Hlídací pes
Pokud nějaký produkt nebo jeho varianta aktuálně nejsou skladem, zákazník může prostřednictvím služby Hlídací pes požádat o upozornění, až skladem bude.
Na e-shopu se u dostupnosti typu Není skladem zobrazí odkaz Sledovat dostupnost. Po kliknutí na něj se otevře vyskakovací okno s polem pro zadání emailové adresy zákazníka, na kterou bude po naskladnění položky posláno upozornění.
Typ dostupnosti v administraci e-shopu
Zobrazení na e-shopu
Proces hlídacího psa
Jakmile je emailová adresa uložená, založí se hlídání dostupnosti. Najdete jej v administraci v sekci Marketing / Hlídací pes.
Odesílání emailů hlídacího psa se automaticky zpracovává každých 30 minut. Produkt musí být ve stavu skladem ve chvíli, kdy dojde ke zpracování emailů. Zákazníkovi se poté odešle systémový email s názvem Hlídací pes. Více zde.
Pokud dojde např. omylem k nastavení dostupnosti produktu na skladem a poté zpět na není skladem mimo dobu pravidelného zpracování hlídacího psa, pak se neodešlou automatické emaily z hlídacího psa.
Hlídací pes neobsahuje zákaznické údaje
Tato situace nastane, pokud si hlídacího psa založí zákazník, který na e-shopu dosud nenakupoval. A tudíž dosud nezadal své osobní údaje, kromě emailové adresy nutné pro založení hlídacího psa.
Aktivace hlídacího psa
Ve výchozím nastavení je funkce aktivní. Pro deaktivaci slouží následující postup.
- V menu administrace zvolte sekci Marketing / Hlídací pes.
- Přejděte do oddílu Nastavení.
- Zaškrtněte / odškrtněte pole Aktivní.
- Provedené změny Uložte.
V případě deaktivace se již založení hlídací psi v administraci ponechají pro jejich vyřízení.
Smazání hlídacího psa
Po archivaci produktu (více zde) nelze v administraci e-shopu ručně smazat aktivní hlídací psy daného produktu.
Je ale možné nastavit automatické smazání hlídacího psa společně s odesláním zvoleného systémového emailu. Po nastavení systémového emailu v poli Email po archivaci produktu systém pravidelně kontroluje archivované produkty. Pokud existuje hlídací pes pro archivovaný produkt, dojde ke smazání tohoto psa a odeslání systémového emailu. Tímto způsobem systém zpracuje také dříve archivované produkty.
Postup v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Marketing / Hlídací pes.
- Přejděte do oddílu Nastavení.
- V otevíracím menu Email po archivaci produktu si zvolte potřebný systémový email.
- Provedené změny uložte.