Logo je identifikátor vaší společnosti nebo obchodní značky. Ideálně by mělo charakterizovat a odlišovat vaše podnikání od konkurence. Logo můžete mít pro různé jazykové mutace odlišné. 

Základní logo e-shopu

  • Obrázkové logo se použije také v modulu Designer. Tzn., že se zobrazí v grafice e-shopu. Více zde.
  • Textové logo se zobrazí pouze v grafice e-shopu. Není možné ho vložit do dokumentů, systémového podpisu atd. Proto doporučujeme používat především obrázková loga. 

Pokud nemáte zadané obrázkové ani textové logo, zobrazí se název e-shopu v textového podobě.

Kde se logo zobrazí?

  • Dokumenty - Je přednastaveno ve výchozích dokumentech. V dynamických zástupcích najdete značku {$logo}. Více zde.
  • Systémový email - V dynamických zástupcích najdete značku {$logo}. Více zde.
  • Grafika e-shopu - Přenáší se do modulu Designer a je ve výchozím stavu zobrazeno v grafice e-shopu. Více zde.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Základní / Nastavení obchodu.
  2. V oddílu Logo a favicon vyplňte požadované údaje.
  3. Uložte změny.

Svg formát

Při vkládání loga ve formátu .svg vám systém nabídne možnost vložit také alternativní logo ve formátu .png. Tento náhradní formát se vkládá pro případ použití loga v emailových zprávách (některé emailové služby totiž neumí formát .svg zpracovat). I přes tento zádrhel rozhodně doporučujeme loga ve formátu .svg používat vzhledem k jejich rychlému načítání a především vektorovému formátu. Ten umožňuje obrázek elasticky zvětšovat a zmenšovat, aniž by tím došlo ke ztrátě kvality.

Logo do grafiky

V modulu Designer je možné nahradit základní logo takovým, které bude lépe sedět do grafiky e-shopu. Více zde.

Vytvoření grafiky loga

Pokud ještě nemáte logo pro svůj e-shop:

  • můžete ho poptat u některé z agentur na Marketplace,
  • můžete si ho vytvořit sami pomocí některé z online služeb jako je např. Canva,
  • můžete použít logo textové.

Favicon

Favicon je malá ikonka, která se zobrazuje v záložce prohlížeče a slouží k rychlému přehledu v otevřených nebo oblíbených záložkách prohlížeče. Tato ikonka má velikost 16 x 16px a obvykle zobrazuje zjednodušenou verzi loga. Doporučujeme tedy mít favicon velmi jednoduchý a dobře identifikovatelný, aby při takovém zmenšení byl dobře rozpoznatelný.

Nahrajte ze svého počítače obrázek ideálně čtvercový ve formátu .png s průhledným pozadím o libovolných rozměrech. Systém jej následně automaticky zmenší na požadované velikosti a uloží do formátu .ico, ve které se zobrazí zákazníkům.

Formát .ico obsahuje širokou řadu dalších velikostí, které jsou vhodné pro nejrůznější typy prohlížečů. Např. icony v mobilních prohlížečích mají větší rozměry než uvedených 16 x 16px. Favicon lze v UPgates generovat pouze z formátů typu .png, .jpg a .gif. Ostatní jsou nepodporované.

Postup nastavení favicon

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Základní / Nastavení obchodu.
  2. V oddílu Logo a favicon klikněte na Faviconu.
  3. Nahrajte a vložte obrázek pomocí správce souborů.
  4. Uložte.

Často se ptáte

Logo se zobrazuje malé. Čím to je?

Logo je omezeno výškou podle toho, jakou hlavičku si v modulu Designer vyberete. Zkuste si nahrát logo v co možná největším formátu a ořezané bez prázdných okrajů. Ideálně ve formátu SVG (bez komprimace a zkreslení) nebo PNG, který umožňuje průhledné (transparentní) pozadí.

Logo se nezobrazuje s průhledným pozadím

Logo je možné vložit na e-shop i bez požadí. Je třeba jej v takové podobě mít. Někdy se však stává, že je logo s transparentním pozadím, ale bylo špatně uložené ve starším grafickém editoru. V takovém případě jej stačí přeuložit (např. ve Photoshopu nebo jiném online editoru) a znovu nahrát do systému.

Proč se nastavení loga zobrazuje jak v nastavení obchodu tak v modulu Designer?

Toto nastavení umožňuje mít rozdílná loga v rámci dokumentů, emailů a v grafice e-shopu. Logo v dokumentech a emailech vyžaduje přizpůsobení na bílé pozadí. Logo v grafice e-shopu však může být navrženo pro tmavé nebo jinak barevné pozadí. 

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna