Jak balit ekologicky a levně? Druhá šance pro kartonové krabice!
Balení zboží je každodenní činností všech provozovatelů e-shopů. Při volbě vhodných obalových materiálů se e-shopaři zaměřují zejména na druh obalu vhodný pro jejich zboží, kvalitu a cenu. V poslední době si provozovatelé e-shopů začínají uvědomovat i ekologický aspekt volby vhodného obalu, jelikož s oblibou online nakupování roste i množství odpadu, kterým se obal stane ihned po rozbalení zásilky. Ze studie o očekávání e-commerce zákazníků vyplývá, že až 74 % lidí ve věku 18-29 let raději nakoupí v e-shopu, který balí své zboží udržitelně a ekologicky. Jedním z řešení, které spojuje všechny aspekty sledované při volbě obalů, je využívání použitých krabic.
Základní funkcí sekundárních obalů je funkce ochranná. Kartonová krabice je stále nepoužívanější druh obalu a musí být dostatečně kvalitní, aby ochránila zboží při přepravě. Kvalitu použitých krabic spolehlivě zajistí ověření dodavatelé. Z tohoto důvodu jsme navázali spolupráci se společností ZABAG, která se dlouhodobě zabývá obchodem s recyklovanými obaly. Mimo snížení nákladů na kartonové krabice zajistí i úsporu vašeho času a času vašich zaměstnanců, kteří se mohou věnovat jiné činnosti než shánění vhodných obalů.
Balení zboží do jednou použitých krabic vyvrací zažitou představu, že ekologické balení musí být i dalším nákladem v rozpočtu. Jednou použité kartonové krabice jsou výrazně levnější než nové krabice a často jsou od nových k nerozeznání. U některých krabic fakt, že již byly jednou použity, prozrazuje pouze zbytek lepicí pásky.
Obaly jsou ve světě e-commerce spojovány i s budováním brandu a reklamou. Personalizace obalů při jejich výrobě není levnou záležitostí a navíc vznikají další krabice, které se stanou po první cestě k zákazníkovi dalším odpadem. Při troše kreativity lze reklamu vyřešit ekologicky i levně. Použitou krabici lze například zalepit lepicí páskou s vaším logem a webovkami, ozdobit samolepkami nebo stylovým razítkem.
Rovněž i samotný ekologický přístup může být součástí reklamy na obalech i marketingové kampaně e-shopu. Dejte zákazníkům najevo, že přistupujete ke svému podnikání zodpovědně a s ohledem na své okolí. Zeptali jste se již svých zákazníků, zda by preferovali zabalit objednané zboží do jednou použité krabice nebo vyžadují úplně novou? Třeba ekologický přístup vašeho e-shopu ocení! Společnost ZABAG provádí pravidelně své interní průzkumy, zda spotřebitelé oceňují eko-balení. Z průzkumů vychází téměř stoprocentní pozitivní odezva. Tak proč nezkusit něco nového, levnějšího a zároveň šetrného k životnímu prostředí?