Zvláštní zásilky

Systém umožňuje rozšířené možnosti nastavení pro zvláštní zásilky. 

Doprava zdarma na vybrané produkty

Pomocí skupiny doprav lze jednoduše vyřešit situaci, kdy chcete na vybrané produkty uplatnit dopravu zdarma.

  1. Vytvoříte dopravu za 0 Kč bez omezení. Více zde.
  2. Vytvoříte v ní skupinu doprav s názvem např. "Doprava zdarma" . Více zde.
  3. Skupinu přiřadíte těm produktům, které chcete nabízet s dopravou zdarma. Více zde.

Individuální doprava

Pokud existuje produkt, u kterého nedokážete jednoznačně stanovit způsob a cenu dopravy, přiřaďte mu individuální dopravu. To znamená, že během procesu objednání v e-shopu nebude doprava stanovena, ale zákazník bude následně vámi kontaktován a způsob dopravy s ním dojednáte. Zákazník zatím neobdrží potvrzení objednávky, ale bude mu zaslán souhrn objednávky. Jakmile budete se zákazníkem dohodnutí, pošlete mu klasické potvrzení objednávky.

Řešení individuální dopravy

  1. Zákazníkovi se v košíku zobrazí jako jediná volba individuální doprava. Doprava ani platba není v tomto případě konkrétně specifikovaná a naceněná. Zákazník by měl být obeznámen např. v poznámce u individuální dopravy, že bude kontaktován a bude s ním doprava a platba dořešena telefonicky.
  2. Zákazník dokončí objednávku, ale místo, aby dostal potvrzení objednávky, mu příjde automaticky systémový email souhrn objednávky. V něm je řečeno, že e-shop obdržel souhrn objednávky a ohledně dořešení dopravy a platby bude zákazníka kontaktovat.
  3. Zákazník vidí v Zákaznickém účtu na e-shopu, v přehledu objednávek (více zde) u dané objednávky stav Nevyřízená. Tento stav vidíte také v administraci v detailu objednávky.
  4. Jakmile se zákazníkem dohodnete ohledně dopravy a platby, ručně tyto položky přidáte v administraci e-shopu do objednávky. Více zde.
  5. Následně změníte stav objednávky na Přijato. Více zde.
  6. Administrátor odešle z detailu objednávky zákazníkovi systémový email s potvrzením objednávky. Případně se tento systémový email pošle automaticky na základě změny stavu objednávky (více zde).

Nastavení v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Klikněte na položku Individuální doprava.
  3. Vyplňte požadované údaje dle nápověd v kategorii Doprava. Více zde.
  4. Provedené změny Uložte.

Kdy se individuální doprava zobrazí?

V košíku e-shopu v záložce Doprava a platba se možnost Individuální doprava zobrazí za těchto okolností:

  • Do košíku byl přidán produkt, který má vyplněnou Skupinu doprav Individuální doprava. Nastavujete ji v detailu produktu v záložce Popis, oddíl Rozšířené. Více zde.
  • V případě konfliktu více skupin doprav. Více zde.

Skupiny doprav

U dopravy máte možnost nastavit skupinu doprav. Např. skupina "křehké" bude označovat dopravy, které jsou určeny pro křehké produkty. Po vložení produktu zařazeného do skupiny "křehké" se v košíku zobrazí pouze nabídka doprav, které jsou v dané skupině zahrnuty.

Tyto dopravy samozřejmě musí splňovat také všechna další omezení vybraných doprav jako je například hmotnost, země atp. Více najdete v nápovědě zde.

Vytvoření skupiny doprav

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Klikněte na dopravu, kterou chcete přiřadit do skupiny.
  3. Přejděte do oddílu Omezení.
  4. V části Skupina doprav pomocí tlačítka "+ Nová" vytvoříte novou skupinu, kterou bude možné použít ve všech dopravách.
  5. Vyplňte název skupiny.
  6. Klikněte na Uložit.
  7. Ujistěte se, že je nově vytvořená skupina zaškrtnutá. Tím se doprava do skupiny zařadí.
  8. Uložte.

Přiřazení produktu do skupiny doprav

Po vytvoření skupiny doprav je třeba nastavit, které produkty do ní budou patřit. 

  1. V menu administrace zvolte sekci Produkty / Seznam produktů.
  2. Vyberte produkt, který chcete přidat do skupiny.
  3. Ujistěte se, zda máte vybranou záložku Popis.
  4. Najeďte níže do oddílu Rozšířené.
  5. Vyberte jednu z nastavených Skupin doprav.
  6. Uložte.

Pokud se vám nezobrazuje doprava, jak má, zkontrolujte si nastavení podle nápovědy na omezení doprav zde.

Produkty zařazené do skupiny doprav

V části Skupina doprav se zobrazuje počet produktů, které jsou k ní přiřazené.

Kliknutím na toto číslo budete přesměrováni do seznamu produktů, kde se automaticky vyfiltrují tyto produkty.

Konflikt více skupin doprav

Může nastat situace, kdy se v košíku vyskytuje více produktů, které mají nastavené rozdílné skupiny doprav. Pokud se v těchto skupinách nevyskytuje průnik společných doprav, vzniká konflikt. Ten je třeba vyřešit tak, aby zákazník dostal relevantní nabídku doprav a přitom neodešel bez objednání.

Konflikt doprav může nastat rovněž u produktů, z nichž některý produkt nemá přiřazenou žádnou skupinu doprav. Pak se vyhodnocují pouze skupiny doprav přiřazené u zbývajících produktů. Dopravy bez přiřazených skupin jsou v takovém případě ignorovány.

Řešení konfliktu doprav

  1. Místo prázdné nabídky doprav se zobrazí individuální doprava.
  2. Vybere se ta doprava, která je nejdražší a je zároveň zařazená do jedné ze skupin doprav u produktů v košíku.
  3. Nastaví se preferovaná skupina doprav. Tedy systém vybere ze skupin doprav (ty které jsou přiřazené u produktů v košíku) tu skupinu, která je na nejvyšší pozici v seznamu skupin doprav. Preference stanovíte v detailu dopravy v oddílu Skupina doprav přetažením preferované skupinu doprav na vyšší pozici.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. V oddílu Nastavení klikněte na pole Konflikt skupiny doprav.
  3. Vyplňte požadovanou možnost.
  4. Uložte.

Složitější nastavení možností dopravy

V případě, že ve svém e-shopu potřebujete nakonfigurovat složitější možnosti dopravy, na které výchozí možnosti systému Upgates nestačí, můžete využít jeden z modulů našich partnerů. Aktuální nabídku najdete zde.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora