Přehledně: jak fungují naše doplňky a kdy odesílají data?

Bezpečnost a soukromí se pomalu ale jistě stává jednou z nejdůležitějších hodnot v online prostředí. Četné bezpečnostní skandály, které se v průběhu let vynořily, nás o tom ostatně přesvědčují. Proto my v Upgates nebereme nakládání s osobními daty na lehkou váhu. Víme totiž, že data o vašich objednávkách, produktech a zákaznících jsou to nejcennější, co máte. A proto děláme všechno pro to, aby zůstala v bezpečí. 

Aby jste váš e-shop spravovali skutečně efektivně, neobejdete se bez nejrůznějších nástrojů třetích stran. Ty mohou například řídit vaše skladové hospodářství, pomoci se zákaznickou podporou, odesílat data o zásilkách dopravců nebo analyzovat svůj obchod. Všechny tyto nástroje vám mohou pomoci spravovat svůj internetový obchod lépe. Je ale potřeba si uvědomit, že prakticky každý takový nástroj potřebuje ke svému fungování data o e-shopu. 

Nikdy proto neuškodí udělat si malou revizi, abyste se ujistili, že externí nástroje od vás stahují jen to, co potřebují a jeho rozsah koresponduje s funkčností doplňku. Abychom vám v tom udělali trochu jasněji, pojďme si zopakovat, jak doplňky u Upgates fungují a jaké možnosti jejich aktivace existují. 

V galerii doplňků Upgates v současné době najdete dva druhy nástrojů. Jde o takzvané doplňky na aktivaci a doplňky, které partneři integrovali po vlastní ose. 

Doplňky na aktivaci: 

V současnosti se snažíme maximum externích nástrojů přesunout na tento typ propojení. Tato cesta je totiž pro e-shopery jednodušší a také bezpečnější. Aktivace totiž probíhá jedním klikem. Doplňky na aktivaci poznáte podle dlaždice s tlačítkem “aktivovat” a jedná se o doplňky, které vznikly v úzké spolupráci s našimi vývojáři a tím pádem se za jejich funkčnosti můžeme postavit. 

Od vývojářů externích nástrojů vždy žádáme podrobný popis toho, jaká data, v jakém rozsahu a s jakou četností od našich e-shopů poskytují. Pokud tyto požadavky vyhodnotíme jako oprávněné, udělíme partnerům příslušné přístupy. Doplňky tedy nezískají přístup k datům, která ke správnému fungování jejich nástroje nepotřebují.

Po deaktivaci doplňku se veškeré vytvořené přístupy smažou. Toto platí jak o doplňcích, které ke svému fungování využívají API, tak XML feedy. 

k čemu služna bude přistupovat

Doplňky integrované po vlastní ose:

Ač bychom do toho stavu jednoho dne rádi dospěli, ne všechny doplňky je v současné době možné aktivovat automaticky. Vzhledem k tomu, že jako jedna z mála e-shopových platforem dáváme k dispozici své API přístupy, dokumentaci k vlastním konverzním kódům a specifikaci XML feedů, je možné nejrůznější služby a nástroje na náš systém napojovat bez naši součinnosti. To oceníte například v případě, kdy využíváte účetní systém, který s Upgates dosud není oficiálně propojený. Můžete si tedy napojení vytvořit po vlastní ose.

Stejně tak je některé doplňky v naší administraci stále nutné aktivovat “ručně”. V takovém případě vás partnerský doplněk vyzve k tomu, abyste si v administraci Upgates vytvořili příslušné API přístupy, aktivovali XML feed nebo vložili konverzní kód. Zvlášť u API přístupů můžete ovlivnit, do jakých částí svého e-shopu dáte službě přístup. Pokud doplněk pracuje jen s produkty, není důvod udělovat přístup ke stahování zákazníků. 

Jakmile se službou přestanete spolupracovat, přístupy si opět smažte. To samé platí také pro XML feedy a scripty. 

Zrevidovat uživatele

Akce u doplňků

Jak jste si nejspíše všimli, doplňky mají v administraci různá tlačítka. Pojďme si tedy vysvětlit, co vlastně znamenají. 

Aktivovat: jak už jsme si vysvětlili v sekci o několik odstavců výše, výzvu aktivovat najdete u doplňků, které se aktivují automatizovaně a byly vytvořeny v součinnosti s Upgates. Ručíme tedy za to, jaká data a s jakou četností nástroje vyžadují a zpracovávají. 

Přídat: doplňky s funkční integrací, které vyžaduj ruční propojení například vytvořením API přístupu, vložením scritpu nebo založením nového exportu. Zde od provozovatele nástroje získáte instrukce, jak daný doplňek správně napojit. Upgates za tento typ doplňků neručí. 

Více: akci "víceů najdete u doplňků jejichž napojení je potřeba komunikovat individuálně s vývojáři. Většinou jde o sofistikovanější propojení, které vyžaduje některá řešení na míru danému e-shopu. Tento typ propojení je často placený. 

Opatrnost je na místě

My osobně jsme se v Upgates ještě nesetkali s případem, kdy by externí partner hodlal zneužít data našich e-shoperů. Stát se to ale může. Proto je opatrnost rozhodně na místě. Bezpečnost ostatně nepodceňujeme ani my. Systém průběžně optimalizujeme a vylepšujeme tak, aby byla vaše data v bezpečí. 

Další článek
Heureka hlásí až 90 % úspěšnost XML feedů Upgates při párování produktů