Google Chrome letos končí s podporou cookies třetích stran. Co to znamená a jak se na to připravit?

S cookies, malými datovými soubory se na internetu pravidelně setkává každý z nás. Jejich prostřednictvím dokáží marketingové nástroje lépe cílit reklamy potenciálním zákazníkům, analyzovat jejich chování, nebo například zajistit plnou funkčnost webu. V roce 2024 ale cookies čeká výrazná změna. Lépe řečeno spíše jejich částečný konec. 

Google totiž avizuje, že v průběhu letošního roku ukončí ve svém prohlížeči (který je nejpoužívanější na světě) podporu cookies třetích stran. Ve světě internetových prohlížečů vlastně nejde o nic nového. Naopak podobnou politiku v oblasti ochrany svých uživatelů už nějakou dobu využívá Safari na zařízeních od Applu, stejně jako konkurenční prohlížeče Mozilla a Edge. Google do poslední chvíle s tímto zásadním krokem otálel. Každá podobná změna v oblasti nakládání s cookies soubory je spojená s obavami nad ztrátou cenných dat na základě nichž reklamní nástroje personalizují reklamy. Jak tomu co nejvíce zabránit?

Jak se na konec podpory cookies třetích stran u Googlu připravuje Upgates? 

  • Podle Googlu pomohou ztrátu dat kompenzovat dvě opatření. Tím prvním jsou dva nové souhlasy, které rozšíří stávající atributy cookies souhlasů. Tento upgrade cookies lišty do systému Upgates včas implementujeme
  • Druhou cestou, jak si cenná data zajistit, nabízí takzvané rozšířené konverze. Ty už dnes jsou součástí integrace Google Ads do Upgates. Aktuálně tato funkce prochází na základě podkladů od Googlu auditem, abychom měli jistotu, že je plně připravena na konec cookies třetích stran.
  • Třetí cesta doporučená společností Google spočívá v “krmení” reklamních systémů vlastními daty. Nahrajte do Google Ads a dalších nástrojů data o dosavadních zákaznících. Reklamní systém bude na základě těchto údajů schopen lépe vyhledávat nové potenciální zákazníky.

Aktivace rozšířených konverzí

Jak na aktivaci rozšířených konverzí v rámci Google Ads a administraci Upgates, se dozvíte v tomto článku

Jak Google Ads nahrát vlastní publika?

Nahráním seznamu vlastních zákazníků do Google Ads Vás provede přímo nápověda Googlu

Další článek
Trendy, které budou ovlivňovat e-commerce v roce 2024