Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Potřebujete produkt vyřadit z prodeje? Nemažte ho! Jeho URL adresu ani není třeba přesměrovávat na jinou. Produkt ponechejte v nabídce, ale archivujte ho. Výhodou archivace je, že i po odstranění produktu z prodeje o něm zákazníci zjistí potřebné informace. Místo dostupnosti se zákazníkům zobrazí informace, že produkt již není v nabídce. 

Upozornění! Funkce nemá vliv na limit počtu produktů ve vámi zakoupené variantě pronájmu. Archivované produkty jsou stále vedeny na e-shopu a proto se započítávají do tohoto celkového počtu.

Zobrazení produktu

Kde se produkt zobrazí?

  • Ve výsledcích veřejných vyhledávačů jako google.com nebo seznam.cz.
  • Po zadání konkrétní URL adresy detailu produktu do prohlížeče.

Kde se produkt nezobrazí?

  • Ve výsledcích fulltextového vyhledávání na e-shopu.
  • V seznamech produktů.

Zobrazení na e-shopu

Přidání produktu do archivace

Indexace produktů pro fulltextové vyhledávání probíhá každou celou hodinu a každý den o půlnoci. Může se tedy stát, že produkt archivujete a ještě je možné jej nějakou dobu vyhledat. Nebo naopak při zrušení archivace se začne zobrazovat ve vyhledávání až během hodiny.

Manuálně

  1. V menu administrace zvolte sekci Produkty / Seznam produktů.
  2. Vyberte produkt, u kterého chcete archivaci nastavit.
  3. Ujistěte se, že jste v záložce Popis.
  4. Přejděte do oddílu Rozšířené.
  5. Zaškrtněte pole Archivovat.
  6. Uložte.

Hromadně

Archivace každého produktu zvlášť může být časově náročná. Hromadné úpravy produktů vám umožní rychle archivovat větší množství položek a přiřadit k nim i náhradní produkt. Více zde.

Automaticky

Kromě manuálního přidání můžete využít funkci automatické archivace produktů po vyprodání. Více zde.

Náhradní produkt

Archivaci produktu lze následně rozšířit o přiřazení náhradního produktu, který se zobrazuje místo tlačítka Do košíku.

V rámci podpory prodeje je vhodné u archivních produktů nastavit jejich alternativu. Zákazník, který zjistí, že se jeho požadovaný produkt již neprodává tak získá možnost se snadno prokliknout na např. novější model produktu. Cílem je tak udržet zákazníka.

Aby bylo možné nastavit u konkrétního produktu náhradu, musí být tento produkt nastavený jako archivní. Více zde.

Postup v administraci

  1. Aby bylo možné nastavit u konkrétního produktu náhradu, musí být tento produkt nastavený jako archivní. Více zde.
  2. Následně můžete vybrat Náhradní produkt zatržením pole.
  3. Otřevře se okno s nabídkou produktů.
  4. Klikněte na tlačítko "Přidat".

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna