Google Tag Manager
V administraci e-shopu lze aktivovat Google Tag Manager zadáním čísla (ID) pro měření.
Naše systémová implementace GTM obsahuje také dataLayer. Do něj si lze přidat vlastní parametry přes sekci Vlastní konverzní kódy (více zde). Je ale potřeba se ujistit, že tyto dodatečné proměnné nezpůsobí kolizi a nefunkčnost stávajících systémových proměnných a funkčnosti v dataLayeru.
Do dataLayeru posíláme následující data:
- Zobrazení detailu produktu.
- Přidání/odebrání produktu do/z košíku.
- Dokončení objednávky (Purchase).
Postup v administraci
- V administraci e-shopu zvolte sekci Doplňky / Google.
- Přejděte do oddílu Google Tag Manager.
- Do pole Číslo pro měření vložte své číslo (ID) pro měření (ve tvaru GTM-XXXX). Pro každou jazykovou mutaci e-shopu je možné vložit jiné číslo pro měření.
- Provedené změny uložte.
Při použití Google Tag Manager (GTM) a zároveň Global site tag (GST) je potřeba dbát na správné nastavení obou služeb ve vašem uživatelském účtu Google. Jinak by mohlo docházet k chybnému zpracování dat v systémech Googlu - duplikaci konverzí, používání nesprávných částek apod.
Základní nastavení GA4 popisujeme v našem článku.
Pozor! při implementaci vlastních scriptů, může dojít ke kolizi se systémovými scripty, která může zapříčinit nefunkčnost různých sekcí, anebo funkcí, jako je například dokončení objednávky.
Řešení problémů s Google Tag Managerem
V případě problémů s Google Tag Managerem je možné využít rozšíření Google Tag Assistant. Toto rozšíření je dostupné pro internetový prohlížeč Google Chrome.
Tag Assistant zkontroluje konverzní kódy Google, které jsou vložené na stránce. U problému zobrazí Tag Assistant podrobnosti o jeho výskytu. Tyto informace usnadňují následnou opravu nefunkčního konverzního kódu.