Nejen Pokémon GO a IKEA. Rozšířenou realitu může mít i váš e-shop

Technologie rozšířené reality (AR) o sobě dala poprvé pořádně vědět v roce 2016, kdy se svět zbláznil do hry Pokémon GO. Od té doby však rozšířená realita mnohokrát prokázala, že nejde jen o módní výstřelek, díky kterému jsou mobilní hry ještě návykovější. Naopak možnosti propojení fyzického a virtuálního světa nachází množství využití. Známá je například aplikace nábytkářského řetězce IKEA, která umožňuje vyzkoušet si nábytek v interiéru ještě před jeho pořízením. A teď si představte, že stejnou technologii může využívat také váš e-shop.

Rozšířená realita na e-shopu

S rozšířenou realitou můžete své zákazníky nechat vyzkoušet své produkty přímo u nich doma. Získat v dnešní době pozornost zákazníka nemusí být úplně jednoduché. Každý kupující si může vybírat z velkého množství nejrůznějších možností. Jednotliví hráči na trhu se pak pochopitelně předbíhají v tom, kdo z nich jako první nabídne svým návštěvníkům něco nového. 

Pokud zákazníkovi nejsme schopni nabídnout žádnou přidanou hodnotu, riskujeme, že nakoupí u konkurence. A právě jedním z neotřelých a neokoukaných nápadů může být rozšířená realita. Co to vlastně je? 

Rozšířená realita (AR - z anglického Augmented Reality) představuje spojení fyzického prostředí doplněného softwarově generovanými informacemi. Abyste si zážitek s AR užili, nepotřebujete vlastnit žádné zvlášť speciální zařízení. Stačí jen přístroj, která má kamenu a displej, tedy obyčejný smartphone nebo tablet. 

Díky této technologii můžeme zákazníkovi na e-shopu umožnit zobrazení produktu doma, nebo třeba v kanceláři ještě předtím než si produkt nakoupí. 

Zde se můžete přesně podívat, jak může rozšířená realita fungovat:

Ve prospěch rozšířené reality mluví následující čísla, která vyplynula z provedených výzkumů. 

  • 63 % lidí uvedlo, že jim rozšířená realita zlepšila zážitek z nakupování
  • 61 % nakupujících preferuje nakupování v obchodech, které umožňují zobrazit si produkty v rozšířené realitě
  • 49 % lidí je ochotných zaplatit víc za produkty, který si mohli předem prohlédnout v rozšířené realitě
  • 45 % nakupujících uvedlo, že jim rozšířená realita šetří čas při nákupním rozhodování

Zdroj průzkumu: eCom Dash.

Rozšířenou realitu si můžete vyzkoušet také na svém Upgates e-shopu. Na první měsíc zdarma

Tento článek vznikl ve spolupráci s agenturou Viansol, která pro Upgates doplněk Rozšířená realita vyvinula.

Další článek
Aktualizovali jsme cookies lištu a prosíme vás o provedení drobných změn