost vašeho e-shopu

Pokud byl váš e-shop spuštěn  teprve nedávno, můžete mít zpočátku málo návštěvníků a pochopitelně také zákazníků. Jelikož provoz e-shopu většinou něco stojí, je potřeba co nejdříve začít prodávat – a k tomu potřebujete cílenou a relevantní návštěvnost. Získání návštěvnosti je o to těžší, že většinou konkurujete zavedeným prodejcům. V tomto článku jsme pro vás připravili seznam zajímavých nápadů, jak získat zákazníky pro vaše online podnikání. Můžete tak rozjet váš e-shop a začít konkurovat velkým a zavedeným firmám. 

Přiveďte nové zákazníky pomocí SEO

Jedním z nejefektivnějších způsobů zvýšení návštěvnosti je SEO. Jde o zkratku anglického výrazu „search engine optimization”, česky „optimalizace pro vyhledávače“. Jde o metodu, která vám pomůže dostat se na přední místa ve vyhledávačích a přivést z nich na svůj e-shop organickou, tedy neplacenou návštěvnost.

Optimalizujte svůj obchod pro správná klíčová slova

SEO je marketingová taktika používaná k tomu, aby se váš elektronický obchod zobrazoval ve výsledcích vyhledávání na různá klíčová slova. Kdykoli tedy někdo zadá do Google či Seznamu hledaný výraz, váš e-shop by se měl zobrazit co nejvýše. Je proto velmi důležité najít správná klíčová slova, která zákazníci používají při hledání vašich produktů. K tomuto účelu můžete použít například nástroj Plánovač klíčových slov od Google.

Základem SEO pro e-shopy je skvělý obsah

Aby vyhledávače mohly indexovat váš e-shop a umístit jej ve výsledcích vyhledávání, musí jim být jasné, o čem jeho obsah vlastně je. Vyhledávače se snaží uživatelům nabízet kvalitní, unikátní obsah s přidanou hodnotou. Pokud máte v e-shopu u jednotlivých produktů jen jednořádkové popisy, často úplně stejné, jako mají vaši konkurenti, na nějaké pozice ve vyhledávání rovnou zapomeňte. Proč by měl vyhledávač nabízet právě váš e-shop, když je jeho obsah stejný nebo dokonce horší než obsah jiných obchodů?

Musíte proto uživatelům poskytnout nejen všechny potřebné informace o vašich produktech, ale také je zaujmout a zapojit: musíte myslet na to, abyste návštěvníky přeměnili na zákazníky.

Popis produktu

Prvním krokem je poskytnutí užitečného, úplného, ale nikoli nudného popisu produktu. Popis musí obsahovat všechny potřebné informace, vhodná klíčová slova a přesvědčivý důvod, proč by si jej návštěvník měl koupit. Snažte se v prvních větách shrnout vlastnosti vašeho produktu a každý popis udělejte čtivý a poutavý. Vaši uživatelé si musí říct: "tohle musím mít!"

Samozřejmě nekopírujte obsah z jiných webových stránek: buďte originální a vytvářejte vždy pro každý produkt jedinečný popis. Ten by měl zároveň obsahovat správně zvolená klíčová slova, podle kterých chcete, aby vás zákazníci našli.

Použijte tag meta description pro zvýšení počtu návštěvníků

Tag meta description je prvek HTML, který poskytuje stručné shrnutí webové stránky. Zobrazuje se jako popis webu na stránce s výsledky vyhledávání (SERP) a má uživateli poskytnout představu o obsahu stránky a o tom, jak souvisí s jeho vyhledávacím dotazem. Díky tomu, že jde o první informaci o vašem e-shopu, kterou uživatel ve vyhledávání uvidí, poskytuje obrovskou příležitost uživatele přesvědčit, že právě váš e-shop je to, co hledal. Description by měl proto zaujmout na první pohled a zároveň obsahovat klíčové slovo, které uživatel hledal. Pokud se vám podaří napsat poutavé description pro každý z vašich produktů, získáte skutečně mocnou zbraň, která může zvýšit míru prokliku a tím i počet návštěvníků o desítky procent.

Získejte pozitivní recenze

Před nákupem na e-shopu většina uživatelů hledá recenze produktu: recenze jsou proto pro získání zákazníků naprosto klíčové. Umožněte proto zákazníkům psát recenze na váš e-shop. Kupující se rádi podělí o své zkušenosti s produktem a uživatelé si je předtím rádi přečtou. Recenze navíc vytvářejí jedinečný obsah a pomáhají zvýšit vaší pozici ve výsledcích organického vyhledávání. Nezávislé recenze můžete získávat i prostřednictvím profilu na bezplatné službě „Moje firma na Google“, popřípadě velmi kvalitní recenze produktů provádí/píše srovnávač cen Modio.cz a Homago.cz (například ZDE), pokud pak chcete dát svým zákazníkům vědět, že jsem byli součástí takového srovnání, můžete si dát do patičky "odznak kvality", jak udělal web Promrnousky.cz viz obrázek. 

Založte si k e-shopu blog 

Díky blogu získáte obrovské množství obsahu, do kterého můžete umístit svá další klíčová slova, která se vám nevešla do popisu produktů.

  • Pište originální články o svých produktech a všech souvisejících tématech.
  • U každého příspěvku zvolte klíčové slovo, které by uživatelé mohli vyhledávat v Googlu a na jeho základě vybudujte článek.
  • U každého příspěvku se zaměřte na 1-2 klíčová slova.
  • Použijte klíčová slova v nadpisu příspěvku na blogu a opakujte je v celém příspěvku: dbejte na to, abyste klíčová slova používali přirozeně a bez nadbytečného množství.
  • Články doplňte vhodnými souvisejícími obrázky. Při jejich popisu používejte alt tagy, do kterých umístěte text se souvisejícími klíčovými slovy.

Využijte sílu e-mail marketingu 

Asi nikoho nepřekvapí, že rozesílání zajímavého e-mailového newsletteru je jednou z nejúčinnějších metod, jak zvýšit návštěvnost vašeho internetového obchodu. Proto již od začátku provozu vašeho e-shopu do něj umístěte formulář, který umožní návštěvníkům přihlásit se k odběru.

Poté můžete spustit e-mailové kampaně zaměřené na nové zákazníky, kteří u vás ještě nikdy nenakoupili, na stávající zákazníky, kteří u vás v minulosti nakoupili, a dokonce i na ztracené zákazníky, kteří někdy v průběhu nákupu opustili košík.

Seznam e-mailů můžete segmentovat a vytvořit personalizované marketingové kampaně zaměřené na potřeby jednotlivých uživatelů. Můžete například povzbudit nové návštěvníky, aby se zaregistrovali do vašeho seznamu, zacílit na stávající zákazníky personalizovanou propagační kampaní a dokonce i na opuštěné zákazníky, aby dokončili své transakce.

Přitáhněte pozornost potenciálních zákazníků

Kromě toho, že poskytujete skvělý obsah a kvalitní produkty za odpovídající ceny, musí být vaše stránky na první pohled atraktivní, aby zaujaly uživatele. Vhodné je použít profesionální šablonu se skvělým a použitelným designem. Rozhodně nezapomínejte na uživatele z mobilních telefonů, kterých je stále více. Nabídněte jim kvalitní zážitek z návštěvy vašeho e-shopu: použijte responzivní zobrazení, které umožní zákazníkům bez problému procházet váš eshop na všech typech zařízení: počítačích, tabletech i chytrých telefonech. Responzivní zobrazení přizpůsobí velikost e-shopu jakékoli velikosti displeje, takže bude vždy čitelný.

V jednoduchém designu je síla

Přestože je grafika webu důležitá, zákazníci nepřicházejí pro to, aby si ji prohlíželi. Chtějí váš e-shop snadno procházet,  rychle najít požadované produkty a bez problémů je objednávat. Je proto zároveň důležité, aby design byl čistý a jednoduchý. Zvýrazněte všechny důležité informace a akční tlačítka (přidat do košíku, přidat na seznam přání atd.) a poskytněte zákazníkům podrobné informace o způsobech platby, dopravě a obchodních podmínkách.

Posílejte push oznámení, abyste přivedli návštěvníky zpět

Dalším efektivním způsobem, jak přimět lidi, aby navštívili váš e-shop, je zasílání push oznámení. Jedná se o zprávy, na které lze kliknout a které se zobrazí na počítači nebo mobilním telefonu uživatele.

Můžete je použít k oznámení či připomenutí výprodejů či slev, zaslání kupónů, nebo k informování o novém produktu. Push oznámení mají ještě vyšší míru otevření než e-maily, takže máte větší šanci, že se lidé do vašeho internetového obchodu vrátí.

Investujte do PPC reklamy

Jedním z nejrychlejších způsobů, jak přivést návštěvnost na svůj e-shop, je zaplatit za ni. Naštěstí i ti, kteří mají omezený rozpočet, si mohou dovolit zaplatit za PPC reklamu pomocí Google Ads či Seznam Sklik.

PPC je reklamní metoda placená za kliknutí, jejímž cílem je přilákat na váš web více lidí. Znamená to, že za reklamu musíte zaplatit pouze tehdy, když na ni někdo klikne. Tuto reklamní strategii můžete využít několika způsoby:

  • Zobrazení reklamy vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání Google či Seznam
  • Zobrazovat textové nebo bannerové reklamy v Gmailu, na webových stránkách nebo v aplikacích.
  • Zobrazovat videoreklamy na YouTube a cílit na své publikum na základě jeho zájmů nebo demografických údajů včetně věku a polohy.
  • Zobrazovat PPC reklamy na sociálních sítích, jako je Facebook či Instagram.

Přestože jde o velmi rychlou metodu, která okamžitě začne přivádět návštěvníky, je zde nutná opatrnost a velmi pečlivé nastavení reklamy, abyste za kliknutí nezaplatili více než vyděláte prodejem zboží.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEO, PPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Další článek
Co je to linkbuilding?