LUHA si nás našla sama, děláme to hlavně s láskou, říkají Zuzana a Daniel z e-shopu MOJE LUHA
Pokud byste si teď zapli televizi, pravděpodobně by se během několika minut objevila reklama na “zázračný” doplněk stravy, který zažene všechny bakterie a v posledním roce hlavně viry. Zuzana a Daniel z e-shopu mojeluha.cz na to jdou jinak. Otevřeně říká, že žádná magická tobolka neexistuje a nic nenahradí pohyb na čerstvém vzduchu a vyváženou stravu. Potravinové doplňky jsou ale užitečným pomocníkem. MOJE LUHA prodává unikátní doplňky založené na látce colostrum, které najdeme v mléce. Jak si malá ekologicky založená značka svojí v konkurenci nabité oblasti?
Na vašem e-shopu Moje luha prodáváte přípravky pro posílení imunity. Můžete nám na úvod popsat, proč jste se rozhodli podnikat zrovna v tomto oboru a jaké byly vaše začátky?
LUHA si nás našla sama. Původní majitelé, nadšenci, kteří jsou spojení s naší rodinou, založili firmu před čtyřmi lety. Jejich myšlenka se nám líbila od samého začátku. Viděli jsme v ní obrovský potenciál. Měli velké plány. Jenomže jim nemohli věnovat potřebné množství času a energie. Nešlo to podle jejich představ, a postupně dospěli až do bodu, kdy chtěli nechat LUHU “vyhasnout”. Když nám naznačili, že chtějí projekt opustit, přišlo nám to jako velká škoda. Byla už za nimi hromada práce. A tak jsme se toho chopili sami. Postupně jsme zjišťovali, že to chceme dělat jinak. Tak jsme to vzali pořádně od podlahy. Nové složení produktů, nové designy, nové obaly, nové způsoby distribuce. Bylo to náročné, ale krásné. Jako když chcete z miminka vychovat dobrého člověka - spousta úsilí, ale děláte to s láskou. Změnili jsme i e-shopové řešení. Z původního PrestaShop jsme přešli na systém Upgates.
K doplňkům stravy přistupujete trochu netradičně. Říkáte totiž, že imunitu si každý budujeme sám a vhodnými přípravky ji můžeme pomoci.
Ano, produkty z LUHY jsou “jen” potravinové doplňky. A je třeba k nim takto přistupovat. Slunce, pohyb na čerstvém vzduchu, vyvážená strava a vnitřní pohoda jsou nezbytným základem zdraví. Tohle žádná tobolka zcela nenahradí. PROMYSL je produkt na podporu mysli. Je to skvělá náhrada za nezdravé ionťáky. Hodí se pro studenty, manažery, maminky na home office, řidiče na dlouhých trasách, zkrátka všude tam, kde potřebujeme povzbudit mysl, zahnat únavu. Obsahuje pouze přírodní složky. To je jeho obrovské plus. Colostrum je na podporu imunity. Obsahuje velké množství vitamínů, minerálů a imunoaktivních látek. Jestli trpíte na časté záněty, užíváte antibiotika, potřebujete podpořit imunitu v zimním období, tak colostrum je pro vás ten pravý doplněk.
Co je vlastně to colostrum?
Colostrum, nebo-li mlezivo, je mateřské mléko, které novorozeně saje v prvních dnech po narození, a které probudí jeho imunitní systém. Sílu a účinky colostra znali už staří řekové. Říkali mu “dar bohů”. My jsme jen znovuobjevili tento přírodní dar. Používáme kvalitní kravské colostrum z českých a moravských farem. Zpracovává se na Moravě šetrnou metodou lyofilizace, aby se v něm zachovalo maximum účinných látek. Obsahuje 40% imunoglobulinů typu G, které mají pro lidskou imunitu největší přínos. Pro děti máme colostrum v prášku, protože nemají v oblibě polykání tobolek. Pro dospěláky máme colostrum v tobolkách. Užíváme ho taky, celá naše rodina. Při pocitu “něco na mě leze” zdvojnásobíme dávku a do druhého dne je to OK.
Prodáváte také kojeneckou výživu a proteiny, můžete nám víte povědět i o těchto výrobcích?
Proteinové nápoje a dětská výživa jsou další dva příběhy, které nás ovlivnily na naší zdravé cestě s LUHOU. Kolegové z firmy NaturalProtein pro nás byli od začátku velkou inspirací. Oslovili jsme je, dali hlavy a suroviny dohromady, a vznikla z toho řada proteinových nápojů vylepšená o colostrum. Colostrum totiž obsahuje i růstové faktory, které skvěle podporují regeneraci organismu po cvičení a náročném sportovním výkonu. Byla to pro nás první takováto zkušenost. Navzájem propagujeme naše výrobky. Je to přínos pro obě strany. Kojenecká výživa je aktuální novinkou na našem e-shopu. Z první schůzky s kolegy z firmy COLVIA jsme odcházeli s pocitem, že se známe dlouho. Byli jsme na stejné vlně.Máme stejné cíle a tahle spolupráce je příkladem toho, že spolupracovat se dá i s konkurencí. Máme štěstí na obchodní partnery a těšíme se koho dalšího na naší cestě potkáme.
Vyrábíte si všechny produkty na e-shopu sami?
Ne. Prozatím to není v našich možnostech. Snažíme se dělat co nejvíce sami, ale například plnění do tobolek nám zajišťuje jiná firma, která je, stejně jako my, z Kopřivnice.
Jak těžké je v konkurencí nabitém segmentu uspět s vlastní značkou doplňků stravy? Předpokládám, že trhu zcela dominují velcí hráči s gigantickými reklamními rozpočty.
Je to těžké. Žijeme ve zvláštní době, kdy se do léků a potravinových doplňků investují miliardy. Samozřejmě nemáme šanci konkurovat velkým a známým farmaceutickým firmám. A ani se o to nesnažíme. Jdeme si vlastní cestou. Od spuštění e-shopu mojeluha.cz ještě neuběhl ani rok. Když se ohlédneme zpět, ušli jsme velký kus cesty. A chceme jít dál. Chceme, aby se o nás dozvědělo více zákazníků. Postupně se naše výrobky začínají objevovat na pultech obchodů se zdravou výživou, v ekologických bezobalových obchodech a na ekologických e-shopech. Na naše EKO obaly jsme obzvlášť pyšní. Jsme také partnery dvou zdravotních pojišťoven - RBP a VZP. Jejich klienti u nás nakupují se slevou.
Víme, že velkým tématem je pro vás ekologie, můžete nám prozradit více?
Naše obaly, to je příběh sám o sobě. Pracujeme několik let v odpadovém světě a vnitřně neustále řešíme obrovské množství zbytečných obalů. Na svých cestách po světě jsme viděli spoustu krásných míst, které lidé nezodpovědným přístupem proměnili ve skládky odpadů. Při našem prvním focení produktů v přírodě jsme si uvědomili, že nechceme produkovat další plastový odpad. Fotky byly sice krásné, ale plastové obaly do přírody prostě nepatří. A tak jsme začali hledat jinou cestu, zdravější, udržitelnější. Výsledkem jsou EKO obaly, které se rozloží i v domácím kompostéru. Opravdu. Vyzkoušeli jsem to. Zdravý potisk obalů nám zajišťuje ekologická tiskárna ze Zlína. Balíčky, které od nás odchází, neobsahují žádný plast, ani plastovou lepicí pásku. Ve výsledku je to trochu dražší cesta, ale naši skvělí zákazníci to oceňují.
U Upgates máte e-shop poměrně krátce, od května 2020. Už jste zmínila, že původně byl e-shop na open source platformě. Jak jste zatím s Upgates spokojeni?
Ano, původní eshop běžel na OpenSource systému PrestaShop. Nelíbil se nám vzhled ani funkčnost.Věděli jsme, že potřebujeme rychlý a bezproblémový start. Proto jsme vybírali z “krabicových” řešení. Na celé čáře vyhrál váš systém Upgates. Líbilo se nám, že už v nejnižším tarifu jsou v ceně všechny funkce a moduly e-shopu. A taky funkce designer, přes kterou se dá do značné míry upravit vzhled e-shopu. Na začátku byl trochu oříšek pochopit logiku designera a administrace, jak změnit určitý prvek, kde vložit určitý text. Po čase jsme do toho proklouzli a teď už je to hračka. Později se nám bude hodit, že jde e-shop provozovat ve více jazycích a na více doménách. Už připravujeme rozšíření na Slovensko.
Tím jste asi naznačila plány do budoucna. Můžete nám prozradit více?
Naším plánem na další rok je pokračovat v budování značky. Chceme přesvědčit co nejvíce zákazníků, že plastový obal není jediná, ani nejlepší cesta.Připravujeme další produkty, které pustíme do světa snad na podzim. Nejvíc práce nás čeká na spuštění slovenského e-shopu. Půlku rodiny máme na Slovensku, tak to pro nás bude další propojení rodiny a podnikání. Jak už jsme naznačili, slovenský e-shop bude taky na platformě UPGates. Jediná administrace pro oba e-shopy je další z výhod tohoto systému. Především chceme, aby nás práce bavila a abychom tu pozitivní energii mohli sdílet s našimi zákazníky a obchodními partnery. Spousta zákazníků se k nám vrací, a toho si nesmírně vážíme.
Přejeme všem pevné zdraví a ať si užijeme léto takové, jak má být.