Filtry a filtrační stránky

Pro lepší orientaci v seznamu produktů slouží zákazníkům filtrování mezi produkty.

Na e-shopu lze filtry zobrazit buď horizontálně (nad seznamem produktů) nebo vertikálně (v levém sloupci e-shopu). Záleží na výběru rozložení "seznamu produktů" v modulu Designer. Více zde.

Kdy se filtr zobrazí?

Aby bylo možné pomocí konkrétního parametru filtrovat, musí být splněny následující podmínky: 

  1. Produkt musí obsahovat daný Parametr v seznamu parametrů, variant nebo konfigurací.
  2. V kategorii musí být minimálně jeden produkt v seznamu produktů.
  3. Hodnota parametru nesmí být vyloučena z filtrace. Vztahuje se pouze na hodnoty parametry produktů. Nevztahuje se na varianty, konfigurace, atd..

U výpisu filtrů nelze uživatelsky změnit, které z nich budou standardně rozbalené. Přednastavené jsou Typ, Cena a Výrobce.

Výrobci se zpřístupňují ve filtrech podle produktů přiřazených do této kategorie. Je tedy potřeba mít přiřazené produkty a u nich vyplněné výrobce, aby pomocí nich bylo možné filtrovat.

Vypnout / zapnout na celém e-shopu

Filtr je možné globálně aktivovat / deaktivovat ve všech kategoriích na e-shopu.

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Produkty / Filtry a řazení.
  2. Zaškrtněte filtry, které chcete vypnout / zapnout.
  3. Pod tabulkou zvolte hromadnou úpravu označit jako aktivní / neaktivní ve filtrech.

  4. Potvrďte tlačítkem Odeslat.

Vypnout / zapnout v konkrétní kategorii

  1. V menu administrace zvolte sekci Kategorie / Seznam kategorií.
  2. Klikněte na kategorii, ve které chcete vypnout / zapnout filtr.
  3. Přejděte do oddílu Filtry, kde proveďte nastavení.
  4. Odškrtněte / zaškrtněte zobrazení konkrétních filtrů.

Po založení nové kategorie jsou všechny možnosti filtrování automaticky aktivní. Pokud chcete některou hodnotu z daného filtru odstranit, stačí ji v nabídce odškrtnout.

Možnost zobrazit také nepoužité filtry zobrazí kompletní seznam všech filtrů včetně těch, které se v daném seznamu produktů neukazují, protože nejsou obsaženy u žádného produktu.

Nastavení počtu zobrazených hodnot

U jednotlivých parametrů pro filtry lze nastavit, kolik se bude u daného filtru zobrazovat hodnot na stránkách e-shopu. Zbývající hodnoty budou skryté pod tlačítkem více. Takto si můžete přizpůsobit zobrazení v případě, že máte ve filtrech velké množství parametrů a jejich hodnot.

Tato funkce je dostupná od grafických šablon verze 4.0 (více zde).

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Produkty / Filtry a řazení.
  2. V oddílu Parametry zadejte u konkrétního parametru ve sloupci Zobrazit viditelné počet hodnot, které budou ihned zobrazené.
  3. Uložte.

Zákazníkům se na e-shopu zobrazí u parametru Barva ihned 5 hodnot. Ostatní hodnoty si mohou rozkliknout pomocí tlačítka více, umístěného pod zobrazenými hodnotami.

Možnosti hromadných úprav filtrů

Filtry lze globálně měnit tak, že vyberete konkrétní položky a hromadně je upravíte dle postupu zde.

  • Označit jako aktivní ve filtrech - Hromadně označí položku ve filtrech produktů u všech kategorií jako aktivní.
  • Označit jako nektivní ve filtrech - Hromadně označí položku ve filtrech produktů u všech kategorií jako neaktivní.
  • Označit jako indexovat - Hromadně povolí u všech kategorií možnost indexovat filtrační stránku vyhledávacími roboty.
  • Označit jako neindexovat - Hromadně zakáže u všech kategorií možnost indexovat filtrační stránku vyhledávacími roboty.

Editace jednotlivých filtrů

Filtry se tvoří na základě toho, jaké parametry, výrobce, štítky a benefity mají jednotlivé produkty, které jsou filtrovány. Přidávat, upravovat a měnit pořadí můžete běžným způsobem v jejich nastaveních.

Kategorie filtrů

Zákazník má možnost filtrovat podle následujících parametrů:

  • Typ - filtrování v seznamu produktů podle štítků (více zde); zda jsou skladem (více zde); zda mají dárek (více zde).
  • Cena - filtrování v seznamu produktů podle minimální a maximální ceny (více zde).
  • Výrobce - filtrování v seznamu produktů podle výrobce (více zde).
  • Benefity - filtrování v seznamu produktů podle benefitu (více zde).
  • Parametry - filtrování v seznamu produktů podle parametrů a jejich hodnot (více zde).

Možnosti zobrazení filtrů

Vhodně řešený filtr zákazníkovi ušetří čas probíráním se seznamem produktů, které nesplňují jeho požadavky. Způsob, jakým se bude filtr zobrazovat definujete přímo v nastavení daného parametru. Více zde.

Zaškrtávací pole - Pevně dané pro kategorie filtrů Typ, Výrobce, Benefity. Volitelné pro Parametry.

Obrázek - Volitelné pro Parametry.

PosuvníkPevně dané pro kategorii filtrů Cena. Volitelné pro Parametry.

Počet položek a dynamické filtrování

U jednotlivých filtrů typu zaškrtávací pole se zobrazuje počet položek, obsahujících daný parametr. Tato funkce je dostupná od grafických šablon verze 4.0 (více zde).

Výběrem hodnot ve filtru dochází k dynamickému filtrování položek. Tímto se automaticky provedou následující úpravy v daném filtru:

  • Zrušení hodnot, které již nejsou dostupné v aktuálně vyfiltrovaných položkách. Tyto hodnoty budou přeskrtnuté.
  • U zbývajících hodnot se zobrazí počet položek, které se po zaškrtnutí přidají do seznamu vyfiltrovaných položek. Např. (+2).

Tato funkce je dostupná od grafických šablon verze 4.0 (více zde).

Rozložení filtrů

Filtry je možné zobrazovat buď na levé straně e-shopu ve sloupci (vertikálně) nebo v hlavní obsahové části nad seznam produktů (horizontálně). Změnit jeho zobrazování z vertikálního na horizontální můžete v modulu Designer následujícím způsobem.

Pro univerzální návod, jak měnit rozložení komponent a stránky přejděte do nápovědy zde.

Postup v administraci 

  1. V menu Designera zvolte Rozšířené / Seznam produktů.
  2. Zvolte oddíl Obsahová část a klikněte na Rozložení.  
  3. Vyberte z nabídky rozložení, které obsahuje vzhled filtru, který vám vyhovuje.

 

Vzhled horizontálního filtru

Pokud si na základě předchozího postupu zvolíte filtr horizontální, máte možnost výběr ještě dospecifikovat. Konkrétní nabídku možností najdete v oddílu Filtry.

Filtrační stránky (parametrické)

Filtry po jejich aplikaci na kategorii automaticky generují takzvané filtrační (parametrické) stránky. Rozšiřují se tak přirozené výsledky vyhledávání o klíčová slova obsahující různé složeniny hlavního klíčového slova, které je obsaženo v názvu kategorie. Filtrační stránky jsou generované, je to vlastně kategorie s vyfiltrovanými produkty. 

Nastavení filtrační stránky

Následujícím způsobem můžete změnit alternativní texty a názvy pro jednotlivé filtrační stránky.    

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Kategorie / Seznam kategorií.
  2. V menu kategorií vybrte kategorii, ve které chcete nastavit filtrační stránky.
  3. Přejděte do oddílu Filtry.
  4. Vyberte záložku kategorie filtrů (Typy, Parametry, Výrobci nebo Benefity).
  5. Klikněte na ikonku tužky v seznamu filtrů.
  6. Ve vyskakovacím okně proveďte nastavení filtrační stránky.
  7. Provedené změny uložte.

Manuální vyplnění filtrační stránky

Ruční zadání vám umožňuje vyplnit následující údaje. Přepisuje automatické vyplnění - viz. níže.

  • Nadpis
  • Text
  • SEO titulek
  • META popisek <description>
  • Aktivace indexace - Informace, zdali se stránka indexuje. Vychází z globálního nastavení filtrů. Viz. níže.

Automatické vyplnění filtrační stránky

Pokud pole nevyplníte manuálně, systém hodnotu vygeneruje automaticky dle následujících algoritmů.

  • Nadpis = Nadpis z rodičovské stránky - Název parametru - Název hodnoty parametru
  • Titulek = Titulek z rodičovské stránky - Název parametru - Název hodnoty parametru
  • Meta descriptionNázev parametru - Název hodnoty parametru. Description z rodičovské stránky.
  • Text stránky = Text z rodičovské stránky

Indexace

Filtrační stránky mají vlastní URL adresu, která je systémově generována z názvu filtru. Je tedy možné na ni poslat zákazníkům odkaz nebo na ni přesměrovat reklamní bannery. Tuto URL adresu nelze ručně změnit.

Filtrační stránky se automaticky zakládají a zároveň indexují. Zakázat zakládání možné není, pouze jejich indexace. 

Vyberte položky a hromadně je upravte dle univerzální nápovědy zde.

Zobrazení filtrační stránky

Odkazy na e-shopu

  • V seznamu parametrů v detailu produktu.
  • V informaci o výrobci v detailu produktu. Pokud u výrobce není vygenerována filtrační stránka, odkaz vede na stránku výrobce.
  • V mapě stránek, kterou zobrazíte po kliknutí na odkaz v patičce e-shopu. Více zde.
  • V sitemap.xml generované systémem. Více zde.

Náhled z administrace

Každou filtrační stránku můžete zobrazit a zkontrolovat kliknutím na ikonku . Ikona se zobrazí po najetí na konkrétní řádek.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora