Zvláštní zásilky
Systém umožňuje rozšířené možnosti nastavení pro zvláštní zásilky.
Doprava zdarma na vybrané produkty
Pomocí skupiny doprav lze jednoduše vyřešit situaci, kdy chcete na vybrané produkty uplatnit dopravu zdarma.
- Vytvoříte dopravu za 0 Kč bez omezení. Více zde.
- Vytvoříte v ní skupinu doprav s názvem např. "Doprava zdarma" . Více zde.
- Skupinu přiřadíte těm produktům, které chcete nabízet s dopravou zdarma. Více zde.
Individuální doprava
Pokud existuje produkt, u kterého nedokážete jednoznačně stanovit způsob a cenu dopravy, přiřaďte mu individuální dopravu. To znamená, že během procesu objednání v e-shopu nebude doprava stanovena, ale zákazník bude následně vámi kontaktován a způsob dopravy s ním dojednáte. Zákazník zatím neobdrží potvrzení objednávky, ale bude mu zaslán souhrn objednávky. Jakmile budete se zákazníkem dohodnutí, pošlete mu klasické potvrzení objednávky.
Řešení individuální dopravy
- Zákazníkovi se v košíku zobrazí jako jediná volba individuální doprava. Doprava ani platba není v tomto případě konkrétně specifikovaná a naceněná. Zákazník by měl být obeznámen např. v poznámce u individuální dopravy, že bude kontaktován a bude s ním doprava a platba dořešena telefonicky.
- Zákazník dokončí objednávku, ale místo, aby dostal potvrzení objednávky, mu příjde automaticky systémový email souhrn objednávky. V něm je řečeno, že e-shop obdržel souhrn objednávky a ohledně dořešení dopravy a platby bude zákazníka kontaktovat.
- Zákazník vidí v Zákaznickém účtu na e-shopu, v přehledu objednávek (více zde) u dané objednávky stav Nevyřízená. Tento stav vidíte také v administraci v detailu objednávky.
- Jakmile se zákazníkem dohodnete ohledně dopravy a platby, ručně tyto položky přidáte v administraci e-shopu do objednávky. Více zde.
- Následně změníte stav objednávky na Přijato. Více zde.
- Administrátor odešle z detailu objednávky zákazníkovi systémový email s potvrzením objednávky. Případně se tento systémový email pošle automaticky na základě změny stavu objednávky (více zde).
Nastavení v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
- Klikněte na položku Individuální doprava.
- Vyplňte požadované údaje dle nápověd v kategorii Doprava. Více zde.
- Provedené změny Uložte.
Kdy se individuální doprava zobrazí?
V košíku e-shopu v záložce Doprava a platba se možnost Individuální doprava zobrazí za těchto okolností:
- Do košíku byl přidán produkt, který má vyplněnou Skupinu doprav Individuální doprava. Nastavujete ji v detailu produktu v záložce Popis, oddíl Rozšířené. Více zde.
- V případě konfliktu více skupin doprav. Více zde.
Skupiny doprav
U dopravy máte možnost nastavit skupinu doprav. Např. skupina "křehké" bude označovat dopravy, které jsou určeny pro křehké produkty. Po vložení produktu zařazeného do skupiny "křehké" se v košíku zobrazí pouze nabídka doprav, které jsou v dané skupině zahrnuty.
Tyto dopravy samozřejmě musí splňovat také všechna další omezení vybraných doprav jako je například hmotnost, země atp. Více najdete v nápovědě zde.
Vytvoření skupiny doprav
- V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava
- Otevřete sekci Skupiny doprav
- Klikněte v pravé části na tlačítko "+ Nová" a vytvořte novou skupinu doprav.
Přiřazení skupiny doprav k dopravě
- V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
- Klikněte na dopravu, kterou chcete přiřadit do skupiny.
- Přejděte do oddílu Omezení.
- V části Skupina doprav pomocí tlačítka "+ Nová" vytvoříte novou skupinu, kterou bude možné použít ve všech dopravách.
- Vyplňte název skupiny.
- Klikněte na Uložit.
- Ujistěte se, že je nově vytvořená skupina zaškrtnutá. Tím se doprava do skupiny zařadí.
- Uložte.
Pozor! Pokud skupina doprav není nastavena alespoň u jedné z doprav, tak se skupina doprav přiřazená u produktu nebere v potaz.
Přiřazení produktu do skupiny doprav
Po vytvoření skupiny doprav je třeba nastavit, které produkty do ní budou patřit.
- V menu administrace zvolte sekci Produkty / Seznam produktů.
- Vyberte produkt, který chcete přidat do skupiny.
- Ujistěte se, zda máte vybranou záložku Popis.
- Najeďte níže do oddílu Rozšířené.
- Vyberte jednu z nastavených Skupin doprav.
- Uložte.
Pokud se vám nezobrazuje doprava, jak má, zkontrolujte si nastavení podle nápovědy na omezení doprav zde.
Produkty zařazené do skupiny doprav
V části Skupina doprav se zobrazuje počet produktů, které jsou k ní přiřazené.
Kliknutím na toto číslo budete přesměrováni do seznamu produktů, kde se automaticky vyfiltrují tyto produkty.
Konflikt více skupin doprav
Může nastat situace, kdy se v košíku vyskytuje více produktů, které mají nastavené rozdílné skupiny doprav. Pokud se v těchto skupinách nevyskytuje průnik společných doprav, vzniká konflikt. Ten je třeba vyřešit tak, aby zákazník dostal relevantní nabídku doprav a přitom neodešel bez objednání.
Konflikt doprav může nastat rovněž u produktů, z nichž některý produkt nemá přiřazenou žádnou skupinu doprav. Pak se vyhodnocují pouze skupiny doprav přiřazené u zbývajících produktů. Dopravy bez přiřazených skupin jsou v takovém případě ignorovány.
Řešení konfliktu doprav
- Místo prázdné nabídky doprav se zobrazí individuální doprava.
- Vybere se ta doprava, která je nejdražší a je zároveň zařazená do jedné ze skupin doprav u produktů v košíku.
- Nastaví se preferovaná skupina doprav. Tedy systém vybere ze skupin doprav (ty které jsou přiřazené u produktů v košíku) tu skupinu, která je na nejvyšší pozici v seznamu skupin doprav. Preference stanovíte v detailu dopravy v oddílu Skupina doprav přetažením preferované skupinu doprav na vyšší pozici.
Postup v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
- V oddílu Nastavení klikněte na pole Konflikt skupiny doprav.
- Vyplňte požadovanou možnost.
- Uložte.